Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 838
ХуЛитери: 5
Всичко: 843

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: Oldman
:: pinkmousy
:: Elling

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XXV част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Да се родиш.
Татван,
2006


Понякога живота се свежда до простички удоволствия като споделена трапеза, няколко усмивки, песен. И нищо друго няма значение - щастието трепти и пулсира, изпълва и гали сетивата и пълнотата е абсолютна. Ирис бе роден ден преди мен, щяхме да празнуваме заедно и аз посветих цял следобед на топка ароматно тесто, купа зеленчуци и няколко сочни плода, за да поднеса за вечеря едни незабравими, свенливи и твърде доверчиви в мекотата си топли изкушения. Докато смесвах унесено брашно, яйца и подправки, впивах пръсти в бухналата плът на тестото и оформях сусамени питки със спанак и домати си мислех, че смисъла на съществуването се изразява именно в това - да доставяш радост на близките си. С ръце, сърце и душа. И пухкавия, нежен шепот на сиропиран домашен сладкиш, хрупкавото изкушение на коричка запечена със захар круша или шумолящата песен на плодове, смело окъпани в сметана и полети с мед съдържат достатъчност, каквато дори изкусната човешка сетивност успява да приеме и утоли. В чудния източен свят е кощунство да се ползва нож и аз бързо усвоих докосването, разчупването и диалога с хляба, подреждането на ароматни храни в общ съд, без да бъдат разделяни и унижавани до смаляване. Научих се да слушам захарните кристали, докосвайки грапавостта им, да плъзгам влюбено пръсти по хлъзгавата повърхност на маслото, опознах целостта на яйчения жълтък и ягодовите трапчинки, всяка капка чуден сок, потекъл по кората на твърда ябълка и... постепенно, бавно и сигурно забравих всичко, което някога бе било важно за мен - култура на хранене, приоритети и правила за приготвяне и поднасяне на храната. Добрите обноски имат твърди етикети и включват предимно забрани. Ирис казваше, че калта диша и ако поискам да я чуя, е нужно да се наведа над локвата, да потопя глава в нея и да слушам и с двете уши. Зад завеските на приличието човекът, както се оказва, крие неподозирана гама сетива и аз бях очарована и запленена от чувствеността на мига. Миг, изживян пълноценно и подарен, без остатък. Това всъщност бе и съществото на неговият първи урок. Вече приемах Ирис за свой учител, без да осъзнавам тогава на какво всъщност ме учи. Източната кухня е всепризнат афродизиак и рецептите понякога съдържат немислими съставки, съчетания и комбинации и с някои все още не мога да свикна, но само интелектуално - вкуса, очите и сетивата ми обикновено отбелязваха начало на пиршество а чаровният ми учител се усмихваше и казваше, че няма как да се избавя от себе си ако не се познавам изцяло. И аз ронех с ръце прозрачни оризови зърна, завивах ги в дъхавата коприна на меки сосове с босилек и немислимия сумак, потъвах в парата на готовите ястия и признавах източното изкуство за уникално. Храната добиваше изражения, каквито не бяха ми хрумвали в родна България а изобилието на треви, подправки и идеи провокираше въображение и любов. Именно любов, на най - неочаквани места и ситуации. Тук всичко бе просто любов.
- Тези сармички са чудесни.
- Три часа ги навивах - засмях се и разлях по чашите сока от изцедените нарове.
- Значи си им отдала заслуженото уважение - Ирис се смееше с глас на смущението ми и пълнеше чинията си с лакомства.
- Не трябва ли да си по - скромен в това?
- Трябва само едно нещо - да благодаря на ръцете ти.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от viatarna на 29.11.2011 @ 10:12:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
319 четения | оценка няма

показвания 29270
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Извезани души, XXV част" | Вход | 20 коментара (89 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XXV част
от anonimapokrifoff на 29.11.2011 @ 10:37:00
(Профил | Изпрати бележка)
Този откъс нахрани сърцето ми с поезия.


