Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 496
ХуЛитери: 1
Всичко: 497

Онлайн сега:
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 57 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Отражения.
Ван, 2006

„Няма причина да мислим, че когато открием истината, тя ще се окаже интересна.”

Колкото доближавах кладенеца през цветята толкова в ума ми изскачаха неканени образи като самодивска вода ненапита, кладенчово дъно, водещо към долната земя и безброй позабравени епизоди от родния ни фолклор с които израстнах. Имаше нещо магнетично във вида му, приглушено спотаен от любопитни погледи сякаш не бива случаен човек да попада до него а само избраният, онзи, който го бе срещал вече на сън. В сърцето си предусещах вълшебство а един неясен страх ме теглеше назад като предупреждение - погледна ли веднъж в дълбините му, ще се изгубя. В страна като Турция, където магиите, приказките, суеверията и джиновете бяха реалност нищо не бе случайно. Заради моят сън, в който се давех от жажда, опитвайки да го достигна през пустинните дюни а после намереното съкровище в него се изплъзваше от ръцете ми като събуждане, свекърва ми бе питала и разпитвала, първоначално Нуриш, после безброй баячки и гледачки и до една бяха казвали да го забравя, да не търся. Тълкувателките на сънища по тези земи не се навежаха загадъчно над кристална топка, не редяха весели пасианси с уверения, че всичко ще бъде наред, колкото да ти вземат парите а мълчаха гробовно и отказваха да говорят, забулваха лица с черни кърпи и размахваха длан над главите си сякаш да пропъдят нещо невидимо, нежелано и страшно. Една дори бе започнала да върти бързо глава настрани, поплювайки над мен, бе залитнала в състояние, много подобно на транс и когато приключи пред изумените ни очи със съдбовен глас бе изкрещяла „Смърт!” а после бе рухнала неподвижна на канапето зад нея. Безуспешните ни опити да я свестим с капки Колония и изворна вода не бяха дали резултат и едва след час се бе надигнала, бе ме изгледала страшно и бе заявила, че съм неизлечимо болна. Тогава съпруга ми, майка му и всички наоколо се бяха отдръпнали стреснато, бяха ме замъкнали навън с категоричност, която не търпи възражения и ми бяха дали нареждания да забравя за случката, каквото и да ми струва. В последвалите дни обаче не ми бе убягнал изпитателния поглед, с който майката на мъжа ми скришом ме оглеждаше и дребните развеселяващи ме изпитания, на които ме подлагаше за да открие болест – дали издържам дълго на слънце без да ми причернее пред очите, вие ли ми се свят и повръщам ли, ако пийна отвара, запарена с някоя от трудноизговоримите и билки против уроки. Накрая бе заявила на всеослушание, че съм здрава като бик и нищо не ме заплашва, а шарлатаните да стоят настрана и да мълчат. Те това и правеха всъщност а грижата и за мен бе неизказано мила. Коментарът на Ирис тогава бе кратък: „Има неща, които светът не може да проумее и се страхува”.
Сега седях пред кладенеца с фотоапарат и очи, обърнати назад към подобни преживявания и имах усещане, че заради думи, уверения и страхове сама изграждам стена между себе си и прозирането на онова, което представляваше този кладенец. Поех дълбоко въздух като пред гмуркане, оставих внимателно апарата на тревата и се надвесих над него. Лъхна ме дъх на плесен, тиня и застояла вода. В съзнанието ми, като сторък зъбат вредител се запромъква съмнение. Нищо нямаше вътре, освен тъма. Замигах, надвесих се по-надолу и ми се стори, че долавям раздвижване на вода, оставих очите ми да привикнат и след малко вече виждах замъхените, мокри стени на бунара, хлъзгави като съмнението, обзело душата ми. Замислих се за значението на подобна наличност, извън сънища и тълкувания – бунар, още пънар на турски, или извор. Извор, затрупан с клада, за да не се мърси. Кладенец, криещ тайни. Ако над нас в този момент не бе надвесена многолистна асма, навярно някой слънчев лъч би проникнал и би осветил търсенето ми като фенер, за да видя, сигурно не друго, а собственото си отражение.
- Не е лесно да се оглеждаш в мрака – G. се засмя, не бях усетила кога е застанал до мен. – Мислех, че си изоставила онези тълкувания и съня си. А и с какво може да те уплаши смъртта, нали всички вървим към нея, щом сме дошли на тази земя.
- Тук става дума за друга смърт...
- Чужда?
- Може би... а може и не. Може моя смърт, но друга.
- Аха, Тавасин. Ирис не каза ли, да не насилваш разбирането си?
- Да, но... Не е ли странно? Дори ако изключим Тавасин и езотеричните разяснения на суфите. Не е ли странно един сън да бъде така натрапчив, повтарящ се и на всичко отгоре – реален. Срещам точно този кладенец навсякъде където се обърна. Значи иска да ми каже нещо...
Той се обърна и потъна във вътрешността на ресторанта. Върна се с голям прожектор.
- Ето, погледни отново.
Взех прожектора, включих го и силен сноп светлина пробяга по цветята наоколо. С трепереща ръка го вмъкнах в кладенеца и насочих светлината надолу. Тя подскочи, блъсна се в стените и се хлъзна по тъмната повърхност на неподвижна вода, отразяваща образа ми, разкривен и неочаквано грозен.
- Винаги съм мислила за себе си като за що-годе приятна за гледане личност. Пък тук...
Мъжа ми се бе надвесил над мен и също се взираше но водата не отразяваше друго освен размитото ми лице. Неговият образ определено липсваше или се налагаше да се отдръпна ако искам да го видя. Затова пък лъча от прожектора бе уловил сиянието на някое камъче или стъкло, предмет, и изведнъж цялата картина ми се разми в ясно синьо. Обля ме гореща вълна. Бях сигурна, че виждам синьо и тръснах глава за потвърждение. Точно там,в средата на светлинката, образувала кръгче на повърхността на тъмната вода аз съзрях лицето и усмихнатите, спокойни очи на Ирис.
- Не го ползваме отдавна, не е почистван. Внимавайте да не се кътурнете, дълбок е. Време е да го покрия с нещо.
Гласа на човек, приближил зад нас ме сепна и изгубих видението. Захапалият сърцето ми страх обаче оставаше и опитах да го свържа с непрекъснатата ми, следваща Ирис мисъл и невъзможността той да присъства наоколо освен в ума ми. Беше изключено да свържа дори мислено името му с понятието смърт, цялото ми същество се разбунтува, връчих прожектора на собственика му и седнах трепереща на стола.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от alfa_c на 04.05.2012 @ 20:28:34 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 11


