Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 540
ХуЛитери: 3
Всичко: 543

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: rajsun
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 53 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Самчик, света на Курманджи
2006

Такива селца се намират накрай земята, далече от света и хората. Сгушени между голите скали на някоя планина като Сюпхан или Тендурек, с къщици, не по-високи от храсталака, наежен към близкото небе и съществуват сякаш извън времето – далечни, забравени, ничии. Зиме до тях път не достига, преспите пресичат дъха, затрупват очите и насипват бялото си чак до скритите крайчета на душата, там, където има място за всичко. Тези селца отглеждат девойки, красиви като луната и им даряват имена, пълни със смисъл – Дилян, Билян, Хазал, Будин. И дядо ми беше Будин – старо българско име – будител го знаех, и не веднъж срещайки името тук, поело като песен по плитките на момиче или вик, откъснат от влюбеното сърце на юнак, трепвах и се заслушвах. Не бе случайно навярно все насам да ме тегли.
Тук някъде беше и Бериван. Ирис спусна синия си поглед напред по пътеката, усмихна се а на мен ми се привидя сякаш стадото черни козички пресичащо пътя ни потрепна, поспря, пък после чак тръгна нататък, отнасяйки от синевата му. Той е част от всичко това – нашепваше в мен тихичък гласец, а ума ми не го побираше. Кюрди. И двамата със Зина бяха кюрди, всеки по своему, сякаш кюрдлюка не беше ишарет за принадлежност към този народ а бе кръстопът на живота. Зина скочи от колата и преметна кърпата си пред лицето. Не бях видяла тримата мъже изскочили изневиделица насреща ни, сякаш от нищото. Държаха дълги, дебели прътове и изглеждаха твърде недружелюбни. Тя ги насочи по-далече от колата, заговори нещо, замаха с ръце а те посегнаха и я блъснаха. Зина вдигна брадичка, махна нагоре с ръка сякаш развя кърпа и падна на колене пред тях. Спускайки се надолу, изхлузи кърпата от главата си и я хвърли в краката им. И тримата отстъпиха с наведени глави. Тя стана, настъпи кърпата си и ги изгледа гордо от глава до пети.
- Какво прави...
- Тихо, тихо... смирява ги...
Приличаше на екзотичен танц. Колко много не знаех за тези народи... Мъжете оставиха сопите си и поведоха разговор с нея. Не чувах ясно думите а и говореха на курманджи – местния кюрдски диалект. Ирис седеше със спуснати ресници до мен и сякаш отсъстваше. Не мина много, Зина направи едва видим знак с ръка, Ирис излезе от колата и тръгна към тях. Дългата до колене риза, която носеше върху ленените си панталони, бялата пуши, увита около челото му, отпуснатите длани – приличаше на светец. Мъжете го прегърнаха плахо, целунаха по двете страни и сведоха очи. Ирис вдигна ръка към челата им и заговори. Говори им кратко, не повече от няколко минути, после те се обърнаха и си тръгнаха. Един от тях посочи с ръка постройките встрани от пътя. Зина смота захвърлената в пръстта кърпа в ръка и тръгна към колата. Преди да ме измъкне навън прибра косата ми под парче пъстър плат.
- Казват, че не знаят. Пращат ни в една къща да питаме. Да вървим.
- Те и да знаят ще кажат ли..
- Ти само не се обаждай, мълчи си. И каквото видиш, все едно не си го видяла.
Ирис бе тръгнал напред и вече се скриваше между постройките. Забързахме да го настигнем когато спря пред нисък зид, скръсти пред себе си ръце и каза, че ще ни чака отвън. Зина приближи до спуснатото чердже на вратата на една варосана, квадратна постройка и подвикна нещо на кюрдски. Отвътре веднага се показа жена. Изглеждаше дружелюбна, на около петдесет, с шарени шалвари и везана рокля отгоре. В косите и имаше вплетени цветни, лъскави телчета и целите и ръце бяха каносани с извити цветя. На долната устна имаше три сребърни халкички. След бърза размяна на любезности, от които не разбрах много и прегръдки, сякаш се познавахме отдавна, жената ни въведе в къщата си и ни предложи чай. Не се виждаха други хора, имаше две стаи само, отделени с чердже, овесено на дъска на тавана, закрепена с натискане – не се виждаха пирони или друго за закрепване. По същия начин бе овесено и черджето на входа, сякаш затиснато да се държи от дъската за тавана. Нямаше прозорци, нито мебели. Два реда юргани до стената и малка синия, на която домакинята разположи чайника и чашките. Мълчахме. Когато стопанката стана да долее вода и да сложи чайника на мангала, Зина прошепна, че Бериван не е тук, но не можем да си тръгнем без да се храним. В душата ми се надигна негодувание. Всеки път и навсякъде казваха, че я няма. Криеха я. Не искаха да я намерим. Кума в рода значеше позор за бащата на булката, богатство – за младоженеца и много синове – за баща му. Никой не би искал да я отмъкна с мен, както възнамерявах да сторя, а те сякаш четяха мислите ми.
- Женета е за каина ми, ще я видиш. Ама е надолу, нататък към другото село. Яж хляб първом, че после иди, там е, няма къде да иде.
Много странно но и подходящо ми се струваше да наричат свързаните с нас родственици но без кръвна нишка – каини. Като брата на Авел- Каин. Каинбаба, каинвалиде, каинбрадер – свекър, свекърва, шурей, етърва. Бериван бе дадена на брата на мъжа на тази жена което означаваше, че той е поне на възрастта на баща и. Присви ме.
- Една Бурани ще хапнем пък после отивай.
Жената внесе тепсия, картофи и се зае да ги бели и реже. Когато свърши ги поизплакна с малко вода, похлупи тепсията и я метна на мангала. За да се сварят трябваше да минат поне два часа и аз овесих нос. Зачудих се Ирис какво ли прави навън сам. Зина се бе отнесла нанякъде и се поклащаше ритмично върху юргана, седнала по турски. Въздухът бе изненадващо свеж. Нямаше и прашинка наоколо, въпреки черните, неасфалтирани пътища. Не се чуваше глъч, сякаш тук не живееха други хора.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от aurora на 19.04.2012 @ 09:26:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 08:52:04 часа

