Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 859
ХуЛитери: 2
Всичко: 861

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 46 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Сиде, любов моя
2006

От часове седяхме на празния плаж върху белите шезлонги и гледахме нощното море. Луната бе кръгла като светеща монета и хвърляше меки отблясъци по водата. Фенерче, празни бирени кутийки, торбичка с мидички и везан шал, който по-рано днес си купих на една руска сергия, няколко мъниста от скъсаната ми седефена гривна и топлите пръсти на G., заровени в пясъка до моите; животът можеше да бъде побран в шепа форми и да е напълно достатъчен. Нямаше друго място на земята, където да чувствам толкова пълнота. Това бе от онези моменти, в които времето спира и не ти се иска да се обръщаш назад за да видиш къде се е загубило. Само се наслаждаваш, че наоколо съществува нещо, което да осмисли липсата му.
През годините не веднъж се питах искам ли да изоставя другия свят и да остана тук завинаги. Близо до старите лодки, свити срамежливо в сянката на модерните яхти на котва около мостика, в тесните ивици пясък, втъкани сякаш от майстор на килими между чудните силуети на каменните къщици с дървени чардаци и ситния крив паваж, стигащ почти до водата. Издадените напред скали, под които не веднъж се бяхме крили в малките часове на нощта, не заради някаква забрана а защото тази земя извикваше палавите хлапета в нас и тръгвахме да търсим приключения, потънали пиратски съкровища или себе си. Тук на здрачаване, когато глъхнещата песен на морето пригласяше напевно на чайките душата ми се въздигаше в неустоим копнеж да се прелее и да поеме поредната вълна на вечността.
Спомням си първата среща със Сиде, никога няма да я забравя. Както и двете стаи в обраслата с бръшлян стара къща, които наехме след няколко изпълнени с пиянски шум нощи в хотела на бай Неджо, обърнал семейния бизнес в платформа за лично забавление след развода с холандката, за която бе женен цели 30 години. Жената от зелената къща ни даде ключовете със смигване и поглед, в който се четеше несъмнено съпричастие и си тръгна без да пророни и дума. Вътре намерихме скърцащо дюшеме, продънено канапе с лъскави инкрустации и изтъркана тапицерия и един вграден долап с няколко стари юргана в него. Тогава се смяхме от сърце на късмета си да попаднем в едно от най-луксозните кътчета на света и да няма къде да седнем и да опънем нозе, после отидохме до пазарчето за цветя, купихме бяло цъфтящо мушкато в керамична саксия и го сложихме до дивана. Вечер разпъвахме юрганите на пода, отнасяхме саксията до стената и брояхме звездите през прозорците без пердета. Целият ни багаж онова лято се състоеше от общ сак с две хавлии, бански, едно шарено парео за мен и чифт тениски за него. Когато си облечен отвътре и отвън с любов значимите за другите хора неща като красиви мебели, облекло или накити, пищни блюда и вещи остават незабележими, почти невидими и ненужни. Дори ти самият се размиваш неусетно в дъгата от усещания и ставаш едно с Якамоза, солта по морската пяна и въздуха, който любимото същество до теб диша за да живее.
Нашата любов бе от онези, които пропускат битовите неуредици, бавно и несигурно побеждава неопитността и слива телата, така както неусетно се доближават душите, не оставя потни отпечатъци по завивките а дълбоки трайни резки в съзнанието и не ражда а заличава - стари белези от човешко докосване, болезнени драскотини или страдание, дори радост и доволство. Безразсъдна и нескончаема, подобно стихията на морето в дъжделивите дни, които безгласно благославяхме заради ритмичното потропване на капките по покрива и възможността да сме себе си, без да мислим за наемателите на етажа над нас. Горещината и лепкавия въздух само подсилваха усещането за изгубване и разтваряне в другия а в хладните мокри утрини, когато наситения аромат на жасмин и екзотично-горчивия полъх на крайбрежния ветрец пронизваха сетивата ни до разпадане, закусвахме под навеса на терасата с вълнено одеяло върху коленете само резен хляб и парче топено сирене, научихме, че очите на другия са вратичката, през която в сърцата се влива безкрайното обаяние на света. Светът, чието име запечатахме с тези четири буквички - Сиде. И щяхме да се връщаме тук като завръщане в себе си всеки път, щом слънцето се изкачи толкова на високо, че стане недостижимо.
На езика на местните хора Сиде означава нар - символ на изобилието, нишан за берекет и късмет. Града съществува от времето на хитите. Шест века преди Христа е бил наричан Лидия, после Перс, Искендер а най-цъфтящите дни тук са били от 1 до 3 век с римляните. Безкрайният амфитеатър, с места за над 15 000 души, където през годините гледахме не една постановки, дългата върволица колони, особените бели постройки, били някога домове, галериите, камъните, плочите и фреските, всичко в Сиде бе вълшебно. И храма на Дионис - най-почитания Бог тук, за който се разказват безброй приказки и легенди. Една от онези, с които грижовните баби приспиват внучетата си вечер е за детето, родено от земна жена, силна като богиня, избранница на самия Бог баща, който никой човек не познавал и не смеел да погледне, за да не изгори. Раждането на Дионис поставило началото на нова ера на земята - ерата на пробуждането, и от там насетне всеки роден човек носел в сърцето си частичка от божествената същност. Построявайки храм в чест на Дионис, хората нарекли полуострова Слънчев, а по-късно дали името Сиде - слънчевият нар - обвивката, която съдържа семената на божествената тайна в себе си.
По нещо някак ми напомняше Стария Несебър, който винаги ми липсваше. Съвсем малко, колкото да свържа двете места в сърцето си и да ги обичам еднакво.
Ако в онези слънчеви дни съпруга ми бе предложил да изоставим всичко и да заживеем в двете празни стаи или дори на влажния течащ таван в зелената къща, без мебели и вещи, само с керамичната саксия с мушкатото, бих приела без да се замислям. Бих приела дори стотиците страници Протокол, който в последствие ми подариха и се превърна в мой неизменен спътник чак до днес, макар и превърнат в ниска масичка за чай заедно с две едри червени тухли, намерени на пътя и две рапанчета, изровени под пясъка на плажа. На земята има места, които те разпознават, а до момента на срещата тихичко са те викали, с песента на вятъра, докосващ бебешката ти люлка, с очите на майката, вливащи любов из пътя ти, когато заминаваш без да се обръщаш и търсиш именно своите стъпки, чужди и далечни на пръв поглед а извиращи от сърцето. И чувството за принадлежност те изпълва всеки път, минеш ли покрай стар занаятчия, подредил инструментите си пред дюкяна и запалил лула, покрай пазарчето, което днес е неузнаваемо но все така пъстро или просто в щипката захарен памук, полепнал по пръстите ти с онази истинска, лепнеща от неутоление жажда.
В последният ден от онова първо наше пътешествие до Сиде помолих съпруга си да ми обещае, че ще се събуждаме винаги до лазурната шир на морето. А той ми обеща това и за внуците ни.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от viatarna на 05.03.2012 @ 16:41:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 18644
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Извезани души, 46 част" | Вход | 18 коментара (40 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 46 част
от anonimapokrifoff на 05.03.2012 @ 17:05:04
(Профил | Изпрати бележка)
Много поетична е тази глава, браво!


