Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 709
ХуЛитери: 3
Всичко: 712

Онлайн сега:
:: Elling
:: pc_indi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 50 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Най-красивата нощ.
Гората на елфите, 2006


Нетърпеливи да вкусим от новото преживяване поехме бързо назад до входа на парка, където мустакат мъж раздаваше палатки и спални чували на туристите. В онази година все още бе възможно да се премине целият парк и дори да се пренущува в него но днес има категорична забрана за нощувки. Палатките бяха свършили. Взехме само малка раница с манерки и няколко сандвича, крем за спешна помощ срещу ухапвания, ножче и два дъждобрана, извадихме от колата по един пуловер и тръгнахме. Невъзможно е да опиша с думи всичко, което видяхме по пътя... Спускахме се и се изкачвахме по ръбести мокри скали, провирахме се през заплетени лиани, търкаляхме се по тревата или пъхахме любопитни носове в тъмните пещери, покрити със завеси от гъсти растения. Успях да изгубя едната си джапанка и се върнахме да я търсим а после скъсах другата и съвсем като във филм изправих глава смело и тръгнах боса. Вечните кубинки на G. Бяха твърде тежки за мен но и така се чувствах отлично. Освен красотата наоколо не виждах и не усещах друго. Парка обаче край нямаше и когато слънцето смигна сънено за последно и клюмна зад планината ние все още не бяхме стигнали края му, нито имаше камили и камилари насреща. Продължихме да вървим под светлината на малко туристическо фенерче а мократа гора спусна върху ни паяжина от странни и непознати звуци. В сърцето ми от някъде се прокрадна страх...
- Къде ще спим...
- Някъде, ще видим къде. Спи ли ти се вече?
- Не, но... как ще продължим в мрака?
- Както до сега.
- Не те ли е страх? Тук има диви животни, има змии...
- Природата никога не наранява, ако не усеща заплаха.
- Боже, като във филм сме. Само дето нямаме право да палим огън.
- Да, забранено е. Не се страхувай, всичко е наред.
- Ще вървим до селата ли? Къде свършва тази гора!
- Меги, успокой се. Тук е по-хубаво от селцата, а и нощем камилите спят. И магаретата спят, и хората. Затова и ние сега си лягаме.
Той огледа наоколо с фенерчето, разбута шумата пред един камък и хвърли раницата на земята. Обясни ми, че няма да влизаме в пещерите а просто ще се подпрем тук и ще мълчим. Изядохме сандвичите, напъхахме се в спалните чували и се притиснахме един до друг в тъмното на нощта.
Минутите падаха бавно, като тежък живителен дъжд. Тежката тишина бе прорязвана от незнайни крясъци, после отново задавяше сетивата. Когато бе най-дълбока от някъде изневиделица забълбукваше гърлена песен на същество, което на сляпо не можех да оприлича на нищо познато; тихички скърцания съвсем до мен ме стряскаха а заслушвах ли се, извикваха потоци любов в сърцето ми. Нощем в гората всяко трептене е мъничка вселена, всеки звук е връзка, видимото с невидимото се сливат и плисват в чудни експлозии, непознати за човека от светлото. Мислех за света на слепите хора, за чудния свят на звуците. Нетренираното ми ухо долавяше само частички от прекрасната незримост на живота, за която в ежедневието си не намирахме време. До момента не знаех какво може да означава звън под звездите в полунощ , нито бях чувала как се откъсват и падат листата, как дишат малките същества далеч от човешкото зрение и от къде поемат смелост и сила да живеят. Взирах очи в непрогледния мрак нагоре, търсейки светлината на небесните фенери и ако зърнех блещукането на звездица между листата на дърветата бързо затварях очи и опитвах да я чуя. Оскъдната светлинка на нощта не бе предназначена за мен, но можех да почувствам позволението и да проследя танцуващото и спускане надолу, където я очакваха хилядите, за които аз, човекът, дори не мислех. Съзерцавайки дивния невидим но толкова реален свят усещах колко много съм нищо. А когато луната се издигна и пръсна меко сияние над гората, очерта сенките на дърветата и шмугна помежду им въображаемо движение, две сълзи се отрониха от очите ми и запариха с най-топлото усещане на съпричастие и радост. Сякаш седях тук не заради каприза ми да разгледам пищната гора до края. Сякаш нечий тих гласец ме бе поканил да я изживея, истинска, такава, каквато е извън съзнанието на човека – тайна. Страха се изпари щом прекъснах мисли, опасения и съмнения кой броди в тъмното зад онези дървета насреща. Направих точно каквото ми беше казал G. – седях и мълчах. Мълчах и отвътре, толкова, колкото бе възможно когато си изпълнен с невиждан възторг. И постепенно се отпуснах надолу към покоя на сетивата, съпровождана от нежния оркестър на нощните горски звуци, докато сънят не ме обгърна напълно.
_______________________________________________________

