Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 590
ХуЛитери: 3
Всичко: 593

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XXVII част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Зората на Алмир
Хасанкейф,
2006


Малката свещ бе догоряла през нощта и в стаята беше тъмно. Унеса ме люлееше по тъничката граница между сън и реалност, докосваше неуспешните ми опити да открехна очи и ме връщаше обратно в света на Морфей. Казват, че душата по време на сън излиза от тялото и пътешества в безкрайните дебри на астрала, а когато се завръща се случва постепенно заради нежеланието и да влиза в своя затвор - плътта и аз сякаш наистина чувствах нещо подобно - едно сетивно пробуждане следваше друго и докато осъзнавах и чувах или опитвах да чувам, очите ми все така бяха затворени макар през клепачите да чувствах плътния мрак. Стресна ме рязкото проскърцване на вратата, навярно отворена бързо за да не скърца много. Взрях се в тъмнината, добила цвят на мъгла и различих високата фигура на мъжа ми, последван от още двама. Последният носеше малко газениче и не приличаше на Ирис и любопитството окончателно ме разсъни - това трябваше да е нашия тайнствен домакин, когото от снощи очаквах да зърна.
- Хайде, събуди се, бавно, бавно...
Една ръка ме измъкна от лутането и седнах в леглото. Разтърках очи и ги впих в непознатия. Човека не се виждаше изобщо, над лицето му бе спусната качулка а над ръката държаща газеничето имаше дълъг ръкав.
- Ела, стани, трябва да преместим леглото.
Дръпнах се в страни като помъкнах и чергата, с която бях увита. Непознатият постави внимателно лампата на масичката и двамата с Ирис отместиха дървеното ми легло. После свалиха кавиора от стената, сгънаха го настрани и отвориха капака на прозореца. Преструвах се, че не знам какво има там и поглеждах уж учудено но любопитството ми растеше, понеже отвън нямаше място за четирима и ако мислеха да излизаме всички, грешаха. Човекът с качулката се провря през отвора до кръста, задърпа нещо отвън и после бавно излезе докато Ирис придържаше капака. На слабата светлина виждах че върши нещо но не виждах какво. След малко махна с ръка към нас без да се обръща и изчезна от очите ми. Ирис го последва и също се изгуби а накрая и мъжа ми. Оставах аз. Проврях глава под капака и ахнах. Над тясната тераска сега имаше голяма дървена решетка, стабилно закрепена върху здрави греди, изтеглени някак отдолу изпод стаята. Прекрачих прага и седнах до тях по турски. Утринта бе свежа и хладна но все още тъмна и нищо не се виждаше. Ирис намали пламъчето в лампата и съвсем го изгаси. Всички седяха тихо със затворени очи и очакваха първите проблясъци на зората. Помислих, че още няма и 5 часа и се зачудих защо им е да ставаме толкова рано, после неистово закопнях за глътка кафе и изобщо - не успявах да утихна и да спра потока от мисли когато неусетно първите лъчи спуснаха едва розовееща феерия над нас и очите ми потънаха в невероятното чудо насреща. С всяка изминала минута скалите в далечината приемаха по - ясни очертания, вече различавах гъвкавата снага на река на хоризонта а около нас... около нас по продължение на малката скална тераска бяха изникнали още дървени решетки с накацали по тях сиви дрипави фигури, свити и толкова мънички, че се зачудих реални ли са. Погледа ми се плъзна по скалните отвори нататък и навсякъде имаше насядали хора. Имаше толкова много хора, всички потънали в тишина, очакващи изгрева. Надолу по продължение на скалата към пропастта от малки и големи отвори, по решетки или направо на скалите. Всички седяха мълчаливо, свели очи и за момент ми се стори че сънувам. Сякаш се намирах в някоя вълнуваща сцена на филм от величината на Междузвездни войни или в роман на Спилбърг. Беше невероятно. Беше вълшебно...
Неканено чувство ме върна към моя първи осъзнат диалог с изгрева в дните на абитурентските чудеса, когато целият клас захвърляхме кокетните тоалети, нахлузвахме анураци и поемахме към върховете на Ставропол и изгряващото слънце. Още помня вълнуващата тишина...
