Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 759
ХуЛитери: 0
Всичко: 759

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВино от глухарчета
раздел: Есета, пътеписи
автор: Tzeck

"Листопад се завръща”, тържествено оповестяваше до скоро от екрана си най-гледаната българска национална телевизия bTV. И докато мислено се чудих кога да очакваме „Листопад и Робин” и „Листопад завинаги”, внезапно осъзнах нещо потресаващо. Листопадът днес не е нищо повече от един турски сериал с твърде съмнителна стойност.
Листопадът изгуби своята романтика и своето значение. Защото в света на глобализацията сезони не съществуват. Там през есента не капят пожълтелите листа, през зимата не вали сняг, а пролетта не събужда заспали трепети и чувства, готови всеки миг да се взривят на малки късчета любов. Защото няма есен, нито зима. А любовта започва с клик и свършва с гол в ръката нож. В глобалната мрежа царува вечно Сезонът на дините.

В света на моите детски спомени сезонът на дините се позиционираше времево точно преди листопада. Само дето двете понятия не вървяха нито с мастика и запотени очила, нито с фереджета, Фикриета и зурни. Е, имаше си „Перла 05”, а Изабела издуваше корем на всеки две седмици, но това беше само между другото. Между динените морета по тротоарите на малкия провинциален град през лятото и жълто-кафявия океан от есенни листа по пътища и поляни, оставили своите господари да дефилират само по кора, докато зимата не ги завие с мекия си бял юрган. Звучи толкова тривиално. И толкова инстинско. И толкова... анахронично.

Анахронизъм, мили деца, обозначава нещо, което е било значимо в миналото, но е изгубило своята важност. Четенето е анахронизъм. Така че вие (четейки това) или сте заклети анахронисти или ви е ужасно скучно.

Ето нещо ужасно скучно - „Вино от глухарчета” на Рей Бредбъри. Последното нещо, което би ми минало през ум, е да препоръчам днес на някой малчуган да прочете тази книга. В нея няма нищо интересно – нито видео игри, нито компютри, и – мамка му – няма дори телевизия. Има едно горещо лято, безкрайни полета и съвсем обикновени истории на съвсем обикновени малчугани, на които им се случват съвсем обикновени и безитересни неща. На горкия Рей сигурно му е било ужасно скучно пишейки тази съвсем обикновена книга. Но не можем да го обвиняваме – той описва своето съвсем обикновено скучно детство. Можем само да му съчувстваме. Той съвсем сам е откривал света, вместо светът да е на негово разположение по всяко време, на един клик разстояние. Той сам се е потил на спортното игрище, вместо да повери тази отговорна задача на няколко милиона неуморни пиксела.

И се чудим защо младите не четат. Какво да четат? Скучни разкази за скучни животи? Не и в ерата на модерното общество, където разликата между новинарска емисия и екшън филм е само в продължителността на предаването.

На това му викам Еволюция. Волю-неволю.

В моето скучно обикновено детсвто на футболното игрище в квартала нямаше място за всички желаещи да погонят гумената топка „Страйкер”, която беше най-ужасното нещо, което може да сполети оголената ти плът с няколко десетки километра в час. Малко по-късно същата зла участ сполетя и заведенията с видео и компютърни игри. Но игрищата продължаваха да са пълни. На игрището или в залата - децата се забавляваха заедно, на едно общо място. Днес славният някога „клубен стадион” на нашия квартален отобр, намиращ се в двора на близкото механо (и носещ гръмкото име „Сантяго Механеу”) е започнал да прилича на истински футболен терен – но само на местата, където през нацепения асфалт са пробили бурени. Едва ли от прекомерна употреба. Гейм-клубове почти не останаха, а оцелелите такива след Великата интернет революция са на доизживяване. Защото се пренесеоха по домовете. И днес подрастващите българи продължават да се забавляват заедно, на едно общо място – в глобалната мрежа. Най-самотното пренаселено място във Вселената.


Публикувано от Administrator на 29.11.2011 @ 21:05:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Tzeck

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:06:49 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Вино от глухарчета" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Вино от глухарчета
от mariq-desislava на 30.11.2011 @ 14:41:27
(Профил | Изпрати бележка)
Предпочитам да съм заклет анахронист.:)


Re: Вино от глухарчета
от verysmallanimal на 02.12.2011 @ 23:27:21
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав за много добрия текст!
(е, Бредбъри ми е любим автор) :)