Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 866
ХуЛитери: 3
Всичко: 869

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Mitko19
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XXXIX част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Седемте спящи.
Ада и Рая,
Мерсин, 2006

Беше ми изключително странно да науча, че Т и S - двете буквички, които изобразяваше крепостта Кара Сис в Адана са букви от Корана - Ta и Sin - ключови означения на тайни, с които започва не една сура в свещената книга на мюсюлманите. С тях бе изписано и името на безсмъртната творба Тавасин на персийския суфи мъдрец Халадж-и Мансур. Та ва Син - Та и Син. Различното разбиране за смъртта и живота, светлината и мрака.
Без да се замислям се отправих към първата книжарница и си купих "Тайните на Коран - Керим" и "Шифрите на Корана" от Юмер Челякъл - един смел студент, който бе дръзнал да опише, публикува и разпространи странно и интересно езотерично тълкуване на Корана и за което, според слуховете вече тежко плащаше. Някак ми напомняше Ирис с дългата си къдрава коса и ризките с качулки но онова, което силно ме привличаше в него бе етикета, закачен му от местната преса: "Еретик!".
Имаше нещо съмнително във всички тези старания на света да се движи по отвесна права без да допуска отклонения и опитите му да замлъкне всеки, дръзнал да погледне встрани. Сякаш целият свят се изправяше и се превръщаше в неразбиваема крепост около такива хора. Да не говорим, че пъргавата ми фантазия набързо оприличи Та и Син с Отец и Син. Липсваше само Духа. И беше някъде тук, бях убедена.
За съжаление Тавасин на Халадж-и Мансур не се намираше никъде на по - цивилизован език и се примирих с едно старо и разпокъсано издание на персийски от черния пазар в Мерсин, където случайно го открих докато ровех за разработки на Ю. Челякъл. Оскъдните ми познания по староирански не позволяваха да разбера всичко написано обаче, затова похарчих значителна сума и за няколко речника и въоръжена с новите четива се затворих за цял следобед в хотела, пропускайки една приятна сладоледена къща, плаж на басейн с ролби и няколко омазани със захарен памук хлапета, които Ванесса бе открила в близката градинка. Усилията ми бяха възнаградени - вече нямах никакви подозрения, че низспуснатите на света четири свещени книги носят познанието и истината, но скрита така, че да може да я види само зрящия. Не виждащия, не четящия. В малката книжка на древния суфи пишеше: "Там, където ти се обездвижваш и замръзваш, огънят на сърцето разпалва Намаз."
Искрено съжалявах, че Ирис не желае да ползва електроника и няма телефон. Изпитвах неистова нужда да споделя с него откритието си, да му кажа, че разбирам как всъщност не движението - търсене, ровене, молитви, а отдръпването от тях води към знанието. Просто беше... не знаех защо не го бях проумяла до сега. Толкова бе простичко - човекът следваше да се отпусне, да се откаже от своите непрекъснати домогвания, старания и действия, да "замръзне", за да може огънят на истината да се разгори. Намаз. Така наричаха вътрешната човешка служба, извършвана пет пъти на ден от вярващите. Веднъж - към земята, после - въздуха, водата, огъня. И накрая - към пустотата - етера, нищото, в което се съдържаше всичко - Звездата на Бог - петте елемента, събрани в Едно. И в нея - розата суфи - чистотата в неподвижността.
Имах чувството, че ще вдигна температура, толкова топло ми грееше всичко - ума, сърцето, душата. Имах желание да летя и набързо спуснах завесите в стаята, целунах Тавасин и се завъртях в някакво мое си подобие на сема. Някой някога е измислил изкуствените крила на големите човешки птици. Не е знаел, че за полета е нужно само сърце.