Розовеещото небе меко плисна върху ни виолетови отблясъци, нежните прокъсани облачета отразиха оскъдната светлина и заприличаха на фина дантела, разпръсната върху тъмно кадифе. Звездите една по една изгасваха сякаш някой дърпаше невидими шнурчета, небесата променяха бързо цвета си от тъмносин до оловен, после през тюркоазен към бледнеещ аквамарин и прозрачността на изгревната омая пред очите ми разтвори прекрасни златисти дипли и драперии, сякаш нощта бавно нагъваше полите си в ръка, готова да прекрачи зад планината и да остави величественото светило да поеме деня си. Гледах като омагьосана. Чувствах се прозрачна и малка, почти невидима пред великия миг на зората. Омаята, която помня и изживявам и в този момент е невъзможно да бъде разказана... Ирис протегна ръка и докосна очите ми с покана да ги затворя. Не можех, не исках. Цялото великолепие на зората преливаше в зениците ми и сякаш през тях слизаше до сърцето.
- Не гледай, поеми я в сърцето си...
Моментално стиснах очи и утихнах. Не помня колко седяхме така, потънали в мълчание когато шумоленето на дреха ме измъкна от унеса и погледнах. Срещу ми две меки сиви очи се усмихваха.
- Kim sin... - запитах го кой е, като наистина не помня езика, на който го направих, но той ми отговори.
- Алмир.
- Здравей, Алмир...
Момчето не бе на повече от тридесет, макар да изглеждаше значително по - възрастен от Ирис. Ирис до него беше като малко палаво дете и както винаги разцъфна в чаровна усмивка а после се изчерви и сведе очи.
- Хайде да влезем и да сложим заедно чая.
- Но нали...
Обърнах се към отвора в стената и видях Ванесса щастливо да маха с ръчичка и да се смее. Не исках да излиза при нас на решетката и бързо се пъхнах в стаята. Мислех за Алмир. Този човек беше особен. На светлината отвън успях да го разгледам - имаше светли коси, сиви очи и красив римски нос, горда брадичка и целия излъчваше сила и извикваше страхопочитание. Беше облечен само в една дреха, подобна на расо с прехлупване на гърдите и въженце на кръста, което съвсем ме отнесе към старите времена, из които бродех нощес в мислите си. Всички се преместихме в по - широка стая, навярно всекидневна, с изсечени в самата скала миндери с твърди бели седири (възглавници) по тях, особено голяма синия в средата, закрепена на поставка с четири ниски крачета, малък оджак а до него чайник и издълбани в стената долапи, в които бяха подредени месингови и дървени съдове. Алмир запари чай и докато го чакахме да узрее ни разказа, че всички хора, които видяхме тази сутрин са едно малко общество, което не живее по порядките на местните кюрди но и рядко общува помежду си.
- Ние всички живеем заедно, но не се срещаме.
- Аскети...
- Какво е аскети? - сивите му очи развеселено погалваха ту мен, ту Ирис и аз обясних, че аскет е човек, който живее далече от светското общество, в ограничения и самота, или човек, съзнателно отказал се от земните удоволствия.
- Но ние от нищо не сме се отказвали. Така сме се родили, тук, и никога не сме напускали това място.
- Също е отказ, от интеграция.
Алмир ме гледаше учудено и неразбиращо и Ирис се намеси. Разказа, че в Хасанкейф по принцип не живее никой. Местните хора се източили към новия квартал Батман, по - късно прераснал в градче а някои останали по селата. Селата били обитавани от кюрди мюсюлмани предимно а онези от хората, които виждали нещата различно и искали да живеят встрани, се завърнали в пещерите. Не било леко съществуването им тук заради безбройните туристи но те не желаели да напускат родното си място, нито търсели по - луксозен живот, привикнали към суровия уют на планината. Хората от селцата и близките градове им помагали и ги пазели. Алмир и по - големият му брат Ален се родили в този дом и израстнали тук. Не посещавали училище, понеже най - близкото било в Батман а трябвало да се работи. Обичали майка си, която рано починала и завещала на синовете си любов към труда, простотата и изгрева. По-късно, след смъртта на...