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 10:45:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Би ми се искало целият роман да протече в този стил, понеже го чувствам най - близък. Но един от уроците на Изтока е "достатъчност", което често означава само шепа трохи от пищната маса на изобилието... или - познанство с мярка. Ако преям ще заспя и няма да стигна до края :)))
Благодаря ти!

]


Re: Извезани души, XXV част
от zaltia на 29.11.2011 @ 10:46:51
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за споделеното Меги...
Невероятно красиво разказваш!
Поздрави!


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 10:48:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз ти благодаря, за прочита, за всичко...

]


Re: Извезани души, XXV част
от GINKO_PRIM на 29.11.2011 @ 11:26:25
(Профил | Изпрати бележка)
М., отбивам се само да си призная, че не пропускам нито буквичка даже. От самото начало...
Не охкам и не ахкам, защото... не го умея някак, знаеш. Но си мисля, че излезе ли на книга - ще е абсолютен хит и най-малкото успешно ще се конкурира с "Роксолана" на Загребелни. Има си разни нещица за доизпипване, ама нали затова са редакторите. :)
Ей, благодаря ти!


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 11:33:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много ми е ценно, че си с мен и че имам подкрепата ти...
Знаеш...
@--;--


]


Re: Извезани души, XXV част
от krasavitsa на 29.11.2011 @ 11:39:48
(Профил | Изпрати бележка)
Блестящо, secret_rose. Философия, всемирна любов и бит, обединени така, както само Изтокът го може.
И пак се питам с горчивия въпрос на Вера Мутафчиева - как за цели 5 века нашето племе не прихвана и капчица от това светоусещане и мъдрост? Чак ми се доплака. :(


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 11:47:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
А може би сме усвоили в не малка степен светоусещането, само не искаме да си го признаем...
Или то не принадлежи на един или друг народ. Универсалността извира в сърцето на човека изобщо. Спрем ли да търсим разликите се оказва, че изумително много си приличаме :))
Благодаря, Красавичка @--;--

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 14:34:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://www.youtube.com/watch?v=BsE-HBLN27Y&feature=related

чуй тази старинна персийска песен...
не напомня ли най - дълбоката българска музика...

]


Re: Извезани души, XXV част
от krasavitsa на 29.11.2011 @ 15:06:24
(Профил | Изпрати бележка)
Мила, интернет е опасно и лукаво място. :))))
Песента не само не е персийска, ами си е съвсем българска народна, не чу ли дуите? Казва се "Заблеяло ми агънце" - дори долу в коментарите някой го е написал.
Някой безотговорен невежа е направил клип, събирайки Омар Хайам с народна песен от другия край на света и ето ти тебе нова теория за произхода на българите - а всички учени, както е известно, са или тъпи, или лъжат. :))))

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 15:08:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
аз съм я слушала на персийски и на турски, тъкмо ровех за линк...
зная че там текста е на български затова я пуснах :)
не интернет, света е едно... и идеята ми с песента не бе кой я е сътворуил пръв а че именно се разпознава в културата и сърцата на всички...

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 15:11:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
ох и не е само тази песен, ако знаеш колко са много...
да не кажа всичко, що е народна музика
персийско, турско, българско...
но това е друга тема :)

]


Re: Извезани души, XXV част
от krasavitsa на 29.11.2011 @ 15:50:36
(Профил | Изпрати бележка)
:)))
Ако я има с персийски и турски текст, това означава, че песента е тяхна (защото са много по-стари култури), а нашият народ е приспособил български текст към чужда мелодия, което се среща често. Но точно затова най-сигурни следи за произхода на един народ се търсят в езика му, там нещата са по-инертни и не се променят и разпространяват бързо. Макар че от индоевропейския праезик доказано са се пръкнали над 430 езика. Всички, завършили филология, ги учат тези неща в предмета "езикознание", а за останалите е голям шок, когато случайно попаднат на някакви прилики между сегашен европейски и някой източен език. Пусни на гугъл "индоевропейски език", има няколко линка, от които се придобива представа колко далеч назад са изследвани езиците, до най-старите запазени писмености.
Що се отнася до общото между всички хора - ами един и същи животински вид сме. :)))

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 15:54:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да :)
така е...
и аз наистина не искам да извикам шок у някого, или да търся произхода на една или друга мелодия или текст (на персийски песента звучи изумително близко до българския текст) а просто... знам ли, твоя коментар ме провокира, понеже, 5 века са, и ние и те - всички сме давали и вземали...

