Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 747
ХуЛитери: 2
Всичко: 749

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XXXVII част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Магичният път на приказките.
Михрима - сливането на слънцето и луната и мирото от Козанския манастир.
Адана, 2006


- Какво се е случило после... разбрали ли са змиите за смъртта на кралица Шахмеран?
- Не бързай, момиче. Нека стигнем до крепостта. Там ще ви разкажа продължението.
Всички хубави приказки имат добър край си мислех и си обещавах да го напиша сама, ако тук липсваше. Светът се променя според възприятията ни - на това ме учеше Ирис, и само от нас зависи как ще приключи една или друга история. Зависи от вярата ни, от надеждата и от любовта, а също от степента на себепознание. Защото светът сме ние, казваше той и тъжно поглаждаше косите ми. Понякога се чудех дали един човек може да помогне на друг, дали може да промени пътят му, да го отклони от грешното и да му покаже вярната посока. Научих, че може само да го напъти към един все още несъществуващ път а нататък е сам. Ние ползваме своите наличности, съкровищата, трупани през вековете отвътре или навън - разказвани в спомени и легенди, и умът ни прилича на голям заключен трезор, отрупан с безброй чекмедженца. Някои от тях пазят истината, други - лъжата. В някои краят на приказката за Шахмеран стои заключен, в други - празни бели листи, мастилница и перо очакват сами да го допишем. Кои от тях ще останат заключени завинаги за нас и кои ще извадим от стената ние не знаем, можем само да опитваме. Не стига един човешки живот за цялото знание на земята, но земята го носи в себе си и знаците са навсякъде, защото нашата земя - това е нашият запас в голямата хранилница на съществото ни. А кой държи ключа за нея? - Шахмеран.
Потънала в подобни размисли седнах в автобуса и зачаках да потеглим към змийския замък. Замъка се намира на високо, твърд и обграден от обли стени с осем кръгли кули и привлича погледа неудържимо още от далече. Змийското кале е първата брънка от дългия синджир древни крепости на керванския път от Адана, през Анадола към Изтока. Пътят на коприната, пътят на войната и пътят на Любовта - така наричат местните хора върволицата замъци. Някога тук е живял поет, който отглеждал змии и изписвал стиховете си по крепостните стени, разказва народа, и ние навсякъде виждахме красива калиграфия, рисунки и изображения на змии, животни и хора, а между тях според легендите, бе скрита тайната за смисъла на живота. Който я намери никога вече не се обърквал. Самият замък бе извезан като пъстра змийска кожа, чието тяло е покрито с дантела. Тук са оставяли своето изкуство византийци, армени и кръстоносци и след всеки народ се е раждала по една нова приказка за Шахмеран и замъка.

Когато човешкият син убил кралицата и тръгнал да си върви, носейки водата от опашката, гърдите и очите в кожени мехове, змиите при входа го спрели и запитали какво носи. "Знанието" отвърнал той и излъгал, че отдавайки знанието си, Шахмеран заспала дълбок сън и заръчала никой да не я буди 100 години. Пуснали го змиите да си върви и отново застанали на пост. Минало време, дълго време. Новият султан живеел в страх и тъга. За да заблуди змийското царство, той се промъквал скришом в пещерата им и оставял делви, пълни с човешко мляко, защото змиите се хранели с млякото на своята кралица - майката на света им. За да не разпознаят, че е подставено, капвал в него по капка от вълшебната отвара с нейните очи, която носела мъдростта. Но отварата свършила. Не знаел какво да прави нататък тъжният султан, как да изхрани змиите от кралството. Ако те научели, че е убил кралицата им щели да изпълзят на повърхността и да избият цялото човечество. Затова извикал най - добрите майстори, отрязал им езиците и ги накарал да зазидат входа за змийската пещера а отгоре и да построят твърда крепост, такава, каквато никой да не може да разруши. Заели се майсторите с нелеката задача, в пълна тишина, за да не ги чуят змиите. Но най - младият от тях накрая изпуснал последния камък, с който трябвало да запечата пещерата, камъкът се търкулнал надолу и достигнал дебрите и. Изпълзял главатарят на змиите, видял човешкото дело и рекъл: "Този камък ще го погълна и никога няма да го намерите. Така ще остане проход към нас и изход от нас, а всеки човек който стъпи в новия замък, повече няма да може да излезе. В този замък, полят с кръвта на Шахмеран никой няма да може да влиза и никой няма да може да излиза."
Изплашил се зидарят и хукнал към султана. "Аз ще разваля проклятието с тялото си" отвърнал султанът и тръгнал към пещерата, за да бъде зазидан в стените и. Но мъдростта му била недостатъчна, тъй като споделял водата от вълшебните очи с цялото змийско кралство и силата му не достигнала да развали проклятието. Затова до ден днешен злото намира път към нас а ние не можем да проникнем до леговището му и да вземем последният камък. И всеки човек, открил пътя натам се изгубвал и повече не можел да се върне, новата крепост го поглъщала.

