Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 0
Вчера: 1
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 579
ХуЛитери: 1
Всичко: 580

Онлайн сега:
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 58 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Междинности
Татван, късната пролет на 2007


Празнотата в сърцето и ума ми постепенно добиваше изражение. Не форма, която да мога да определя или докосна, не, просто бе... музика. Ней. Като разплакан глас, извиращ дълбоко от душата, от измерения за които дори самата тя не знае, уловена в тръбичка и поела навън, за да погали света ми. Прекарвах все повече време навън, въпреки нестабилната обстановка, попивах уроците на Ирис и се срещах с приятелите му, поглъщах книгите и откъсвах от ежедневието си часове за размисъл, съзерцание и тишина, загледана в заснежените върхове на планините или нежната вода на Ван. Езерото бе спокойно дори под пластовете тежка зима, приличаше на мъдро древно същество, побрало в себе си разделения на добро и зло несигурен свят и превърнало го в красиви сиво-бели ивици, които никога не се преливат. „Нещо пречи на очите ни да видим, че всъщност е една и съща вода” казваше Ирис и се гмуркаше в ледените вълни а над него небето тръсваше безброй снежинки, сякаш да го покрият и стоплят. „Когато си я познал тя не може да ти навреди. И със света е така”.
Понякога го сънувах. В черно. Цветът, който никога не носеше. На гърба на камила, с черни дрехи, черни ръкавици и чалма, бавно преминаващ пустинята. Очите му винаги бяха затворени и понякога пееше а песента му се спускаше в диплите на моята бурка*, повдигаше я от лицето ми и можех да гледам безкрайните дюни без мрежестия воал да изкривява погледа ми. После отрязваше дългите си коси, разпръсваше ги по пясъка и заговаряше тихо на език, който не познавах. Точно тогава се събуждах обляна в пот, без да помня или разбирам.
Започнахме да пътуваме по на Изток, хладните месеци изтичаха и нанизваха в тетрадките ми още красота и любов. Ванесса растеше в прегръдките на три различни свята, местена от раменете на баща си на Ирисовите и обратно, вдишваше думи, картини и пространства които не поемаше по човешки заради крехката си възраст а за даденост, сякаш бе родена в това, сякаш дългият път, който ние хората извървявахме с разранени нозе от мига на осъзнаването към върховете на постигането за нея бе напълно ненужен. Аз летях. В абсолютния смисъл на акта. Душата ми имаше огромни, непобедими криле и знаех, че ме води към истината, дори когато се озовавахме на места, повече от рискови и опасни или нозете ни пулсираха болезнено заради дългото ходене. Всички познати и непознати понятия и идеали от живота ми до момента се бяха превърнали в тъничка, невидима пара и на струйка се размиваха с всеки поет и отдаден дъх. Когато Алмир и Ален ни придружаваха в пътуванията и по здрач пред нас се разливаше нежната песен на Арзу, възпяваща онази невидима и неуловима надчовешка любов, усещането за цялост, което ме крепеше и радваше също си тръгваше. Навярно точно тогава би следвало да изпитам така жадуваната от сърцето ми лекота, но тежкото човешко присъствие в мен изхлузваше само неясни съмнения и страх, че пустотата един ден ще свърши. Ще си отиде. Страхувах се, че докосването на незримото не е завинаги. Преследваха ме образи на времена някъде в бъдното, когато сините очи на Ирис или нежния му глас нямаше да бъдат мои. Радостта ми се изкриви, полета заглъхна. Гледах дълго отражението си в огледалото над мивката в банята и започвах да разбирам, макар и неясно, че всяка загуба или печалба зависи именно от него. Това бях аз, светът бях аз, свят, на който светлината от Ирисовите очи никога не бе принадлежала. Отново започнаха да се раждат римувани строфи и отново мрачни и тежки, завихрени около една единствена молба – „Не ми го отнемай. Ще отрежа жалките си ръце за да не посягат, ще изтръгна нечистото си сърце, за да не го мърси. Само не ми го отнемай... Той е Дъха, Живота, Истината. Остави ми го като полъх, вяра, пътека насред затлачения тъмен канал на същността ми. Ако ме обичаш, никога не ми го отнемай, твърде дълго го търсих...”.
_______
*
Бурка - Връхна одежда, покриваща цялото тяло и главата с мрежест отвор за очите, характерна за Авганистан, Пакистан и мюсюлманските среди в Индия.
Съществува и без ръкави, подобна на плащ, в древността - дреха на пътника.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от viatarna на 12.05.2012 @ 21:47:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 11


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 01:08:12 часа

добави твой текст
"Извезани души, 58 част" | Вход | 17 коментара (39 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

таковата...
от vorfaxx на 12.05.2012 @ 21:51:43
(Профил | Изпрати бележка)
Ей лошотийо, мама готви тарталети с крушово-кокосов пълнеж. И все тъпче сирене, да и се неначудиш. Ако наминеш се чувствай поканена да наапеш някоя XD


Re: Извезани души, 58 част
от kasiana на 12.05.2012 @ 22:11:09
(Профил | Изпрати бележка)
"Ума ми изригваше като дуло на вулкан. Не можех да мисля, нито да чувствам. Парализирах се... Страха ме сковаваше и изцеждаше и последната капка разум. Мълчах. Мълчах, за да не изрека нещо, което да оживее."
...