добави твой текст
"Извезани души, 53 част" | Вход | 13 коментара (36 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 53 част
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 19.04.2012 @ 12:17:28
(Профил | Изпрати бележка)
Увлече ме, наистина! Сега ще се върна да прочета няколко други части, за да ми се изяснят някои работи.


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 19.04.2012 @ 12:20:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
За Бериван има в първите глави само...
За Ирис - по средата..
Благодаря ти

]


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 19.04.2012 @ 12:22:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://razkazvam.blogspot.com/search/label/%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%20-%20%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%B5%D0%BF%D0%B8%D1%81

тук се търси по-лесно в отделните глави, понеже се виждат имената им по списък..
знаеш ли, и аз не съм го чела целия...

]


Re: Извезани души, 53 част
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 19.04.2012 @ 12:27:06
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси :)

]


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 19.04.2012 @ 13:49:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://www.youtube.com/watch?v=Szh1la1CjR4&list=UUQt-H-1K87092SEVyQpAVkw&index=2&feature=plpp_video

]


Re: Извезани души, 53 част
от petia_bozhilova на 24.04.2012 @ 20:03:48
(Профил | Изпрати бележка)
!!!!!!!!!!!

]


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 24.04.2012 @ 20:05:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Стига ми ги забивай тея пирони ми кажи хареса ли ти :)))))

]


Re: Извезани души, 53 част
от viatarna (viatarna@abv.bg) на 19.04.2012 @ 13:03:41
(Профил | Изпрати бележка)
Аз сигурно бих я оскубала тая ... свекърва!
Само като чета "неам нерви", пък камо ли ако попадна в ситуация...