Нещо в цялата история отново не ми даваше мира. Не можеше да няма изход от тези безкрайни тунели на същността. Разбирах, че поглъщайки знанието, ние се бяхме сродили със злото, но в думите "ще остане проход към нас и изход от нас" се криеше тайна, която бе и разковничето. Отбелязах си да попитам Ирис какво мисли за всичко това когато го срещна и тръгнах по камънаците след групата.
- Ушам*, така е то. Стари са тези приказки, колко са стари никой не знае, ама от мен да знаеш - по - стари са от света. И ако искаш да им разгадаеш тайните, трябва в началото да се върнеш. Истините са в началото а не напред или в края на пътя.

___________________________________
*
Ушам - детето ми - от ушак - дете (от Черноморското наречие по тези земи)
Лас - иде от Лаз (лазур), така наричат населението по Черноморското крайбрежие на Турция - Лазите (лазурните).
Наш - в превод - онзи, който служи, помага; слуга на Аллах. В Корана има сура с това име.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от aurora на 09.01.2012 @ 13:39:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 13:56:56 часа

добави твой текст
"Извезани души, XXXVII част" | Вход | 15 коментара (35 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XXXVII част
от Markoni55 на 31.01.2012 @ 15:28:47
(Профил | Изпрати бележка)
радвам се, че макар и по неприятен повод се задържах у дома и мога да си чета на спокойствие твоите приказки Шехерезада. Толкова музика има в тях!


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 31.01.2012 @ 15:47:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Бързо оздравяване, Ваничка, и благодаря за отделеното време...
Още не съм стиглана до Алания, но скоро ще е. Тогава ще чакам Жоро да каже успяла ли съм :))

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от zinka на 10.01.2012 @ 10:51:29
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, драга С.Роуз!
Мечтая си за времето, когато ще мога, спокойно, необременена от неотложни задължения с вчерашна дата, да се насладя на духовното ти везмо...с бавен и изразителен прочит...:)
Сега само прелитам по диагонал и пърхайки тук-там затаявам дъх и... вдишвам дълбоко и безисходно... :))

ПОЗДРАВ!!!


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 16.01.2012 @ 08:12:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се на присъствието ти, Зинче..
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от voda на 10.01.2012 @ 02:47:36
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина магично!
Привет! :)


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 16.01.2012 @ 08:11:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се, че ти е интересно...
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от jezabel на 09.01.2012 @ 18:36:18
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
С удоволствие чета, сикрет. :)


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 16.01.2012 @ 08:11:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от zaltia на 09.01.2012 @ 18:18:05
(Профил | Изпрати бележка)
Как само омагьосваш думите...а те после омагьосват нас...
Masal`da. masal gibi...Megi!


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 16.01.2012 @ 08:11:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Масал си е...

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от anonimapokrifoff на 09.01.2012 @ 14:13:53
(Профил | Изпрати бележка)
Това е приказка в приказката. Прекрасно е, че си записала всички тези неща и сега щедро ни ги предоставяш.


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 09.01.2012 @ 14:55:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Тези приказки и легенди може малко да изглеждат като отклонение, но са необходими за развитието на романа... и към края ще стане ясно...
Мъчно ми е, че няма как да разкажа всички приказки и всички тълкувания, които в последствие получих от Ирис и хората като него...
Благодаря за подкрепата!

