Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 883
ХуЛитери: 3
Всичко: 886

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 61 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Извън времето.
Кешан, 2008 – 2010.


- На ръкава си имаш петънце от ръжда.
- От иглата с мънистеното оченце е. Не помниш ли... когато ми подари пуловера ти я забоде. Против уроки.
- Ирис... къде е отишъл загара ти? Трябва ти крем за слънце, ще игориш. И пуши не носиш, нито бандана.
- Детето се събуди, Меги... Тръгвай. Иди да я докоснеш за да не се разтвори...
- Помниш ли съзарцанието на росата...
- Ак Дамар. Там една от капчиците се сля със сълзите ти. Беше феята на росата.
- Лара...
Упойката имаше горчив вкус и тежко притискаше гърлото. Пресушаваше устните и не можех да говоря. В сърцето ми се надигаха писъци и оставаха там, заплетени на възли. Чувах гласове, един, много. Жени, мъже. Някой ме вдигна после пусна. Чаршафи. Миризма на хебитан и дезинфектанти. Бодлива тел стягаше кръста ми. Задърпах я и завих от болка. „Не мърдай, още малко ще полежиш тук и после при детето”.
Дете? Какво дете? Къде е Ирис... какво сте му сторили, защо пода е хлъзгав, тук беше трева. Смъкнах се от количката и се изхлузих по стената надолу. Две ръце ме вдигнаха и изправиха. Лара... къде е Лара, върнете ми детето...
Сълзите се стичаха като лепкава смола и засъхваха преди да окапят. Не виждах нищо, упойката ме ослепяваше. Тръгнах боса по коридора, свита на две от режещото усещане в корема, покрай една стая, втора, ето – тук е. Чувам сърцето и. Мъжа ми ме вдигна и положи на леглото а след миг до мен затупка и малкото вързопче. Напипах пух, бях сигурна, че е слънчев, ушенце, бузки. Измъкната ръчичка, едно пръстче, две, пет. Господи... жива е. Разплаках се неудържимо и сълзите сякаш отмиха малко от слепотата, взрях се, все още не я виждах, но беше тук. Тук. Тук. Тук... Прости ми тази агресия... прости ми ножовете и думите...
- Мамо, не плачи... Емили е много красива, всичко си има. И изобщо не плаче.
- Ванесса? Ти виждаш ли я? Аз не мога още...
- Виждам я. Донесе ми кукла, ето, да видиш и нея като прогледнеш.
Спомних си за баща им и ме заля умиление. Куклата навярно бе купил той за да не ревнува детето от бебето. Идва от някъде с подарък, донесло е подарък, обича кака си. Подарък... Не можех да питам, трябваше да видя сама. Взрях се отново, света се разми съвсем. Трябваше да изчакам упойката да се изпари. Затворих очи за кратко и пробвах пак. До ръката ми имаше личице, розово, с руса косичка и две тънички чертици вместо очи. Сини. По-сини от безкрая на сърцето ми. Отпуснах глава на възглавницата и се върнах в безсъзнателните пространства на съня.
Изписаха ни в понеделник, макар да бяха казали събота, просто нямаше дежурен лекар през уикенда, който да разпише болничния. Бяхме сами, двете. Тя непрекъснато ме гледаше. Взираше се в очите ми надълбоко, чак до сърцето. Бях сигурна, че ми говори, и слушах. Носех я на ръце по дългите пусти коридори и опитвах да си спомня новородените не са ли слепи. Беше изумително красива, като изкуство на миниатюрата, с изтеглените си сини очи и пухкави устни. Нито веднъж не заплака, дори когато след осем седмици я открихме в креватчето и полумъртва, задушена от балгама в дробовете. Живя с кислородна маска няколко месеца а аз до зазоряване се свивах на пода до креватчето за да чувам дъха и. Усмихваше се на всички и караше всички да и се усмихват. Събираше тълпи където и да отидехме. И мълчеше. Мислех, че никога няма да проговори. Продължавах да и чета понеже бе най-добрият слушател. Ако я запитах нещо разтваряше огромни очи и потъвах в тях а отговор не беше нужен. Беше бебе мечта. Движеше крачета на „Лешникотрошачката” и „Лебедово езеро” когато сестра и ги слушаше за да ги запомни по поръка на балетната си учителка и се радваше на всеки звук от цигулка. Всъщност радваше се на всичко за разлика от Ванесса, родена със смръщени вежди и обидена, че съм я довела на белия свят. Имах две напълно различни деца, както бялото и черното, като деня и нощта. И ги обичах еднакво силно, но Ирис ме гледаше от очите на Емили, а Ванесса – с моята мъка.
Грижата около децата, ежедневието с малките си напрежения и радости, книгите запълниха някак празнотата в сърцето ми. Нямах време да мисля за безумната си самота. Притихвах я все по-навътре и на дълбоко и се чудех кога ще изригне. Болезнено осъзнавах, че Онова докосване няма заместител на земята. Където и да го търсех, колкото и пустини и планини да избродех щеше да става по-тежко. „В теб. Само в теб съм”. Ирисовите думи кънтяха като буря в сърцето ми. Посегнах отново към онези Писма и заплаках неудържимо.
Българското консулство в Одрин ме покани на работа. Предстояха избори, аз не можех да изоставя невръстното си дете и да замина, затова пътувах. И.Н. посрещна присъствието ми с радост и ме назначи началник на избирателна комисия. Работата бе твърде много, изморителна и непосилна, не липсваха и напрежения. В нощта на преброяването в две от секциите избухна скандал. Местните преселници опитваха да фалшифицират бюлетините за да изпратим в България гласове в полза на избраната от тях партия. Нахвърляха се един на друг с озверението на врагове, отказваха да говорят на български и изпълваха сградата с крясъци и обиди. В съседния град се стигна до бой. Слушах напътствията на консулите по телефона, мълчах и отново ги карах да броят всички пликове пред мен. Светът ми се завихряше, момента изтичаше между съзнанието и сърцето ми и, пред очите ми изскочиха трите камикадзета, заловени от съпруга ми в Кешан преди месеци, страховете за дъщеря ми, ужаса от още загуби. Татван се завръщаше с пълна сила. Ирис бе мълчал прекалено дълго. На зазоряване, около 5 часа го видях да стои изправен под дърветата и да се усмихва. „Ела си. Светът не е надеждно място. Идвай си.” Миражи. Фантазии на уморения ми ум. Като красив оазис в очите на жаден пустинник. Преглътнах мъката си и щом попаднах в къщи включих интернет и зарових в търсачката. Не знаех какво търся но Писмата бяха отправна точка. Не след дълго разтворих в електронната си поща Писмо номер едно. „Божественият Праатом в човека”. Емили започна да гука.


Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от aurora на 16.05.2012 @ 09:39:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:58:52 часа

добави твой текст
"Извезани души, 61 част" | Вход | 11 коментара (29 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 61 част
от skrej на 16.05.2012 @ 11:20:53
(Профил | Изпрати бележка)
Нямам думи, само се потапям.


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 16.05.2012 @ 11:28:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Здравей :)
Тази глава е междинна... някак извън и напред, но после нещата си се връщат от до където си бяха стигнали. Малко объркано изглежда така, разхвърляно, но е нужно...

Благодаря ти :)

]


Re: Извезани души, 61 част
от skrej на 16.05.2012 @ 11:37:46
(Профил | Изпрати бележка)
За мен не е объркано. От години извървявам всичко и повече, но не мога да го опиша така добре, както го правиш:)Аз благодаря!

]


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 16.05.2012 @ 11:39:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Пътеките ни в живота са равни и гладки, дори когато е хаос. Но стигнем ли Хаоса завихрянето не оставя и следа от предишни посоки.
Благодаря ти за разбирането...

]


Re: Извезани души, 61 част
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 16.05.2012 @ 12:16:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Някои липси нищо не може да запълни - никакви самозаблуди...
Дори идеята, че тези уроци са само за най-силните...
Поздрави, Меги!:)


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 16.05.2012 @ 13:17:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
не може...

Алейкум Селям :)

]


Re: Извезани души, 61 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 16.05.2012 @ 17:16:26
(Профил | Изпрати бележка)
Аз мисля,че си имала един от редките случаи да срещнем сродната си душа тук на Земята.Радвай се и той ще се радва ,и ще бъде както близо до Бог ,така и до теб:)
Ама и аз една философка се извъдих :)
Сърдечни поздрави:)))


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 16.05.2012 @ 17:22:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Той... казваше, че имаме по две души. Една явна и една скрита. Но не можеше да го обясни... от гледната точка само на едната :)
По-късно от приятелите ми за които пиша научих защо е така и как е. Но такива неща не пиша в романа, само някои мои лични усещания и времето до тези други хора, които днес наричам Рози.
Книгата не е за идеите им, за моето докосване до тях е... понеже са едно със суфите.

]


Re: Извезани души, 61 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 16.05.2012 @ 17:27:11
(Профил | Изпрати бележка)
А аз се радвам ,че го усещам :)
Благодаря!

]


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 16.05.2012 @ 17:30:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти за това... @--;--

]


Re: Извезани души, 61 част
от boliarkabg на 16.05.2012 @ 18:11:35
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
наистина извън времето...,но Меги,аз мисля,че той е жив не само в душата ти,мисля,че наистина е жив?!