ех, не я намерих, ще търся още, имах я запазена
ето обаче една друга която много обичам, нека е поздрав:

http://www.youtube.com/watch?v=V07v48vxcWE

]


Re: Извезани души, XXV част
от krasavitsa на 29.11.2011 @ 17:08:12
(Профил | Изпрати бележка)
чудесна мелодия, а текстът й е страхотен
за подобно светоусещане казах, че си нямаме
благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 17:20:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
чудна е, да...
тя е от едни филм за суфите - Баб Азиз
но и останалото творчество на Арманд Амар е хубаво...

]


Re: Извезани души, XXV част
от Meiia (meiia@abv.bg) на 29.11.2011 @ 11:59:59
(Профил | Изпрати бележка)
Ето, тук бе и отговора - бездействие. Не стъпка по стъпка, а липса на стъпки.
---------------------------
Сещам се и за "неправенето" при Кастанеда. Харесала съм си тази дума, термин, бих казала, защото тя обединява противоположни значения според типа духовна култура: неслучване, липса на действие, дори мързел наглед и другото - вглеждане в себе си, овладяване на първичните емоции, отваряне на измерения и още едно негово понятие да употребя "спиране на света", което по мое усещане е не подготовка за медитация, не самата медитация, а много повече. Стъпало към друго ниво, дори към посвещение. Така усещам и описаното в разказа ти. И точно това потъване, разтваряне в живота, в живеенето, в изживяването на света, в детайлите му като единица от космоса, е посвещение, но без ограниченията на каноничен някакъв ритуал, макар че ритуал има в най-чистата му форма, природна, така, както слънцето изгрява и както се обича без въпроси.


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 12:09:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Именно, безпътица, в общопознатия смисъл. Сам на път, не по нечии стъпки.
Кастенада ми е далечен, не познавам творчеството му и съм попадала само на цитати из нета, някои ми резонират, други ме стряскат. Но действието чрез бездействие е основна фабула в подреждането на личния животопис, ако искаме той да ни изведе от кръговете на ада и е център в много езотерични учения и философии. За съжаление, трудно постижимо. Неподвижността за нас е табу, което проектираме сами.
Понякога обаче и теоретично само върши работа, за разпознаването...
Мея, удоволствие са ми твоите отзиви..

]


Re: Извезани души, XXV част
от Meiia (meiia@abv.bg) на 29.11.2011 @ 15:46:46
(Профил | Изпрати бележка)
О, стряскащ е Кастанеда, дори и да го приемем само за художествена литература. Обаче се свиква с неговата "митология" - въпрос на изразни средства е все пак, повечето духовни системи казват едно и съшо, с малки разлики, но го правят по различен начин. И добре, че е така, та всеки да намери вярното поприще за себе си. Като отмине този момент на неприемане, както е винаги с новото, се разбира, че става въпрос единствено за провокация към сетивата и се цели задействане на собствените духовни сили и търсения, които са неизбежни за душата, знаеш. Когато се дестабилиизират представите ни, тогава започва израстването. Това виждам и в твоя текст, затова и говоря за тези неща. Кой знае какво щях да ти кажа, ако на сърце ми беше скандинавската митология:), но пак щяхме да стигнем до едно - до любовта.
Учим се да я възхваляваме, за да "възхвалява" и тя нас предоставяйки ни полето на щастието..