- Меги, много изпусна като не дойде с нас на разходка днес.
- Цял живот изпусках, дори много животи - не един.
- Ами, тогава поправи това. - G. се усмихна и набута Ванесса в банята.
- Да... вече е време да поправя това.
Вечерта премина в мълчание и съзерцание. От прозореца на хотела светлините на града приличаха на стадо разбъркани и заблудени светулки, пръснати сякаш от копнежа на това място по топлинка и надежда. Студа тук бе осезаем като видима светлина и пъплеше в едно с желанието да се измъкнеш от кожата и да избягаш от непоносимите горещини. Лепкавият полъх от кривото подобие на климатик едва разбутваше въздуха, плъзгаше се по стъклото и издигаше до сетивата ни тежък, остатъчен полип от никотин, останал след неизвестни летуващи по тънкото стъкло и замърсените от мухи завеси. Ванесса заспа бързо под натиска на нечистия въздух а ние изоставихме опитите да открехнем поне малко запечатания прозорец и всеки пое към себе си в желанието поне да поспи. Исках да не съм тук, задушавах се. Единствената свежест, до която успявах да се докосна бе книгата на Мансур.
На сутринта не знаех как да продължим нататък, не ми се оставаше и минута повече в Мерсин. не ми се пътуваше и към Алания, имах желание да се върнем в Татван и да разговарям с Ирис.
- Това е най - лесното. Ирис обаче това ли би те посъветвал да направиш?
- Прав си, мисля за себе си. Но тук е непоносимо...
- Какво ще кажеш да разгледаме няколко пещери днес и после да тръгнем?
- Може, там поне няма да има много хора.
По - късно, когато се изправихме пред огромна пещера с невероятна история и красота, бързо забравих терзанията си относно Мерсин. За това място на дълго и широко се разказваше в Корана. Наричаха я Eshabı Kehf - седемте спящи.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от aurora на 23.01.2012 @ 08:43:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 22462
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Извезани души, XXXIX част" | Вход | 14 коментара (32 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XXXIX част
от verysmallanimal на 23.01.2012 @ 08:47:54
(Профил | Изпрати бележка)
Бе сезона на златистите праскови, настъпващ ранно по тези земи, бе времето на кафявата захар, сладката от портокалови кори и чудния домашен бистър зехтин и въздуха трептеше от любов, топлина и съпричастност, която вече усещах и тръпнех от радост.
-------------------------------------
!!!!!


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 10:48:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Описанията така ме привличат, че рискувам да зарежа събитията и да се впусна само в тях :)) обаче романа ще стане безкраен :))
Благодаря ти!

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 23.01.2012 @ 09:10:01
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления!


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 10:49:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря за прочита!

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от anonimapokrifoff на 23.01.2012 @ 10:07:39
(Профил | Изпрати бележка)
Чакам продължението!


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 10:50:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не се ли отегчи след 39 глави... Аз мислех, че ще го побера в 60, но май ще ги мине...
Другата глава ще е утре, готова е. Благодаря ти...

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 23.01.2012 @ 10:24:55
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина невероятен свят ни разкриваш, Меги!


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 10:51:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Света навсякъде е невероятен, знаците са навсякъде около нас...
Само да поискаме да ги видим...

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от nironi (nironi@mail.bg) на 23.01.2012 @ 10:26:13
(Профил | Изпрати бележка)
"...за полета е нужно само сърце", и "Споделеността между живите съществува само ако знаят тайните си, независимо дали са човешки или вселенски, в общата им насоченост и довереното докосване." Хубаво летят думите ти, като птици отказали се от гнездата си "ад" и "рай" ))) Благодаря, secret_rose!


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 10:51:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да можеха...
Благодаря ти :)

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 11:08:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Пещерата на Рая:

http://www.tatil-yeri.com/wp-content/uploads/2011/05/cennet-magarasi-mersin-1.jpg

http://www.kenthaber.com/Resimler/2006/03/10/00132587.jpg

Пещерата на Ада:

http://wowturkey.com/tr388/Berkay_Kunt_15.jpg

http://wowturkey.com/tr388/Berkay_Kunt_16.jpg

Пещерата на седемте спящи:

http://www.nurnet.org/wp-content/uploads/2011/02/ashab-%C4%B1-kehf.jpg

http://erogul.net/paket/sayfaP/sayfa_resim.php?id=75

http://www.yediuyurlar.com/resimler/genel.jpg

http://www.bilinmeyendiyarbekir.com/nebi_clip_image021.jpg

http://www.videosofturkey.com/eksayfa/eshabi_kehf.jpg

http://www.tatil-yeri.com/wp-content/uploads/2009/10/Ashab%C4%B1-Kehf-Ma%C4%9Faras%C4%B1-300x203.jpg

http://www.tercumaniahval.com/wp-content/uploads/2009/08/00050686.jpg

И пещерата Астъм:

http://farm4.static.flickr.com/3387/3636391263_21bc9258d2.jpg?v=0

http://resimler.ofpuf.org/data/media/106/astim_magarasi2.jpg

http://www.kizkalesidenizhotel.com/tarihiyerler/DilekMag.jpg

http://static.panoramio.com/photos/original/36720257.jpg


Re: Извезани души, XXXIX част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 23.01.2012 @ 11:52:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!Това е балсам за душата!