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от viatarna на 04.12.2011 @ 07:52:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 21:24:56 часа

добави твой текст
"Извезани души, XXVII част " | Вход | 12 коментара (28 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 04.12.2011 @ 09:48:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://kapchici.wordpress.com/

тук качих малко мои снимчици от Хасанкейф

http://www.hasankeyf.gov.tr/galeri/galeri.htm
това е една приятна галерия от нета...

https://www.google.com/search?q=EL-RIZK+CAM%C4%B0%C4%B0&oe=utf-8&rls=org.mozilla:bg:official&client=firefox-a&channel=np&um=1&ie=UTF-8&hl=bg&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=s4raTu7_GIizhAeB_8CBAQ&biw=1254&bih=617&sei=tYraTqTyC43P4QTOzpGODg

и тук Ел Ризк джамията, която толкова ме впечатли...


Re: Извезани души, XXVII част
от anonimapokrifoff на 04.12.2011 @ 10:25:07
(Профил | Изпрати бележка)
Рисуваш картини от друг свят и го правиш много умело.


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 04.12.2011 @ 10:27:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Един свят, който е навсякъде из Турция... Сирия, Ирак, Иран, Авганистан... Армения, Грузия и още колко...

Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXVII част
от ANG на 04.12.2011 @ 10:28:26
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
за зареждането със слънчева енергия:

http://www.balkanmysteries.com/bg/?p=349


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 04.12.2011 @ 10:34:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Срещала съм из интеренет за това, но някак ми се струва не съвсем реално...
Но понеже съм свикнала да приемам всичко - света е пълен с чудатости - мисля, че наистина има нещо подобно но едва ли е точно така, както го описват хората в статиите си...
От друга страна през време на пътешествията ми из различни страни с очите си видях хора, които реално преживяват деня си с шепа сварен ориз и вода от калните канализации по пътя, но очите им... очите им бяха слънце.

]


Re: Извезани души, XXVII част
от ANG на 04.12.2011 @ 11:38:38
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
"Срещала съм из интеренет за това, но някак ми се струва не съвсем реално..."
което означава, че не си чела и моите книги по въпроса (не е и задължително разбира се), защото и аз в някаква степен съм потвърждение за същото, подобно на индиеца

което може да означава още, че човек приема за реалности само такива неща, в които вярва.... което е нормално да е така

имам друг въпрос, отпреди десетина твои части
Ирис някъде беше коментирал вегетарианството, беше в смисъл че това сега не е актуално - едно такова или подобно негово разбиране остана съвсем недоизяснено за мене... хвърли още светлинка, плс

]


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 04.12.2011 @ 11:47:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
С удоволствие ще ги прочета, Анг... познавам те, и видях искреност в очите ти - това ми стига.

Ако ме насочиш към главата, в която е заинтересувалия те откъс, ще дам по - точен отговор навярно.
Ирис бе вегетарианец но даже не се замисляше върху това и никога не го... изтъкваше. Просто храната никога не му е била тема за размисъл мисля, дори в моментите, когато нагъваше питки и банички в къщи или гладуваше с дни в малкия си дом...
Има такива хора, могат да се хранят или да не се хранят, но от това в никакъв случай не правят тема, а също много странно е, че дори да са вегетарианци от как се помнят, в случай на... необходимост могат да погълнат дори месо, ако е нужно. Суфите са всичко, което съществува по земята и същевременно нищо от нея.

За слънчевото хранене не зная... те там в Хасанкеф не гледаха слънцето. Преди да изгрее слънцето поемаха зората, както казваха - със сърцето си.
Все още има такива хора там, малки, невидими, чисти...

]


Re: Извезани души, XXVII част
от ANG на 04.12.2011 @ 12:50:58
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
поемането на изгрева (или залеза) е за зареждане - това не съм правил

храненето директно със слънце, въздух и вода е друга история, продължение на първата - тук, в тази област имам голямо количество несподелен личен опит (подобен начин на живот както на Ирис)

]


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 04.12.2011 @ 12:57:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
разкажи ми
може да не е в текст за пред всички, но аз се интересувам
защото... винаги съм знаела, че "нещото", чудото, вълшебството съществува и днес, и не само в приказките
за много хора може би всичко това е лудост (не само слънчевата енергия)
но който знае, знае

и понеже познавам много светулки вече като Ирис... съвсем реални, на вид хора като нас
зная, че е истина

]


Re: Извезани души, XXVII част
от boliarkabg на 04.12.2011 @ 13:31:38
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
всичко това носи много теми за размисъл: неходилият на училище никога, знае толкова много древна история, знае толкова много за природата.Не, не знае,той живее в нея и е слят с нея. Този свят съществува независимо от нашето високомерие и мисъл,че сме ние над всичко и всички. С какво право този наш свят се мъчи с всичка сила да заличи техния и да гозавладее, за да го унищожи заради себе си?


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 04.12.2011 @ 13:37:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
не знам... света е полудял
тези хора са навсякъде там, може би дори в Кападокия, където гъмжи от любопитни туристи
изглеждат някакви невидими, бедни, тихи, все хора, които не привличат вниманието
а са ангели
наистина много от тях а и от кюрдите изобщо нямат документи за самоличност нито умения да четат и пишат
Ирис обаче не бе от тях
той е с незавършен Вански университет, не е имал средства да го завърши...
от тях, ако някой иска да учи, учи, но повечето искат само това, което наричат Доа
даже не знам превода, нещо като... естественост, девственост, природа без хора

]


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 04.12.2011 @ 13:39:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
права си... мислим, че сме над всичко, а сме... едни високомерни, егоистични прашинки че на всичко отгоре и неживи

]