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 16:02:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Скандинавската митология е другата ми страст :))) обаче наистина ще почака.
Всичко зависи от търсенето. Мисля, че с Кастенада търсим различни неща :)) но не мога да го твърдя, не познавам творчеството му.
От друга страна съм чувала да казват, че изживените опитности в предишни инкарнации не представляват интерес в тази, а само незавършените или обратните. Дали е вярно не знам, но явно на това се дължи при мен :) и шеговито подминавам въпроса за него. Иначе, да, всички учения правят точно това - опитват да достигнат същината на Любовта, не знам защо не успяват...

]


Re: Извезани души, XXV част
от Meiia (meiia@abv.bg) на 13.12.2011 @ 15:01:34
(Профил | Изпрати бележка)
Нямам конкретни и непременни вкоренявания в каквато и да е философия, дори и в моя си лична, защото държа здравосоловно да развенчавам всичко, което приема за единствена истина. В този смисъл ми е интересно доколко и как в една и съща душевност битуват и си кореспондират две, че и повече представи за Битието, за начина на изживяването му изобщо. Няма значение кои са точно, а по-скоро дали една от тях непременно се оказва водеща в определен момент или могат да са паралелни като бразди в човешкото съзнание, без да се пресичат, а пресечните им точки да са само фокус там някъде горе в нашето Свръхаз, да речем. Тук обаче ми се вижда трудно да не доминира едно от любимите ни убеждения. А разказите ти опитват да въдворят и представят подобна хармония. И успяват, но и въпроси прозирам в тях, та затова така..:)

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 13.12.2011 @ 15:52:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Представите...
паралелните реалности ги отразяват, няма как да е иначе - човешкото съзнание има нужда от тях. Въртим се из тях (притежание са ни до една), а истини има там, където липсват, но е изключено да липсват в онази свръх аура - тя диша от информацията, с нея живее и оживява и нас, посредством нея.
Моите разкази са споделяне на момент само, прекалено трайно втъкан в главата ми :))) и носят надежда за избавление с това споделяне, и понеже не успяват... въпросите си личат.
Или по - точно - всичко това важи за 2006 година, а след нея доста неща се промениха... вече не мисля така, както тогава, и изобщо не знам как мисля сега, затова разказвам минали неща, а не настоящи...
Настоящето е... тотално мъртво.

]


Re: Извезани души, XXV част
от nironi (nironi@mail.bg) на 29.11.2011 @ 14:02:28
(Профил | Изпрати бележка)
"Любовта е чиста от форми... Любовта не е моите очи или твоите устни... Не е и дилемата дали ще нараниш или зарадваш, кого и кога." - Благодаря, secret_rose! А сега излизам да обезформя това - онова :)


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 14:07:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да го обезформиш подобаващо и с обич :)))
Благодаря, Ни..

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 14:08:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://kapchici.files.wordpress.com/2011/11/313092_326875224004812_192131660812503_1339837_207809732_n.jpg?w=648&h=611

]


Re: Извезани души, XXV част
от nironi (nironi@mail.bg) на 29.11.2011 @ 14:23:44
(Профил | Изпрати бележка)
единение..............................благодаря!

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 14:25:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
нали...
когато се откажат да тъпчат със стъпала един върху друг се оказва, че могат като Един да ходят по водата...

Любов...
любов...
и отново Любов

]


Re: Извезани души, XXV част
от boliarkabg на 29.11.2011 @ 16:32:21
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
нищо няма да кажа в това стълпотворение от казано-чрез тебе откривам света! Благодаря!


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 16:57:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти :)

]


Re: Извезани души, XXV част
от mariq-desislava на 29.11.2011 @ 17:59:00
(Профил | Изпрати бележка)
Съвършенството е възможно само с другия до теб.


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 18:03:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
а когато се случва другият да си тръгне...
тогава какво се случва със съвършенството, Мими...

не
само сам
но в Едно с другия... с любимия
тогава, дори да го няма до теб
там е...