Изключително вярно предадено психологическо състояние!!!

Сърдечни поздрави, Меги:)))))



Re: Извезани души, 58 част
от voda на 12.05.2012 @ 23:24:20
(Профил | Изпрати бележка)
"Празнотата в сърцето и ума ми просто бе...музика."

И много други подобни характеристки на едно сложно душевно състояние
придават на разказа философско звучене...

Призвание ти е, Меги.
Продължавай... :


Re: Извезани души, 58 част
от anonimapokrifoff на 13.05.2012 @ 04:12:29
(Профил | Изпрати бележка)
Приеми най-искрените ми поздравления за това, което пишеш, момиче.


Re: Извезани души, 58 част
от skrej на 13.05.2012 @ 09:50:49
(Профил | Изпрати бележка)
Безмълвието е писък, само душата го чува.
Поредните поздравления!


Re: Извезани души, 58 част
от doktora на 13.05.2012 @ 09:54:04
(Профил | Изпрати бележка)
Аз летях. В абсолютния смисъл на акта. Душата ми имаше огромни, непобедими криле и знаех, че ме води към истината, дори когато се озовавахме на места, повече от рискови и опасни или нозете ни пулсираха болезнено заради дългото ходене. Всички познати и непознати понятия и идеали от живота ми до момента се бяха превърнали в тъничка, невидима пара и на струйка се размиваха с всеки поет и отдаден дъх.

...()
Док


Re: Извезани души, 58 част
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 13.05.2012 @ 11:01:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Много мъдра и поетична е тази част, Меги - удоволствие беше! Хайде, кажи, че Ирис е оцелял, защото не мога да чакам до другата...


Re: Извезани души, 58 част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 13.05.2012 @ 11:22:48
(Профил | Изпрати бележка)
Чета всеки ред с нескривано удоволствие...
Поздравления!


Re: Извезани души, 58 част
от Caniko на 13.05.2012 @ 14:03:22
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Мила Мег, още снощи прочетох прекрасния ти разказ. Няма да обсъждам безспорния ти талант. Както казват, това, което се вижда, с пръст не се сочи.
Не преставам да мисля за това, което споделяш, за раздялата като такава. Никоя среща на този свят не е случайна, но има такива които те карат да се чувстваш много специално. В случая имам чувсрвото, че си открила вътрешното си АЗ и това е особена категория на общуване и на нуждата от него. Щастлива си, че си го преживяла и, вероятно, продължаваш да изживяваш.
Но това е една обширна тема, която се простира до нашите прераждания отвъд времето,което наричаме сега.
Ето това е, което намирам в твойте разкази и ми е приятно задочно да се докосна до вижданията на такива интересни личности.
:-)))


Re: Извезани души, 58 част
от elsion (negesta@gmail.com) на 13.05.2012 @ 14:28:18
(Профил | Изпрати бележка)
Много поезия има тук и много силно чувство.
Близко ми е, макар и да не съм преживяла всичко това; като поглед на света.

Но човек не може да издържи дълго време на толкова интензивни чувства, надявам се днес да ти е много по-спокойно - и физически и психически...


Re: Извезани души, 58 част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 13.05.2012 @ 16:16:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Ако не издадеш тази книга на български и турски, ще бъде загуба.
Невероятница си! Не коментирам личните ти преживявания. Първо са лични, второ - в литературата може малко да се отстъпи от истината в полза на повествованието.
Съпреживявам.
Поздрав!


Re: Извезани души, 58 част
от boliarkabg на 13.05.2012 @ 16:48:19
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
жив е,зная, заради героинята и заради любовта...Поздрави, знаеш,че сърцето ми е с тебе, душата също!


Re: Извезани души, 58 част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 13.05.2012 @ 18:54:53
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубаво разказваш:)


Re: Извезани души, 58 част
от sia на 13.05.2012 @ 19:00:37
(Профил | Изпрати бележка)
Не спирам да чета.
Тук съм и да ти благодаря, не знам за
кой път, че мога да те чета.


Re: Извезани души, 58 част
от petia_bozhilova на 26.05.2012 @ 22:15:33
(Профил | Изпрати бележка)
!!!


Re: Извезани души, 58 част
от na_de на 26.05.2012 @ 23:47:24
(Профил | Изпрати бележка)
,,...тишина не означава безмълвие. Безмълвието е писък. ..."

Ех, Меги! Продължавам да отпивам на малки глътки от горчивото кафенце, какво пък...понякога е по- добро от подсладеното!
Хубава вечер, чакам продължението! :)


Re: Извезани души, 58 част
от joy_angels на 21.06.2012 @ 20:33:35
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за този текст, Меги. Ще се връщам тук.