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 02:29:02 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Извезани души, 57 част" | Вход | 14 коментара (28 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 57 част
от ANG на 10.05.2012 @ 13:44:35
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
тук е трудно да се коментира


Re: Извезани души, 57 част
от skrej на 06.05.2012 @ 17:51:06
(Профил | Изпрати бележка)
Много драматично и реално, в колко ли части на света се случват такива неща в този момент? Злото не спи.


Re: Извезани души, 57 част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 06.05.2012 @ 16:08:25
(Профил | Изпрати бележка)
В буквалния смисъл отървали сте кожата..


Re: Извезани души, 57 част
от boliarkabg на 06.05.2012 @ 09:40:57
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
изчетох двете части на един дъх....мистерия, духовност и изведнъж оръжията и страшната сурова действителност на фона на красотата. Меги, животът ти е горене и потъване в мъдростта. Пази любовта и мъжественноста, които те обграждат, призванието на жената е такова. Мисля те.


Re: Извезани души, 57 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 04.05.2012 @ 21:04:49
(Профил | Изпрати бележка)
Човешкото съзнание или подсъзнание, знам ли и аз, понякога ни подава сигнали.Но ние не винаги ги разбираме...
Сърдечни поздрави!()


Re: Извезани души, 57 част
от anonimapokrifoff на 04.05.2012 @ 21:22:11
(Профил | Изпрати бележка)
Прекарах 7 години на застави по турската граница - в годините, когато имаше кльон. Задействия, обстановки, стрелба. Несигурност и страх. Но ти си била в ада.


Re: Извезани души, 57 част
от Caniko на 04.05.2012 @ 22:41:02
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Мила Мег, преживявах ужаса с теб. Колко глупаво звучи. нали? И най-майсторското описание на този кошмар не би могло да го опише, а камо ли читателят да усети безумния страх, когато единствената надежда е Бог да чуе молбите ти.
Толкова ми е мъчно, че това се случва в 21-ви век.


Re: Извезани души, 57 част
от elsion (negesta@gmail.com) на 04.05.2012 @ 23:38:16
(Профил | Изпрати бележка)
(...) като привидно спокойни кръгове,
вибриращи концентрично,
се разстилат формите на душата ми,
отражение, след отражение,
и така -
сто и един пласта надолу ...
и трябва само да помня
да не заспя нито една нощ повече
да хвърля последната си златна монетка на дъното,
да се преобърна и да изплувам...

дълбина, дълбина,
не съм твоя...

*
Нищо друго не мога да кажа ... Може би - гуш :)


Re: Извезани души, 57 част
от kasiana на 05.05.2012 @ 01:02:37
(Профил | Изпрати бележка)
Кладенецът не е болест, а твоята духовна връзка с видимите и невидимите светове; с минало, настояще и бъдеще...

Благословена си, Меги!!!!!!!

С обич()


Re: Извезани души, 57 част
от voda на 05.05.2012 @ 03:03:24
(Профил | Изпрати бележка)
Колко пъти си го пеживяла, докато го опишеш, Меги?!
А то и един път е непоносимо...
Давай нататък – дано е по-ведро...


Re: Извезани души, 57 част
от doktora на 05.05.2012 @ 08:37:58
(Профил | Изпрати бележка)
Жестокостта ми се сломи...ех, любимият ми Поет

Мигле, сега повече от всичко те разбирам и по моему си те... ()

А истината е като Слънцето...погледнеш ли го...ослепяваш

Не помня кой го е казал, може и аз да съм. ))))))

Светли дни и чисти мисли!
Док:)



Re: Извезани души, 57 част
от joy_angels на 21.06.2012 @ 20:01:10
(Профил | Изпрати бележка)
...


Re: Извезани души, 57 част
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 30.05.2013 @ 13:31:14
(Профил | Изпрати бележка)
Невероятен разказвач си, Меги! Евалла!!!


Re: Извезани души, 57 част
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 30.05.2013 @ 13:51:28
(Профил | Изпрати бележка)
Невероятен разказвач си, Меги! Евалла!!!