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 05.03.2012 @ 17:09:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И за мен Сиде е поезия и музика...

]


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 05.03.2012 @ 17:12:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://www.youtube.com/watch?v=9B7uTVhm1Y0&feature=related
в това клипче някакви туристи са заснели с камера голяма част от Сиде...

http://www.youtube.com/watch?v=XUONSf2vx_s
а тук има видео от античния театър

и снимки:

https://www.google.com/search?q=tanr%C4%B1s%C4%B1+Diansos&oe=utf-8&rls=org.mozilla:bg:official&client=firefox-a&channel=np&um=1&ie=UTF-8&hl=bg&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=rrpUT8viFMKq8AOJhvDJCA&biw=1257&bih=591&sei=cuVUT7PWL8mN8gOC8LXwBQ#um=1&hl=bg&client=firefox-a&rls=org.mozilla:bg%3Aofficial&channel=np&tbm=isch&sa=1&q=Side+-Turkey+&pbx=1&oq=Side+-Turkey+&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=12&gs_upl=8697l11066l0l12047l15l8l0l0l0l4l252l1126l0.4.2l8l0&gs_l=img.12...8697l11066l0l12047l15l8l0l0l0l4l252l1126l0j4j2l8l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=3225ec543375efae&biw=1257&bih=591


Re: Извезани души, 46 част
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 05.03.2012 @ 17:23:41
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Преди да разгледам снимките ми хареса това място..Има,наистина,земя,места и хора,които веднъж завинаги ти вземат сърцето..Ти си ги намерила..И поезия,и любов е всичко в тази глава! Благодаря за удоволствието,Сикрет!:)


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 05.03.2012 @ 18:10:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Тази земя е такава...
Благодаря ти :)

]


Re: Извезани души, 46 част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 05.03.2012 @ 17:41:51
(Профил | Изпрати бележка)
Носталгия, романтика, много поезия и малко екшън в този чудесен, приятен за четене откъс, поздрави, Меги:)


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 05.03.2012 @ 18:12:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Май че аз нямам разходки без екшън... :)))
Благодаря, Влади..

]


Re: Извезани души, 46 част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 05.03.2012 @ 18:59:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Толкова красота има тук, толкова красота, че и да умре човек май няма да съжалява. Така си мисля, де. :-)))))))))))))))))))
Поздрав!


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 05.03.2012 @ 21:56:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз така си мисля :))
Благодаря, Лили..

]


Re: Извезани души, 46 част
от ASTERI на 05.03.2012 @ 19:04:31
(Профил | Изпрати бележка)
Много увлекателно пишеш! Като стон, възишка или... нещо друго...болка...
Позравявам те!


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 05.03.2012 @ 21:57:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря...

]


Re: Извезани души, 46 част
от dumite (malisia@mail.bg) на 05.03.2012 @ 20:45:56
(Профил | Изпрати бележка)
Увлекателно и образно пишеш


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 05.03.2012 @ 21:57:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, 46 част
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 05.03.2012 @ 21:32:25
(Профил | Изпрати бележка)
вълшебно е просто...


