Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 764
ХуЛитери: 5
Всичко: 769

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКоледа, Зимата и Буквите 2
раздел: Приказки
автор: azzurro

Мързеливо, буквите се протягаха - кой ченгел, кой байряче, кой тумбак, но общо взето наостриха уши да чуят. „Ъ" най-после си намери обувките и затропка притеснено наляво-надясно. Не можеше да се спре. „Л" я хвана здраво за ръката и тихичко й пошушна, че всички нея чакат. Чуваше се мрънкане – за какво трябваше да се будят?
- Няма орехи, няма! - каза с тих глас „Ъ".
- Ха-ха-ха и какво от това? - Какви са тези ялови работи дето ги разправяш? - обади се "Я".
- ЦЪ, ЦЪ, ЦЪ - взе да се чува.
- Не ме дърпай ! - извика „Ъ" на „Ц"- Говоря сериозно.
- ОРЕХИИИ ! - обади се провлачено "Х". Той обичаше хаоса./ хаосът му беше любим/ - Е, и какво от това? - ние и без орехи можем.
- Разбира се ! - ядоса се мъничката буква - Разбирам, че още спите и само повтаряте едно и също като латерни.
- Първо, без орехи няма баклава, разбирате ли ? Баклава за Коледа! Второ, и да не ядете баклава, все тая.
- ЕЕЕЕ !!! - чуха се възгласи.
- Ами да! Станали сте толкова мързеливи от даденост, че каквото и да ви дадат, не правите вече разлика. Дори вече и не мислите. Фъфлите там някакви думи, каквито ви попаднат, без дори да обръщате внимание какви са. Съставяте безмислени и безчувствени изречени, пълни с глупости и някакви си там чуждици, щото ви мързи да ...
- Чакай, чакай! - обади се „А",тя се занимаваше с астрология.
Ходеше наметната с особен плащ, половината пурпурен, а другата половина с аметистови отблясъци. Само тя си знаеше откъде го има. Той бе много, много стар, но си имаше своето специално предназначение. „А" току им съставяше хороскопи с датата на раждане, макар че всички бяха родени по едно и също време. Разликата се състоеше просто в дни или часове. После разликата /времето/ промени и външния им вид. В самото началото, а това беше хилядолетия назад, изглеждаха по друг начин. Не че бяха грозни, напротив - изглеждаха загадъчни, като малки магически знаци, които носеха послания. Другите се страхуваха от тях, бяха много стари, а това означаваше мъдрост. Излъчваха спокойствие и знание, което другите нямаха. Завиждаха им, искаха да ги затрият, да ги заровят завинаги и ако може, да направят така, че буквите да изчезнат. Но не се получи , „А" винаги стоеше спокойна и знаеща. Това им стигаше, а и те нито веднъж не си и помислиха, че могат да бъдат забравени. Сега изглеждаха по-различни и по-разбираеми за настъпилото ново време. Бяха нужни на всички, а тогава само малко хора ги разбираха, защото и само малко бяха посветените да ги четат.
- Животните, разбирате ли, не са си събрали нищо в хралупите за зимата - каза "А". - Не се ли сещате какво става?
Тогава „Ж" подскочи. Тя беше животворна буква, с топли оранжеви отблясъци. Винаги имаше нещо в джобовете си с което помагаше на болните букви, а и не само това - седеше царствено и наблюдаваше какво става наоколо. После раздаваше правосъдие. „Ж" се удари по челото и извика:
- Ами да, не виждате ли, че зимата я няма никаква и всички нехаят. Мислят си, че няма да дойде. Ще се върне най-неочаквано, ще изненада животните и те ще измрат без храна в гората. Предлагам да се разтърчите и да посвършите малко работа! Някой от вас да отидат и да съобщят, че зимата ще дойде всеки момент. Други да разузнаят къде се е запиляла с белите си одежди, да не би да се е захласнала по някоя модна колекция и да си е захапала пръстите зяпайки по някои витрини.
Всички закимаха. Бяха съгласни с „Ж"- права беше. Как не се сетиха.
- Е и къде ще я търсим? - заваляха въпроси.
- Ееее и таз хубава! - ядоса се „Ж",- Вие не знаете как и по какъв начин?! Я да се събуждате от летаргията и да започвате да мислите. Времето ни е много малко. Бързайте! Ще загине гората и животните в нея. Не виждате ли, че и дърветата нещо се канят да правят, а уж бяха легнали да спят. Октомври им събра листата, изпя им една студена приспивна песен и те потънаха навътре в дебелите си кори. Цветът им се промени, стана меко кадифено кафяв, като мечо кожухче. А сега общият им цвят е започнал да просветлява.
Буквите мълчаха притеснено. Тогава „Ж" с по-мек тон продължи:
- Хайде всички, разделете се! Аз ще ви чакам да донесете новини за зимата, а след това ще мислим! - Буквите от "РАЗУЗНАВАНЕ", бързо се събраха и започнаха да решават накъде да тръгнат, а буквите от "СПЕШНО" потънаха в гората.
- Предлагам да проверим при синоптиците ! - каза „Р". - Може би ще научим нещо от тях.
Намериха главния синоптик. По- скоро намериха, какво е писал в компютъра си, за прогнозата през зимния период. Втренчени в екрана, останаха със зяпнали уста.
- Ми... нищо! - изпъшка „Р".
В това време „В" си оправяше червилото. Някой я сръчка.
- Какво нищо ? - попита тя .
„У" заби пръст в екрана. Всичко написано изглеждаше толкова неясно и противоречиво, че не се разбираше - есента ли продължава или идва лято. Пролетта беше смотана някъде, а за зимата - нито ред. Изумени, буквите излязоха. „А" предложи да отидат до обсерваторията. Хукнаха натам, но всичко на небето беше в своите правилни орбити, без аномалии. Земята си стоеше в своя зимен наклон спрямо слънцето.
- Хей, какво става тук? Нищо не открихме! - спогледаха се всички и побързаха да се върнат обратно. „Ж" ги чакаше.

следва продължение


Публикувано от Administrator на 30.11.2011 @ 21:03:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   azzurro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 12:36:28 часа

добави твой текст
"Коледа, Зимата и Буквите 2" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Коледа, Зимата и Буквите 2
от diva_voda на 01.12.2011 @ 02:58:48
(Профил | Изпрати бележка)
:) така хубаво си ги нарисувала! поздрав, специален! на буквичките от АВТОР! :)


Re: Коледа, Зимата и Буквите 2
от Ufff на 01.12.2011 @ 06:45:23
(Профил | Изпрати бележка)
Букви с характер).


Re: Коледа, Зимата и Буквите 2
от zebaitel на 03.12.2011 @ 12:07:15
(Профил | Изпрати бележка)
Октомври им събра листата, изпя им една студена приспивна песен и те потънаха навътре в дебелите си кори. Цветът им се промени, стана меко кадифено кафяв, като мечо кожухче. А сега общият им цвят е започнал да просветлява. Красиво! Както само нашите буквички могат да го кажат! Чакам с нетърпение да видя какво ще сътворят по-нататък под твоето вещо ръководство, Азуро!


Re: Коледа, Зимата и Буквите 2
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 12.12.2011 @ 14:52:40
(Профил | Изпрати бележка)
Не може Коледа без баклава:)
Поздрави !


Re: Коледа, Зимата и Буквите 2
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 13.12.2011 @ 13:34:08
(Профил | Изпрати бележка)
Трябват им и малко цифрички на буквите и ще намерят зимата.
Поздрави за оригиналната приказка!
Чакам продължението!