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 19.04.2012 @ 13:46:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Тя не била свекърва, и в 54 глава ме ядосва. Щях да я претупам ако не беше Ирис :))) много беше зла.
Благодаря за гостито :)

]


Re: Извезани души, 53 част
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 19.04.2012 @ 16:03:49
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Направо се срамувам от лакомията си..:))Единствения сериал,който гледам е "Столичани в повече"..Него го дават само в сряда..И когато свърши серията,и тръгнат надписите,около минута гледам тъповато..Туку виж дали са още малко..:))Така и твоето "следва.." :))
Благодаря,че споделяш по този красив начин някои толкова трудни за споделяне неща,които се превръщат във великолепен и вълнуващ роман!Силно момиче си,спор няма!
Сърдечен поздрав,Сикрет!


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 19.04.2012 @ 16:08:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Инди...
А този сериал, "Столичани в повече", на кой канал го излъчват? Може и аз да го гледам, ако има в интернет..

]


Re: Извезани души, 53 част
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 19.04.2012 @ 16:15:26
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
По btv .Има го във Вибокса..Едни от най- добрите комици и актьори са събрани в него,много добра игра и направа!Сега е нов сезон,та ако трябва от начало,доста ще погледаш,но..хем ще се посмееш,хем надявам се интересно ще ти е..:)Възражда се българската филмова индустрия,което наистина е радващо!

]


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 19.04.2012 @ 16:18:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ще се радвам да го изгледам, понеже е българска продукция. Бокса трудно ми зарежда тук, но по торентите навярно ще го намеря за изтегляне, мерси за идеята... И аз не гледам много сериали, има един-два, и те веднъж седмично. Дали и аз да не пускам главите на романа така веднъж на седмица? Много ли начесто е това всеки ден? Понеже вече го завърших, чака публикации, а нямам идея за темпо...

]


Re: Извезани души, 53 част
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 19.04.2012 @ 16:28:35
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
:))Защо ме шашкаш така?:))Тъкмо да изляза,че дете притропва и то да си дореди до компютъра от мен и...ме връщаш..:))Как ти мина през ума веднъж на седмица да пускаш?!Сакън! Пускай там..На ден,или през ден най-много..Те онези щото го правят почти серия за серия,за това само веднъж..Изобщо не е начесто!Още повече,щом готов е.Вярно,ще свърши,но пък богат е,та ще бъде и препрочитан,сигурна съм! Пък после...с тази богата душа и глава,все ще има с какво да ни радваш!:)А филма дано намериш и да ти допадне!:)

]


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 19.04.2012 @ 16:30:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
През ден, че всеки ден е прекалено, само мен гледат на главна страница тук.
Намерих го в ютуб, целия (3 сезона :))) и отивам да позяпам.

]


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 19.04.2012 @ 19:24:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Каква беля ми докара на главата с тези столичани, хиля се като луда тук два часа вече :)))
останахме без вечеря
имаш глоба

]


Re: Извезани души, 53 част
от na_de на 19.04.2012 @ 19:33:56
(Профил | Изпрати бележка)
Казах си, че няма да се нервя...:)
Що пък да не вкарам и малко позитивизъм?! :)
Хареса ми, Меги!
Поздравче далечно!


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 19.04.2012 @ 19:34:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, 53 част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 19.04.2012 @ 20:35:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Магьосница си!


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 19.04.2012 @ 21:46:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, 53 част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 19.04.2012 @ 23:04:51
(Профил | Изпрати бележка)
Чета откъс след откъс и като че ли откривам не само логическа, но и емоционална градация:)
Искам си вече книжката:)


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 20.04.2012 @ 10:20:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Книжка...

Роман, изписан с вятърно перо
по белите дувари на душата ми :))))

]


Re: Извезани души, 53 част
от kasiana на 19.04.2012 @ 23:34:27
(Профил | Изпрати бележка)
"Протегнах ръка, докоснах я и заридах. През сълзи, отправяйки поглед нагоре, успях да видя, че къщата и бе боядисана розова."

Продължавам да те следвам с нарастващо вълнение, Меги!!!

Благодаря, за прекрасните мигове с твоите "Извезани души"!!!

Ако всички бяхме като теб, светът щеше да бъде по-добър...