Клипче на турсити, уловило мъничко от звуците и вълшебството:
http://www.youtube.com/watch?v=7KsVbWOgAB4

Водопада Дюден:
https://www.google.com/search?q=D%C3%BCden+%C5%9Eelalesi&hl=tr&gl=tr&biw=1275&bih=633&sei=dchyT5DWEMLU0QWC2JzgDw&tbm=isch

Водопада Манавгат:
https://www.google.com/search?q=Manavgat+selalesi&hl=tr&gl=tr&biw=1275&bih=633&sei=QNVyT86lNsmx0QX28vXoDw&tbm=isch

Димчая:
https://www.google.com/search?q=Dim+%C3%87ay%C4%B1&hl=tr&sa=X&gl=tr&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=mcxyT9TPA8Gq0QWO352UBA&ved=0CDYQsAQ&biw=1275&bih=633

Интересни снимчици от друг пътепис:
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/4150-iki-naked-akdeniz-yollarinda-2500-km-2.html

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от viatarna на 28.03.2012 @ 13:18:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
543 четения | оценка 5

показвания 35043
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Извезани души, 50 част" | Вход | 13 коментара (35 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 50 част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 28.03.2012 @ 14:09:37
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Меги,за текста!
Очарован съм от приложените фотографии!
Мисля, че на няколко от тях видях тебе и съпруга ти...
Поздравления!


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 28.03.2012 @ 14:13:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не зная, чел ли си коментари в началото на този пътепис, давах линкове към наши фотографии, които после изтрих. Вече не показвам лични снимки, само такива от интернет..
Благодаря ти за прочита. Сядай да пишеш за Русия, ако питаш мен.

]


Re: Извезани души, 50 част
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 28.03.2012 @ 14:57:12
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Меги, все още не съм прочел нито една част от романа ти.
Причината е у моя телевизор. :)
Такава ми е нагласата, че много трудно понасям сериалите.
Искам да кажа, предпочитам да не ми се дава нещо "на час по лъжичка". :)
Но когато го завършиш, ще го прочета.
Ти в началото имаше притеснения как биха те приели, поради насадените предразсъдъци. Сега вярвам, че тези ти притеснения са по-малко.
Така че, пиши.
Нямаш нужда от моето насърчение, но знай, че го имаш.

Поздрави!


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 28.03.2012 @ 15:17:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
В романа ми няма нищичко, което да нарани българите... пиша за красотата която съм срещала и за странните обичаи, а на моменти дори се възмущавам от някои твърде неприемливи за мен традиции, но без да съм срещу тях. Просто... ако го прочетеш ще видиш.
Благодаря ти, за мен твоята подкрепа е важна и се радвам, че ми го каза...

