Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 798
ХуЛитери: 1
Всичко: 799

Онлайн сега:
:: diogen

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСамоубийството
раздел: Есета, пътеписи
автор: dedenze

Едно, симпатично момиче, ми подаде две малки брошури с религиозно съдържание на автобусната спирка. Цял ден ремонтирах една баня, бях изморен и вида ми сигурно е изисквал божествена намеса. Зачетох се, докъто се прибера и останах приятно изненадан от съдържанието и коментарите на основни житейски въпроси.
. „Свидетелите на Йехова” ги разпостраняваха безплатно на 84 езика по света. Вярно, че повечето от темите имаха религиозно тълкуване и внушение, но отразяваха правдиво, важни за човешкия живот неща. В съвременният забързан свят, където човешките добродетели са избутани в далечния ъгъл, подобни съждения са особено важни и нужни на всеки човек. Тъжно е, че само религията от време навреме се сеща за духовното начало и ценности. Статистиката сочи, че всеки ден на земята се самоубиват над 3000 души. Повечето религии го приемат за смъртен грях пред създателя. Ето и една друга, нерелигиозна, философска, гледна точка:
Науката е доказала, че космическото пространство е едно доста неуютно, слабо населено, студено място. Независимо от безбройните звезди на небето, разстоянията са огромни за нашите представи, физически възможности и ограничен живот. Счита се, че видимият свят е произлязъл от една взривила се точка с огромна концентрация на енергия и материя. Много са хипотезите и все още човешкия разум не е в състояие да изгради и докаже точна, научна теория. Но във всичко това, една от най- интересните е, че материята се стреми към съвършенство. Животинският и растителният свят са пример за това, при съчетание на определени природни условия. Даже да приемем и „божествена” намеса, живота и разума са най- висшото, рядко срещано творение в познатия свят. Така от чисто философска гледна точка, всеки разумен човек представлява една неизмерима и величествена ценност, сложно съчетана с останалите около нас. Родителите, тези които са го създали, отгледали и обучили, трябва да са на почит и уважение, независимо от тяхното интелектуално, материално и социално състояние !
Мисълта да отнемеш живот, даже и своя собствен е грешна и болна, защото представлява престъпна, глупава, груба намеса в еволюцията и генетичният фонд на човечеството, при което, ще страдат и много други хора. Към подобни действия прибягват наивни, слаби и емоционално лабилни хора, като в повечето случаи причините са дребни и смешни. Неуспех, несподелена любов, изневяра, несправяне с житейски задачи, отнемане на материални блага, липса на знания и умения са основните мотиви. Към тях могат да се добавят и неправилно отношение към света, като място не за реализация и борба, а арена на безгрижие и удоволствия. Парите и капитала масово насаждат това, като форма и стил на живот, извличайки огромни печалби. Всеки трябва да е наясно, че хубавите, щастливи моменти в живота са по-малко от 5%, останалото е достоен труд и вечна битка с несгодите, за по – доброто, общо бъдеще !
Отказа от живот, може да има някакъв, логичен смисъл, само при тежки, болезнени състояния в които е увредена необратимо и умствената дейност на човека. При всички останали случаи е престъпление спрямо всички хора ! Не бива да разрешаваме, мързела, апатията и временните настроения да ни превръщат в палачи и престъпници. В края на житейският път, ясно ще разберем, че парите и измамните удоволствия не са най- важни, по важни са достойнството, честта, знанията и придобитите умения, оценката на хората край нас, те носят истинското усещане за значимост и успех!
Максим Горки, един от великите човеци оставил диря на нашата планета ни завеща : „Човек, това звучи гордо !” Нека не го опорочаваме!


Публикувано от viatarna на 26.01.2012 @ 17:24:09 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   dedenze

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
317 четения | оценка няма

показвания 5244
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Самоубийството" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Самоубийството
от anonimapokrifoff на 26.01.2012 @ 18:44:38
(Профил | Изпрати бележка)
По принцип си прав, но това е гледна точка на човек, който държи на живота. Има и други хора и основанията им невинаги са наивни и елементарни.