]


Re: Извезани души, XXV част
от mariq-desislava на 29.11.2011 @ 18:14:06
(Профил | Изпрати бележка)
Нямах предвид точно това, но така да бъде (може би, защото в моите светове другият не си тръгва:)))

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 18:16:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
о, аз нямах предвид пък лиричните любовни отношения между мъжа и жената...
за тях дори не ми се говори, те никога не са истински, освен само веднъж
ама не го разпознаваме и се свършва

и мисля, че те разбрах
само допълних, добавих, че в онова съвършено единение за което според мен говорим и двете, няма аз и той, няма дори "ние"
само един е...

]


Re: Извезани души, XXV част
от kris_krispo на 29.11.2011 @ 18:39:25
(Профил | Изпрати бележка)
Честит Рожден Ден,Принцесо! @--;--

:)


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 18:40:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
сега съм мъртва :р
има да чакаш да се родя :)))


]


Re: Извезани души, XXV част
от kris_krispo на 29.11.2011 @ 18:45:40
(Профил | Изпрати бележка)
:) Ух,каква си.Кажи мерси,прати едно лакомство.:))
На края на всяка част ми идва да възкликна като в старите приказки,и аз бях там и аз ....

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 18:47:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Какво по-хубаво от разпознаването...

Пък за лакомство, ми... на:

http://lionking-bg.com/wp-content/uploads/2009/04/torta-s-kekscheta.jpg

:)))
щото съм на две
само от две години дишам...

]


Re: Извезани души, XXV част
от kris_krispo на 29.11.2011 @ 18:54:56
(Профил | Изпрати бележка)
:)) Хеп ти подаръка,Дечко!

http://shop.pingvinite.bg/files/mf/other/828_pic_m.jpg

Не разпознаване,а съпреживяване.
Ей,ще ти издиря стара книжка с приказки.

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 19:31:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Хехе, какъв е пухчо :) мерси
Да, аз обичам старите книжки с приказки...

]


Re: Извезани души, XXV част
от ANG на 29.11.2011 @ 19:47:00
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
красив текст


Re: Извезани души, XXV част
от ANG на 29.11.2011 @ 19:49:17
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
http://vbox7.com/play:af421258

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 20:00:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

Клипчето... красиво е, но звука ми е твърде стържещ... тези гласове...
навярно не ги разбирам :)
към края жените ме изпълниха... както и снимките...

]


Re: Извезани души, XXV част
от ANG на 29.11.2011 @ 21:18:29
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
"стържещото" е автентичен български фолклор (според мене) - така гърлено с много обертонове, на практика многогласно пеят шаманите в южен Сибир, където според мен са част от корените ни, сиреч там е била територията на една от 12-те Българии

странно красивото съчетание е с песента ПУСТА МЛАДОСТ, отново автентична българска песен, която тук обаче звучи "обработено" (през 20 век от композитар) в тригласен женски хор.

пиша ти само неща които кореспондират с твоя текст, а именно за турци, тюрки, суфи, ислямска България и пр.

(ако не си гледала клип на Стефан Цанев за 12-те Българии, ще ти го пратя - и в никакъв случай не оставай с впечатлението че съм талибан-шовинист патриот - отворен съм за целия свят и за всички религии равнопоставено)

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 21:21:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
дори не е нужно да ми го казваш... не бих имала подобно впечатление
зная...
прати ми клипа, не съм го гледала...

]


Re: Извезани души, XXV част
от ANG на 29.11.2011 @ 21:36:28
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
http://vbox7.com/play:fec6e219

набери на търсача ДРЕВНИТЕ БЪЛГАРСКИ ХРОНИКИ ВИДЕО, ако не ти се отвори този линк

(доколкото разбирам от коментарите, днес имаш особен ЧРД - духовно новораждане, така ли е)

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 21:41:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
не, не :)))
нямам...

просто разказа ми стигна до моя рожден ден тогава
в онези дни аз не знаех какво ми говори Ирис, не знаех нищо, но мис е струваше странно близко всичко и затова отделих отделна част за този момент

Вбокса ми е много бавеееен тук, зарежда по 3 часа, ще потърся в тубата клипа

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 21:42:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://www.youtube.com/watch?v=vidweKhrvbw

кажи, това ли е, или да търся друго...