Re: Извезани души, XXVII част
от Haramiata на 04.12.2011 @ 14:53:34
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки разказ става все по-образен, релефен, отчетлив. Харесват ми така, един след друг. Все едно, че съм там. Няма да се очудя, ако това, което виждам, даже има нещо общо с това, което е. Но може и да няма. Магията на Зората ... Отвъд съзерцанието, търсенето и намирането, отвъд хранене, зареждане, просто като едно "Е". Което е всичко и много повече от това, което можем да усетим, дори изкажем .
Болен е светът ни. Много болен. Не можем да се върнем към тези пещери. Нито към тези зори. Дори няма да оставим техния свят на тяхната хармония и магия, защото всичко е част от една дисхармония. Може би тя би била много по-голяма и съвсем самоунищожаваща се, ако не беше и техния. Но ние го унищожаваме, и така ще унищожим и своя, който е същия. Зазоряване е. В което има кой да ти отвори кепенците, да постави решетката под нозете ти, да ти покаже, че не си сам ...


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 04.12.2011 @ 14:58:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
можем всъщност...
нищия от Христовите думи не е някой планинец само
може да си нищ и да те возят в златна колесница
когато се случва, къде живееш и как, дали в пещера или в палат не е важно

остава да кажа, че мисленето ни е болно, щом не можем така
понеже всичкото си го носим в себе си
както огромното его
така и прашинката нищета...
и само от нас зависи кое ще храним
и кое ще пускаме...

]


Re: Извезани души, XXVII част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 04.12.2011 @ 17:19:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Taзи глава е точно за мен. Изпитвам същите чувства при всеки изгрев, който мога да наблюдавам. Когато живеех в Бургас, балконът ми гледаше към морето и хиляди пъти съм ставала на разсъмване, за да наблюдавам прохождането на слънцето. И досега съм силно зависима от него и считам този миг за чудо, на което не мога да се нарадвам. Мисля, че това е едно от нещата, които ще си нося и отвъд.
Поздрав!


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 04.12.2011 @ 17:24:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
За много хора изгрева е жизнено важен, така е... :)
Радвам се, че ти е харесала тази глава...
писах я по... молба някак (след като приятелка ме помоли да разкажа повече за аскетите), иначе някак щях да претупам момента с Алмир и Ален, особено с Ален, следобяда, вечерта и втория изгрев които там преживях. Твърде лично ми е всичко...
Но нали е роман. В романите може да има и истински изгреви.

]


Re: Извезани души, XXVII част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 04.12.2011 @ 17:51:36
(Профил | Изпрати бележка)
Сега ми прилича на роман-приказка:)


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 04.12.2011 @ 18:02:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
приказката си се пише, другаде... :р
:))) шшшт

]


Re: Извезани души, XXVII част
от voda на 04.12.2011 @ 20:25:47
(Профил | Изпрати бележка)
Все повече се увличам и с нетърпение очаквам...
Поздрави и благодарности! :)


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 04.12.2011 @ 20:28:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
и мен ме увлича и това не е на добре :))

Благодаря, Водице...

]


Re: Извезани души, XXVII част
от kasiana на 05.12.2011 @ 12:47:52
(Профил | Изпрати бележка)
Майстор си на прозата, Сикрет Роузе!!!

Създаваш вълнуващи образи с дълбоко проникновение: ситуации и картини, в които сякаш ме има и съм едно невидимо дъхче етер...
Благодаря ти, че ваеш красиво и вълнуващо своя разказ за непознати за мен, но защо ли толкова понятни за душата ми неща...

Бъди:)))))


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 05.12.2011 @ 13:06:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се, че чувстваш разказа ми толкова близко... :)

]


Re: Извезани души, XXVII част
от zaltia на 05.12.2011 @ 23:10:10
(Профил | Изпрати бележка)
С толкова умора в очите, мога само теб да чета...
Благодаря ти Меги!
Лека нощ!
Или какато казват при теб...сезсиз Меги...


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 06.12.2011 @ 07:57:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
почивай си, то това няма да избяга, тук е...
радвам се, че ти е интересно...

сутрин поздравяват с Гюн Айдън - осветлен ден :)

]


Re: Извезани души, XXVII част
от kris_krispo на 06.12.2011 @ 20:51:21
(Профил | Изпрати бележка)
:)
Нежност,как си?

Пък тая малката Ванеса,да я хване човек да я намачка,малко и е.Голям сладур е!


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 06.12.2011 @ 21:03:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)
здравей...

]


Re: Извезани души, XXVII част
от Caniko на 08.12.2011 @ 13:30:17
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Здравей,
искам само да ти кажа, че продължавам това чудно пътешествие,
защто си прекрасен гит.
« * »


Re: Извезани души, XXVII част
от secret_rose на 08.12.2011 @ 13:39:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти...
Аз също си пътешествам, пиша си го...

]