]


Re: Извезани души, 50 част
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 28.03.2012 @ 15:52:59
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Извън темата, понеже както казах, още не съм прочел нито ред от романа ти...
В България съм имал и имам познати от турски произход, с които се разбирам прекрасно. Имам и познати, които са били в Турция, и твърдят, че по никакъв начин не са усетили някаква неприязън от местните, поради факта, че са българи. Когато съм бил в различни европейски страни, дори и да не е било изказвано явно, съм усещал негативно (или в най-добрия случай - пренебрежително) отношение към българите.
Та, когато твърдя, че не приемам да се отрича турското робство, съвсем не означава, че изпитвам омраза към днешните турци. Само някой - за мен луд или политик, би могъл да манипулира съвременните хора в посока на етническа непоносимост.
Подобни луди политици, за съжаление, има както и в България, така и в Турция. А на онези - отвъд океана (политици), това им е в кръвта... Такива вампири от това се хранят, но днес създават конфликти не в собствената си държава, а търсят платени фанатици извън границите си.
Спирам дотук и извинявай за "лиричното" отклонение. :)))

]


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 28.03.2012 @ 16:04:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Има ги... така е.. и там и тук, както навсякъде...
И аз разбирам и едните и другите. Но не мога да тръгна нито срещу паметта на майчицата ми българка, нито срещу дъщеричката си, която ми казва "мила мамо" на турски...
Искам всички народи да се обичат, обичам всички хора, във всеки има човещинка, има и от другото. И знам, че искам невъзможности, но...
А земята... приказната земя, природата, нещата които описвам в това мое животописче, те са ничии. Хората сме наслагали границите, хората се делим.
Не ми е лесно, и никога няма да ми бъде. На никого не му е...

]


Re: Извезани души, 50 част
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 28.03.2012 @ 16:15:42
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
и аз искам същото невъзможно...

и зная, че не ти е леко...

е, не мога да обичам шибаните политици (или олигарси), които проливат кръв за лична облага

проливат я и в метафоричен, и в буквален смисъл

макар че и те са "хора"...

]


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 28.03.2012 @ 16:26:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Политиката е много далече от мен и всичко, което творя... и не я разбирам, и не искам. Не че с това помагам нещата да са по-добри, просто ме плаши. И ползвам гласа си - всичко, което имам, да обръщам хората към красивото в този свят, колкото и да е малко и да се струва незначително...
Но ти го разбираш...

]


Re: Извезани души, 50 част
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 28.03.2012 @ 16:32:51
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
разбирам го

не спирай да го правиш

]


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 28.03.2012 @ 16:39:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
няма... :)
няма..

]


Re: Извезани души, 50 част
от boliarkabg на 28.03.2012 @ 15:05:34
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
най-добре да помълчим....


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 28.03.2012 @ 15:15:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
... благодаря ти :)
природата смълчава и мен...

]


Re: Извезани души, 50 част
от na_de на 28.03.2012 @ 16:33:22
(Профил | Изпрати бележка)
Чета, чета, нищо, че не пиша!
Напоследък само чета....:)
Благодаря ти, че те има!!!
Поздрави, Меги!


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 28.03.2012 @ 16:34:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Аз се чудех защо не се обаждаш :)
@--;--
благодаря ти

]


Re: Извезани души, 50 част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 28.03.2012 @ 16:54:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Красота! Други думи нямам.
Поздрав!


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 28.03.2012 @ 17:06:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти...

]


Re: Извезани души, 50 част
от Caniko на 28.03.2012 @ 22:29:02
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Винаги е приятно да си в гората ня елфите ...
И винаги в тяхното царство има красиви водопади
*
Водата танцува
с цветове от дъгата
вечността рисува.
*
:-)))


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 28.03.2012 @ 22:58:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много красиво хайку... :)

]


Re: Извезани души, 50 част
от Caniko на 28.03.2012 @ 23:12:26
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Благодарение на теб!
След тази приказна разходка така ми беше най-лесно да изразя усещането, което имах.

]


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 28.03.2012 @ 23:16:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се, че е така...
@--;--

]


Re: Извезани души, 50 част
от kasiana на 29.03.2012 @ 13:04:21
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепна образност!!!!!! Красиво и вълнуващо!!!!!

Сърдечни поздрави:)))))


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 29.03.2012 @ 16:28:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Касиана...