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 12:01:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Рсадвам се, че ти е интересно...
Пиша го с обич.

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от angar на 23.01.2012 @ 14:05:18
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
От твоите "Извезани души" научавам повече за обичаите, историята, географията и забележителностите на тази страна, отколкото от всички други източници. Достоверно, доверително, от първо лице, без досадните пропаганда и реклама. Много обогатяващо четиво. Благодаря ти!
И в много от описанията личи големият ти талант на белетрист, но най-много ме поразява огромният труд който е вложен в записките, а после и за обработването им. Възхищавам ти се!
Надявам се, че стенографираш и сегашните си мисли, чувства и преживявания, и че и тях ще претвориш в такава интересна книга!

Но ми е много тъжно, че такива талантливи хора - и ти, и Галя, и други и други, които пишат от Гърция, от Италия, от Испания, от Англия или от отвъд океана, сте намерили (кои намерили, кои не намерили) щастието си извън България. И че внуците ви вероятно няма да знаят български, и няма да са българи.


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 14:11:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Тъжно е наистина... и аз полагам всички усилия децата ми да се чувстват и българчета, да познават традициите, обичаите, езика ни. Трудно е, но ако не една майка, кой друг би вдъхнал любовта към родината...
Но аз съм... някак не се чувствам само с Българска принадлежност, което може да те разочарова. Уча Емили и Ванесса да обичат целия свят като свой дом, който ще загубят.

От друга страна, вярвам, че няма случайни неща. Едва ли съм попаднала тук случайно... навярно имам някаква мисия, от онези, в които не вярваш :)
ето - да ви разказвам за интересните места на Изток, например... :)
А романа ще завърши в наши дни. После навярно ще изхвърля тефтерите и молива... защото нататък няма да искам да разказвам, или поне не по този начин...

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от boliarkabg на 23.01.2012 @ 14:31:11
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
за кой ли път след огромния интерес,с който те чета и научавам какво ли не, дълбоко се замислям и не стигам до отговори. Питам се защо тази страна,която пази толкова реликви от миналото,които не са от нейната религия, не са от нейната история,защо владетелите й са разрушавали нашите религиозни домове? Как е запазено всичко сързано с Апостолите на хриситянството, със Светата майка, а обратното-тук е унищожавано и то по времето когато сме били тяхно владение? Не спирам да се удивлявам на хората, които населяват страната, на всичко,което пазят и на начина им на живот. Не спирам да се уча от тебе на неща,които не ми се е случвало да намеря на друго място, да прочета. Благодаря ти и бъди здрава.


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 14:36:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Понякога... си спомням, че разрухата произтича само от мен.
Не бива да виним някого за изгубените си ценности. Ако сме искали сме щели да ги запазим. А света ме учи, че нещата, в които вярвам могат да се обърнат на 180 градуса... и да се изправя, вярваща в собственото си неверие.
Не обичам някои моменти от българската ни история, разрушаването на някои паметници от комунистите, а после разрушаването на комунистическите паметници от демократите, например. Това си е само вътре в нас, няма чужди...
А гледам, че чуждите умеят да пазят дори чуждото.
Неприятна е тази тема а аз съм българка и никога няма да тръгна срещу България, затова я подминавам.

Но света е такъв, непонятен, противоречив, и добри и лоши сме всички...

Радвам се, че следиш разказа ми... въпреки, че толкова се измени напоследък...