]


Re: Извезани души, XXV част
от ANG на 29.11.2011 @ 22:10:19
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
точно това е
52 мин. филм, приятно гледане

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 22:15:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
да, аз дори си го пуснах вече...
сега ще си го изгледам преди сън
мерси... :)

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 30.11.2011 @ 09:44:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Филма е чуден, мерси.

]


Re: Извезани души, XXV част
от ANG на 30.11.2011 @ 12:04:02
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
http://www.google.bg/search?source=ig&hl=bg&rlz=&q=%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D1%8F%D0%BB%D0%BE+%D0%BC%D0%B8+%D0%B5+%D0%B0%D0%B3%D1%8A%D0%BD%D1%86%D0%B5+%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81+%D0%BC%D0%B0%D1%88%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B2&oq=%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%B5&aq=8&aqi=g10&aql=&gs_sm=c&gs_upl=64375l66015l0l71515l5l4l0l0l0l0l266l876l0.1.3l4l0

заблеяло ми агънце "на Борис Мащалов"
- ще я намериш и на търсачката в ю-туб
можеш ли спешно да ми намериш същата песен с текст на персийски, арабски, турски - поне във вариант на един от тези езици
искам да я пусна на студентите си скоро

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 30.11.2011 @ 12:06:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
слушала съм я на турски и персийски
същата песен...
на турски текста е много различен но персийския прилича на българския
имах я запазена... сега не я намирам
но понеже я има в нета, няма как да не я открия...

http://www.youtube.com/watch?v=5i5w5tPeHFg&feature=related
аз пък съм на такава вълна днес и следващата част от романа може много да те изненада :)))

]


Re: Извезани души, XXV част
от ANG на 30.11.2011 @ 13:51:47
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
изпуснах арабската ти вълна
жалко за агнето
ще има да си блеее

проблемът е, че дори и мелодията да е същата, заглавието и текста са други - как да го намери гугъля

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 30.11.2011 @ 14:00:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
точно за това не я намирам и аз
беше ми запазена във фаворити ама те изчезват след всяка преинсталация

ох остави...
ако не я търсех щеше навсякъде да ми се бута

има много народни български песни, които съм слушала в Турция на турски и арабски и съм се възмущавала, че е възможно
дори винях мъжа си че са откраднали тези мелодии от нас, а после разбирах каква глупост изричам :)))
затова съжалявам, че споменах за песента тук...
ако я намеря все пак, ще ти я дам

]


Re: Извезани души, XXV част
от krasavitsa на 30.11.2011 @ 19:44:34
(Профил | Изпрати бележка)
Извинявам се, че се намесвам в разговора ви, но изпаднах в истински потрес от скудоумието на безименния унгарски професор от клипа. Сигурно е професор по ентомология, щом не знае елементарни неща - като например какво е "държава". Или пък е бил много ядосан от неуважението ни към тяхната история и използването на надгробни камъни за строеж.
Но се учудвам и как Стефан Цанев е взел фантазмите му за сериозни - или се е объркал дали преди или след ракията е бил разказът за 12-те Българии? :))))
Обаче находката с голите кълки на китайките върху Великата китайска стена е великолепна. Брех, тез мъжаги български, от кои времена като видят голичко, забравят всичко останало. :))))))

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 30.11.2011 @ 20:16:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Този унгарец и на мен ми се стори странен. И китайките, да :)))
Но този унгарец... някой дали знае поне името му? Много е съмнителен така..

]


Re: Извезани души, XXV част
от voda на 29.11.2011 @ 21:44:58
(Профил | Изпрати бележка)
"...смисълът на съществуването се изразява именно в това – да доставиш радост на близките си"!