Сърдечни поздрави:)))))



Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 20.04.2012 @ 10:21:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Всички сте като мен и аз като вас. Различните не се задържат много...
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, 53 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 20.04.2012 @ 14:20:27
(Профил | Изпрати бележка)
Понякога ми се струва недействителен този образ на Ирис.Дано все още да има такива хора,макар и рядко:)
Сърдечни Поздрави:)!


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 20.04.2012 @ 14:23:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Разбирам това. Но Ирис... е навсякъде, ако знаеш колко са много...
Не знаех защо не ги виждах преди. След като познах него, започнах да виждам и другите. В България само са поне около... не знам, 250 светли души, които познавам, а някои от тях са съвършени Ирисовци... с други имена...

]


Re: Извезани души, 53 част
от boliarkabg на 20.04.2012 @ 14:35:02
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Меги, тези хора са от друг свят!!!! Колко дълбоко са свързани с всичко от Вселената, спазването на Правилата за нас е изостаналост,за тях е Светът... Нашата добронамереност не винаги е доброто за тях, нашият ред не е техният... Боже, благословена си и БЪДИ, за да видиш всичко там, където те отвежда Съдбата,мястото ,което е на няколкостотин км от нас,но векове назад и НАПРЕД от нашия преситен и неразбираем, забравил се свят. Обичам те!


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 20.04.2012 @ 14:39:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
По-интересно бе в Иранската пустиня и хората, живеещи там, но за тях - в друг роман.
На земята има различни народи, всякакви. И ако ги подредиш едни до други по нищо няма да си приличат, външно - нито по начина на живот, нито вида, житието... Но вси са хора. Освен дервишите. За мен те не са хора. Не зная какво са...

]


Re: Извезани души, 53 част
от skrej на 21.04.2012 @ 12:15:37
(Профил | Изпрати бележка)
Възхищавам се от лекотата с която пишеш. Не ме напуска усещането че изтръгваш моменти, болезнено и неукротимо, но няма връщане назад. Пожелавам ти ;мир със себе си; и с уважение протягам ръка за да ти дам подкрепата си.


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 21.04.2012 @ 15:52:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря за хубавите думи...

]


Re: Извезани души, 53 част
от anonimapokrifoff на 21.04.2012 @ 16:06:24
(Профил | Изпрати бележка)
Господи, къде си попаднала, луда си! Но отдавна чакам да напишеш за съдбата на Бериван.


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 21.04.2012 @ 16:09:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Така бях свикнала с тях за три години там, че после като се върнах в "белия" свят, модерните хора ми се струваха... не на място...
Ако сега започвах да го пиша този роман, щяха да са две книжки до тук - една за съдбата на Бериван и друга - пътепис. Но вече е късно...
И за мен също. Отвикнах от хората и станах като кюрдите. Навярно затова и пиша...

]


Re: Извезани души, 53 част
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 22.04.2012 @ 08:47:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Аз чета със закъснение, но имам предимството да изчитам и коментари, и отговори, което прави всичко още по-интересно!:)
Меги, щом всичко вече е готово, пускай по-дълги части, плийз - човек може да понесе два екрана текст със сигурност!;) Имам предвид, че когато почна книга, мога да я свърша и за една нощ, а на час по лъжичка ми е малко бавно...
Хубава неделя!:)


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 22.04.2012 @ 11:16:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Здравей :)
Текста до края е на един файл и си отделям главите преди публикация, слагам заглавия и така. Гледах да е както до сега - да са поне малко завършени смислово и да не са много дълги за да са удобни за четене... но мога разбира се да ги пускам и по-дълги. Ще пробвам със следващата.
Но ако ще става на книга, наистина мисля, че е по-добре да са отделени според събитията в тях... - така някои са по-кратки, други дълги...

]


Re: Извезани души, 53 част
от joy_angels на 13.05.2012 @ 21:38:09
(Профил | Изпрати бележка)
Нрави... Нито по-добри, нито по-лоши от нашите. Само различни.


Re: Извезани души, 53 част
от secret_rose на 13.05.2012 @ 22:49:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да... да. Хората сме еднакви, различават се само амбициите ни. Но ги постигаме по сходен начин...

]