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 09.01.2012 @ 14:24:25
(Профил | Изпрати бележка)
Омайно ги редиш...


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 09.01.2012 @ 14:56:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Както мога...
Благодаря, че прочете и тази :)

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 09.01.2012 @ 15:04:35
(Профил | Изпрати бележка)
Всичко твое чета, но не винаги коментирам!
Понякога се чувствам неловко да повтарям все едно и също... ;)

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 16.01.2012 @ 08:08:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти... :)

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от lordly (lordly@mail.bg) на 09.01.2012 @ 15:50:33
(Профил | Изпрати бележка)
Невероятно добър разказвач си!


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 16.01.2012 @ 08:08:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от skrej на 09.01.2012 @ 15:59:30
(Профил | Изпрати бележка)
Чувствам се като на вълшебното килимче.


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 16.01.2012 @ 08:09:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
А аз обичам да пътешествам с компания :)

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от zebaitel на 09.01.2012 @ 16:36:25
(Профил | Изпрати бележка)
Обожавам приказките, а твоите са различни и интересни!


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 16.01.2012 @ 08:09:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от boliarkabg на 13.01.2012 @ 08:31:35
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
безкрайна приказка...


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 16.01.2012 @ 08:10:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
безкрайна може да се окаже... наистина...
:)))
здравей @--;--

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 16.01.2012 @ 15:19:34
(Профил | Изпрати бележка)
Виж миналото,за да узнаеш бъдещето...
Поздрави:)))


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 16.01.2012 @ 18:22:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И да ги събереш в настоящето... :)
Благодаря ти..

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от kasiana на 16.01.2012 @ 18:46:39
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам какво е усещал Шахриар, слушайки приказките на Шехерезада, но четейки твоите, аз се разтварям в необята на човешката мъдрост и любов, които излъчва душата ти, Меги!!!

Бъди!!!

С обич()


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 17.01.2012 @ 07:49:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Тези приказки на Шехеразада и Шахрияр са образно един прекрасен вътрешен път в суфизма. 1001 нощ - три години между учителя и ученика. За това май писах в една от следващите глави малко...

Каси, радвам се, че чете до тук чак и ти е интересно...
Благодаря.

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от Ray_Jay на 18.01.2012 @ 01:23:30
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно е. :) Бях пропуснала няколко глави, но мисля да си наваксам с четенето на историята ти, когато имам време.
Шехеразада и Шахрияр все ми се струва, че накрая "сватбата" им е най-важно. Чудно е, че жената в "1001" нощи смекчава "злият" и убиващ всяка сутрин, нова наложница? 1001 нощи наистина са приблизително 3 години, а и на други места все има споменато за по 3 години-някои са сгодени за по толкова, а други след смъртта на любим човек скърбят същото време. Все 3.

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 18.01.2012 @ 09:37:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да, нали :)
Хубавите неща завършват със сватба :р
Другото е предисловие, предговор...

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от ANG на 17.01.2012 @ 19:13:37
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
и тук поддържаш добро ниво


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 17.01.2012 @ 19:41:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не е от старание да поддържам някакво ниво... просто разказвам, не знам как, но се радвам, че го намираш за успешно :)
Писането е колкото полезно за мен, толкова и тежест. Колкото помага, толкова и пречи и винаги отразява моментното вътрешно състояние, независимо какво казват думите и стила. Старая се само в едно нещо - да си спомня състоянието ми тогава, да пиша в него и да доближа разказа до тогавашната реалност.

Искаш ли суфи филмче?

http://www.youtube.com/watch?v=lWj1C18M1nw&list=PL215FA7D9784F054C&index=22&feature=plpp_video

]


Re: Извезани души, XXXVII част
от nironi (nironi@mail.bg) на 18.01.2012 @ 15:36:29
(Профил | Изпрати бележка)
чета, та така де, чета )))


Re: Извезани души, XXXVII част
от secret_rose на 18.01.2012 @ 17:41:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
добре :р

]