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 16.05.2012 @ 18:22:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Мина много време, до сега щеше да се обади, ако беше... Сигурно всички освен мен го считат за мъртъв. Но за мен отдавна не е от значение дали физически присъства на земята или не...

Да видиш с очите си дервиш означава промяна. Тотална промяна на себето. Един дервиш ми каза: "Руми и Шемс-и Тебризи са едно, а хората мислят, че са двама."
Просто вярвам... че има присъствия на земята, които са реализирани различно от начина, по който сме дошли ние тук. И нека това си остане моята непроменима лудост...

]


Re: Извезани души, 61 част
от boliarkabg на 16.05.2012 @ 18:25:14
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
в това и аз вярвам, бъди здрава, мисля те!

]


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 16.05.2012 @ 18:26:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
@--;--

]


Re: Извезани души, 61 част
от anonimapokrifoff на 16.05.2012 @ 21:06:12
(Профил | Изпрати бележка)
Последното изречение е като удар изневиделица - болезнен кънтящ шамар, който съсипва крехката хармония, едва съградена от човек, останал без сили.


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 16.05.2012 @ 21:15:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Това изречение... тежи колкото целия ми живот...

]


Re: Извезани души, 61 част
от 4erGologan на 17.05.2012 @ 16:56:22
(Профил | Изпрати бележка)
Ще чакаме!:)


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 17.05.2012 @ 20:20:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)) благодаря.
Виж кой слуша от твоите стихчета понякога:
http://kapchici.wordpress.com/2012/05/16/%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%BB%D0%B0%D1%80%D0%B0/

]


Re: Извезани души, 61 част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 17.05.2012 @ 22:52:17
(Профил | Изпрати бележка)
Невероятна си, Меги... не знам как го постигаш, но от словото ти, независимо лирика или проза, струи любов...


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 17.05.2012 @ 22:56:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се, ако го чувстваш така...
Благодаря ти :)

]


Re: Извезани души, 61 част
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 18.05.2012 @ 23:21:02
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
...Утешителното на такава липса е...съзнанието,че живота ти е прекосила онази любов,която всъщност е...в чисто човешки план...Големият взрив...Сътворяващата ни,разлиствайки вселената ни..Тя е различна,учеща ни на себе си,превръщайки ни в проводници на себе си..Познаваш я и ти личи..:)Благословен е всеки,който я е познал и всеки ще я познае във времето си...
Познал я е и...вълшебният стрелец,щом не те е застрелял.:))
Освен в писането,много добра си и в позиционирането на : "Следва..." !:))
Поздрав,Сикрет!


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 19.05.2012 @ 10:11:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Вече не съм сигурна за различията в липса и присъствие... Нещо ги обединява.
Благодаря, Инди...

]


Re: Извезани души, 61 част
от kameja на 19.05.2012 @ 22:51:26
(Профил | Изпрати бележка)
Представям си как някой ден държа книгата ти в ръцете си. И я чета на някое усамотено място. Прегръщам те!


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 20.05.2012 @ 12:55:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не зная, дали съществува по-силно вълнение за автора, от трепета след такива думи...
@

]


Re: Извезани души, 61 част
от Ray_Jay на 20.05.2012 @ 23:03:29
(Профил | Изпрати бележка)
Не разбирам-ако бебето е било болно са щели да го убият ли? Защото, доколкото знам родено вече бебче, дори и болно, се води човек.


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 20.05.2012 @ 23:13:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
То и преди да е родено се води човек. Японците започват да отчитат възрастта на човека от деня на зачатието, например. Демек - новороденото е на 9 месеца, а не на един ден :р

Да, убиват ги. Амниоцентеза се прави в петия месец, преди нея има два други теста за Даун и ако в тях има проблем, тогава искат амниоцентеза, но понякога и да няма проблем пак, както и на всяка възраст на бъдещата майка, макар по закон да е само за след 35 годишни.

Научих, че и в България се е практикувало, тъй че да не го обсъждаме повече :)))

Здравей розичке :р

]


Re: Извезани души, 61 част
от joy_angels на 21.06.2012 @ 21:43:24
(Профил | Изпрати бележка)
Този удар накрая е страшно сполучлив в литературен план.
Но в житейски... Ако е истина де :)))


Re: Извезани души, 61 част
от secret_rose на 22.06.2012 @ 06:59:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Беше превъртял :)) Добре, че се излекува.
Но всичко наведнъж, всички неприятности един ден когато прелеят в главата на човек... това става. Особено събитията, за които само мълчи - войната с ПКК.
Вчера-онзи ден, пак имаме 8 жертви в Хаккари. Край няма. Иракския Барзани само каза: "Много съжалявам."

]