]


Re: Извезани души, 50 част
от rainy на 29.03.2012 @ 14:42:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
И аз така, да помоля като Папакот. Изпреварил ме е. Когато решиш, ще се радвам да получа романа на елекронната си поща. Така не мога да го чета, а и не ми е хубаво. А искам.
:)

П.С. Трябва да си малоумен, за да търсиш исторически дивиденти в отношенията с настоящите турци. Има наблизо едно рестотантче, чат-пат си взимам храна за вкъши. Държат го турци. Като им кажа: Мараба, комшу и грейват. А скоро в баровски ресторант точно турци ме почерпиха, беше им готино да видят българка, близка кръв. Какви са тия глупости в главите на хората, не знам. Гледай си дъщерята и се радвай на личното си щастие. Хората и политиците никoга няма да ти го купят, хеле пък с фалшиви ценности и бабаитлък.


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 29.03.2012 @ 16:33:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Рейни...
никога не съм си избирала дори наум читатели... знаела съм, че ще го четат всякакви хора и ще го обичат този роман, или ще го презират, заедно с авторката му... Това е съдбата на книгите, няма как иначе.
Но все съм си мечтаела ти да си сред читателите му. Ще кажа защо - изчитам и неизказаното с думи от теб дори, не само творбите и апела ти за човечност, но знам, че няма просто да го прочетеш, а ще го живееш... точно като мен.
И това не са четки, искрена съм. Когато минеш през страничките му някой ден, ако го разлистиш... ще видиш, че съм искрена.
Малко остана до края... остана най-тежкото, което не знам как да опиша. И най-хубавото, което пък е неописуемо...

]


Re: Извезани души, 50 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 29.03.2012 @ 16:33:26
(Профил | Изпрати бележка)
Красотата и величието на природата ги има навсякъде около нас, стига да ги почувстваш с душа и сърце като теб:) .Подкрепям тази ти идея-трябва да мислим глобално, за цялото а не да се делим на такива и онакива.И да си обичаме планетата,че и тя да ни обича -нали е нашият общ дом:)
Сърдечни поздрави()


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 29.03.2012 @ 16:36:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да...
да мислим глобално е трудно, но е единствения начин...

]


Re: Извезани души, 50 част
от Haramiata на 29.03.2012 @ 19:52:21
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за новата порция вълшебство!
Част сме от едно неописуемо великолепие. Но сме се затворили в малка и жалка част от него, в която забравяме за безкрайната щедрост и и красота и сами се лишаваме от тях. Ще се върнем. Няма как да не се. Като се изчистим от боклуците си от всякакъв вид- умствен, емоционален, физически, исторически, химически ... всякакъв. Само да пусне Божествения син двете реки ... Каквото остане- ще се върне ...


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 29.03.2012 @ 19:55:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
няма да сме ние, ама...
то и магарето дето има гръб е важно... :)))
благодаря ти, знам колко обикна това място и ти..

]


Re: Извезани души, 50 част
от anonimapokrifoff на 02.04.2012 @ 10:59:23
(Профил | Изпрати бележка)
В моето съзнание Турция е Истанбул и Одрин - безкрайни равни полета и оскъдна зеленина, а ти ми разкриваш сега невероятната й красота. Благодаря!


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 02.04.2012 @ 11:53:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
В Турция най-малко тези два града са ме вълнували, но ще разказвам и за тях след няколко глави. Имат богата история и те... а аз видях и едни други нещица там...
Радвам се, че пак си тук :)

]


Re: Извезани души, 50 част
от nironi (nironi@mail.bg) на 03.04.2012 @ 10:01:02
(Профил | Изпрати бележка)
Чула си листата, звездите ... те говорят едно древно елфическо наречие ))))))), мдам, чета те!


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 03.04.2012 @ 10:24:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)
нощем в гората е чудо...

]


Re: Извезани души, 50 част
от joy_angels на 13.05.2012 @ 19:57:57
(Профил | Изпрати бележка)
Описанието на престоя в планината пре знощта е прекрасно! Фин език, точно намернеи думи, пресъздаване на цветове, звуци и емоции. Поздравления!


Re: Извезани души, 50 част
от secret_rose на 13.05.2012 @ 22:46:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Нощите в горите са прекрасни...

]