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от boliarkabg на 23.01.2012 @ 15:38:04
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
аз мисля същото, не робството ни е виновно за разрухата,защото пред очите ми се разруши толкова много през последните години,а в същото време ето те пазят паметниците по другите си територии. Това е направо тема за изследване, не за разследване. С тебе съм,защото ми е страшно интересно и винаги намирам зрънцето или зрънцата,които са за мене. :))))))))))))))

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 15:42:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не трябва да допускаме в сърцето ни да се промъква осъждане към някого или нещо...
Все си спомням едни думи на приятелка за мисълформите и ми се иска да и кажа, че дори от тях може да има полза - появи ли се желание за осъждане, можем да издигнем между себе си и него твърда, непробиваема мислена стена. И да сме в мир със себе си, без терзанията за глупава, човешка справедливост. Понеже ако има някой виновен, то ние сме виновни точно колкото и той е. Дори повече...
Много сме глупави хората, разхищаваме даровете на Бог за ненужности...

Трябваше да минат шест дълги години преди да го проумея обаче, от тази далечна 2006, до днес..

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от boliarkabg на 23.01.2012 @ 14:33:19
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
да,и седемте спящи, които казват:"не ни е още времето"....!!!!! Колко ми напомнят на хората в състояние "сомати", в Тибетските пещери, чието време още не е дошло!!!!!!!!!! Каква страна,каква история само на крачка от нас и ако не бях те срещнала никога нямаше да узная!


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 14:39:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Вчера от любопитство ровнах в Православието.ком да видя дали няма нещо за тях и там, понеже до момента не бях чувала (а имам чичо свещеник, мой кръстник... който много ми е говорил в детството ми)
и намерих историята, но много по - различна, макар за същите 7
споменават се в Ефес, Турция, и съвсем по друг начин...
аз не зная кое е истината, но за мен това са символи - 3,5,7...

http://www.pravoslavieto.com/life/08.04_sv_7_momci_efeski.htm

моето разказано е което чух и видях...

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от ANG на 23.01.2012 @ 15:48:43
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
За да си истински, бъди чужденец за света

3 - чирак
5 - калфа
7 - майстор
9 -
11 -
............


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 15:57:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Троица
Звезда
Светлина...
също може да значат :) не зная...
може всичко
дъгата също съдържа седемте, но в светлината е невидима, сякаш прелива в едно с нея...
а в мрака...

...

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от zaltia на 23.01.2012 @ 20:52:52
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си невероятна Меги...
Казвал съм ти го вече много пъти, ще ти го кажа пак...
Masal`da masal...
Приказка в приказката...това правиш винаги, при това с много нежност, и с много красота и финес!


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 23.01.2012 @ 21:01:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Аз - не знам, ама този роман се ражда благодарение на вас :)

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от Haramiata на 24.01.2012 @ 21:16:14
(Профил | Изпрати бележка)
Подтичвам подире ти по безбройните ти пътеки и срещи. С хора и със себе си. Благодаря за споделянето! Нека всеки четящ да направи своите по-малки, или по-големи стъпки подире ти. И подир себе си. И да се открие. Когато това се случи, ще да сме се стигнали. И срещнали. До ... нови срещи!


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 24.01.2012 @ 21:18:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ти подтичваш подире ми а аз имам поне 12 години да те гоня и пак няма да те стигна...
Но докато държа ръката ти в този роман... ще има срещи и с всичките му читатели, Ваничка...
@--;--

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от Haramiata на 25.01.2012 @ 07:06:29
(Профил | Изпрати бележка)
Това са си условности - рамки за бегъл ориентир, и то за да се уверим, че не са ни необходими. Няма нужда, разбира се да гониш когото и да е. Както знаеш, твоето си пътешествие е напълно достатъчно, защото всеки всъщност догонва себе си. Ако се стигне, тогава е заедно с другите, които са се намерили. Заедно с това, което са изгубили. Тогава пътешествието свършва. Започва Пътешествието.
Но да се пътешества е приятно. Особено със сладкодумен екскурзовод!

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 25.01.2012 @ 09:19:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да...
но все пак, приятно е да виждам кой ми държи ръката...

]


Re: Извезани души, XXXIX част
от zebaitel на 24.01.2012 @ 21:22:24
(Профил | Изпрати бележка)
Нищо и никой не може да ми замени това, което научавам от теб, Тайничко! Благодаря ти!


Re: Извезани души, XXXIX част
от secret_rose на 24.01.2012 @ 21:24:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз благодаря...
Приказките са ненужни, ако няма заслушани дечица...

]