И още много мъдрост и красота в разказа ти, Меги.
За което ти благодаря! ;)
Светъл поздрав! :)


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 21:45:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз ти благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXV част
от Haramiata на 29.11.2011 @ 22:09:36
(Профил | Изпрати бележка)
Като многостранен кристал е разказът ти! Ето, какъв вълшебен ден рожден - една страна; о, та това си е наръчник по практическа магия - от друга страна; мъчителния път към вътрешно-външното царство, в което всичко е едно ... за което доста от нас копнеят, но с прималяли нозе топуркат наоколо, да не би все пак да ги увлече да се втурнат натам. Но ето още една страна - така правят някои, а други се хвърлят с главата надолу в тази вътрешна бездна, защото нищо друго не им остава ... А, и такава страна виждам- безкрайна древност, довела до сериозни загуби в паметта, та допускаме някои да ни убеждават в това, че като нямаме спомени, няма какво да си спомняме (е, така може да си мисли някой, дето не знае кога и как се появява забравата, в известен смисъл - блазе му)
И още една страна ... безкрайна, невидима, неразказваема, непредаваема ... Какво вълшебство ... Благодаря за този вълшебен сристал!


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 22:12:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не че разбрах нещо, май нищо не разбрах... :о но се радвам, че прочете...
Наистина...
И не е магия бе, ааа, няма магии :))))

]


Re: Извезани души, XXV част
от Ray_Jay на 30.11.2011 @ 01:52:51
(Профил | Изпрати бележка)
Тц тц тц, по повод българи и перси-еми, имаме по-общо, отколкото някои си мислят. ;) А инак, разказът ме за пореден път разтърси. Вдъхновяващ е!

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 30.11.2011 @ 09:43:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Може ли да нямаме Рей, всички сме човечета :))

]


Re: Извезани души, XXV част
от Ray_Jay на 30.11.2011 @ 16:26:00
(Профил | Изпрати бележка)
Да де, ама геномът на тези, които написах(българи и днешни иранци)-в него има нещо, дето при другите е "по-рядко" срещано. ;)

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 30.11.2011 @ 16:37:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не бих се изразила така точно...
Но ти знаеш че не деля хората от хората, а хората от не-хората :)
в полза на не-хората.
Каквото и да значи :))) понеже аз съм от хората.



]


Re: Извезани души, XXV част
от Hulia на 29.11.2011 @ 22:34:47
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Дар за всекиго е вдишаването на словото тук, Меги...а и защо ли говоря и пиша още, съвсем не знам...



Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 22:41:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Какво говориш..
няма слово тук :) само отдавнашни неща...
понякога ги помня, все още...
и ги записвам, защото скоро съвсем ще избледнеят а ми бяха много скъпи...

а ти пиши
@--;--

]


Re: Извезани души, XXV част
от Hulia на 29.11.2011 @ 22:46:48
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Благодаря, че те има в този сайт, Меги...

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 29.11.2011 @ 22:47:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
аз тук
си преча...
но ти благодаря за топлинката..
не знаеш колко ми е нужна....

]


Re: Извезани души, XXV част
от angar на 30.11.2011 @ 08:43:58
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Приятно и обогатяващо четиво!
Особено първата част на този откъс е великолепна! Тя по най-безспорен начин разкрива големият ти талант на разказвач. Като класик си.
А в готварството си направо вълшебница! Но не споменаваш, защото може би и не подозираш, че именно консумацията на тези вкусотии те е довела до превъзбуда, прекалено философстване, и в крайна сметка до обърканост и халюцинации, каквито се чувстват във втората част.
Прочее такова непреодолимо въздействие на гостбите го има в латиноамериканския мистичен реализъм, мисля че беше в "Като гореща вода за шоколад".


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 30.11.2011 @ 09:35:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Интересен прочит :)
Да, аз вечно си халюцинирам... :))
Има мъничка различка от личните ми възприятия и латино мистицизма. В латиноамериканския мистичен реализъм е еротика в най-чист вид. Не знам за "Като гореща вода за шоколад", не ми е попадала, но Исабела Алиенде е майстор, препоръчвам ти я. :р
Но дори тя, вярвай ми, не води до халюцинациите от втората част на тази глава.