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 05.03.2012 @ 21:57:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
там просто е... вълшебно...

]


Re: Извезани души, 46 част
от joy_angels на 06.03.2012 @ 01:13:46
(Профил | Изпрати бележка)
Надминала си себе си в тази поезия!
И теб не те пропуска март, май :)))
Поздравления, Сикрет!


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 06.03.2012 @ 12:11:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не :)))
Благодаря, Джой...

]


Re: Извезани души, 46 част
от boliarkabg на 06.03.2012 @ 06:43:48
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
В Сиде видях много пластове-старинният град, отминали времена, прекрасно море, вашата любов, един романтичен съпруг и както винаги тебе всред всичкото това великолепие на духа и безкрайната източна приказка. Пожелавам ти, мила Меги да се връщаш винаги когато животът ти позволи при това място на вашата любов. Благодаря ти,че ни заведе там.


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 06.03.2012 @ 12:11:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Аз благодаря за прочита...

]


Re: Извезани души, 46 част
от joy_angels на 13.05.2012 @ 19:35:37
(Профил | Изпрати бележка)
Пак четох - любов е, Меги.

]


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 13.05.2012 @ 22:45:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много обичам това място... Ама то ако ме четеш, май всяко място обичам. Какво да направя като природата е толкова чудно приказна навсякъде...
:)

]


Re: Извезани души, 46 част
от atiragram на 06.03.2012 @ 08:04:54
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасна,
отново си го сътворила
ПРЕКРАСНО и дори си го
надскочила.

Бъди благословена
прегръдка


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 06.03.2012 @ 12:07:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, 46 част
от zaltia на 06.03.2012 @ 10:09:24
(Профил | Изпрати бележка)
"Когато си облечен отвътре и отвън с любов значимите за другите хора неща като красиви мебели, облекло или накити, пищни блюда и вещи остават незабележими, почти невидими и ненужни."....колко хубаво си го казала...
Разказваш с душата си Меги...
Masal gibi...


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 06.03.2012 @ 12:07:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Както мога - така :)
Радвам се, че ти е интересно..

]


Re: Извезани души, 46 част
от Caniko на 06.03.2012 @ 12:41:28
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Мила Мег,
Навярно и това е много хубаво, като всички предходни.
За съжаление, ще трябва да го оставя за късния следобяд.
Просто исках да изкажа възхищението си от невероятната ти енергия.Кога успяваш да публукуваш с такава скорост този обемен труд? Аз не успявам да те догонвам ;-)
Успех, заслужаваш го.


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 06.03.2012 @ 13:24:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Две от последните три части бяха написани отдавна... :)
По принцип ги пиша бързо, за час... - личи от многото грешки :)
Благодаря. Приятно четене..

]


Re: Извезани души, 46 част
от mariniki на 06.03.2012 @ 15:49:15
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
вярвам и аз, Меги...
с толкова любов и нежност написано...
поетична и красива е душата ти.
с удоволствие прочетох...


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 06.03.2012 @ 17:38:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:) Благодаря, Маги

]


Re: Извезани души, 46 част
от Haramiata на 06.03.2012 @ 20:50:51
(Профил | Изпрати бележка)
Така хубаво разказваш за тази красота, така разказваш и за красотата на любовта ... но нека, нека не спирате до тях, нека през тях да стигнете до Пръвоизточника им ...


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 06.03.2012 @ 21:05:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
За Първоизточника не се говори, нито се пише.
Мисля...


Видя ли снимките и клипчетата :)
Ех, Сиде...
още тогава ти казах, най-трудно ще се разделя със Сиде...

]


Re: Извезани души, 46 част
от Haramiata на 07.03.2012 @ 21:55:00
(Профил | Изпрати бележка)
Еми ... Не се разделяй! Тя, онази Раздяла, е всъщност Среща! Само без нея сме ... разделени. Но го знаеш. Така, за пълнота го отбелязвам.

]


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 07.03.2012 @ 22:11:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Така казват, да... :)

]


Re: Извезани души, 46 част
от nironi (nironi@mail.bg) на 08.03.2012 @ 13:11:24
(Профил | Изпрати бележка)
"старите лодки, свити срамежливо в сянката на модерните яхти" - как ми пълнят душичката тези малки детайли :) да, непознатите, но близки места, ми, да, продължавам с травълмечтите! Вдъхновяваш, благодаря!


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 08.03.2012 @ 13:55:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
да, те са всичко...

]


Re: Извезани души, 46 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 09.03.2012 @ 13:56:31
(Профил | Изпрати бележка)
Много нежно и романтично:)
Вече се размечтах за лятото :)
Сърдечни поздрави!


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 09.03.2012 @ 14:01:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Лятото...
:) и аз

]


Re: Извезани души, 46 част
от petia_bozhilova на 14.03.2012 @ 23:23:45
(Профил | Изпрати бележка)
Вълшебница........


Re: Извезани души, 46 част
от secret_rose на 15.03.2012 @ 12:11:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]