]


Re: Извезани души, XXV част
от Ray_Jay на 30.11.2011 @ 16:38:14
(Профил | Изпрати бележка)
Да, преди време един човек говорил за "хора във въздуха/и под водата"-бил писател на фантастика, казвал се Жул Верн. Ако човек не е "събудил" някои свои сетива(а разчита основно на 5-те физически сетива), то той как да разбере някоя "халюцинация". По-странно ми е, в случая, защо се опитва другите, които си харесват да си "халюцинират"(с нищо не пречейки на обществото), че имат халюцинации? Тъй де, може и да е писателско вдъхновение. Ако в "Като гореща вода за шоколад"-си видял само непреодолимо въздействие на гозбите и латиноамерикански мистичен реализъм(лелеле, три думи за 1-ежедневие!!!)-малей. Някои хора в древността са си търсили някои, които да ги вдъхновяват-в днешно време тези "вдъхновители" са непрекъснато сред нас, но никой не ги вижда, в повечето случаи-което е тъжно, наистина... Муза!

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 30.11.2011 @ 16:49:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Шшшшт :)))
Алоу :))) тук всеки може да пише каквото си иска, и аз това правя. Тоя роман беше пътепис а скоро може да мине в графа Фантастика, знам ли. На мен ми е все едно какво е като определение, а на читателя... ами всеки го вижда според себе си... знаеш че е така, точно ти...

За другото - видях няколко Ангели. За някого те може и да не съществуват, но аз до последния ми дъх ще им посвещавам любов и стихове, и ето - и проза. И каквото мога...
И не, те не са хора, които са развили свои сетива или друго, те просто никога не са били хора. Нима не усети... там...

Прегръдка, розовка @--;-- от едно нерозово.

]


Re: Извезани души, XXV част
от Ray_Jay на 30.11.2011 @ 16:49:44
(Профил | Изпрати бележка)
*, защо се опитва да убеждава другите, които си харесват да си "халюцинират"(с нищо не пречейки на обществото), че имат халюцинации

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 30.11.2011 @ 16:51:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Това си е неговия начин... нали съм му муза на човека бе.
:)))
Всеки може да убеждава всеки в каквото пожелае.

]


Re: Извезани души, XXV част
от zinka на 30.11.2011 @ 09:45:19
(Профил | Изпрати бележка)
Странно...

Усещам се, като че нещо много съществено, специално и прекрасно тепърва ми предстои...
Нещо изгубено и нещо намерено...
Нещо много старо и съвършено ново...
За мен...

Вълнението ми е много по-голямо от неудобството, че една сега спирам тук...

Позволи ми нищо повече да не споделям ...

secret_rose - ? - !!!





Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 30.11.2011 @ 09:46:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)
Добре дошла...

@--;--

]


Re: Извезани души, XXV част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 30.11.2011 @ 21:08:47
(Профил | Изпрати бележка)
Възхитително...!


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 30.11.2011 @ 21:19:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Влади... :)

]


Re: Извезани души, XXV част
от Ufff на 01.12.2011 @ 05:58:58
(Профил | Изпрати бележка)
Изтървах малко, но ще наваксам. Струва си.
Заради "неръкотворното изкуство". И заради чудесния ръкотворен текст.


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 01.12.2011 @ 10:22:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)) Наваксвай си... а моята история сама си се пише. Сабахлян по кьораво бях в Гърция, сега се прибирам. Тоя роман край няма да има :)))

Здравей, Уффи...

]


Re: Извезани души, XXV част
от vilvar на 01.12.2011 @ 11:01:19
(Профил | Изпрати бележка)
чета, цвете...
{}


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 01.12.2011 @ 11:08:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз искам, кога ще ми пуснеш продължението на приказката... :Р
Благодаря, Вили...

]


Re: Извезани души, XXV част
от doktora на 02.12.2011 @ 12:28:09
(Профил | Изпрати бележка)
В чудния източен свят е кощунство да се ползва нож и аз бързо усвоих докосването, разчупването и диалога с хляба, подреждането на ароматни храни в общ съд, без да бъдат разделяни и унижавани до смаляване. Научих се да слушам захарните кристали, докосвайки грапавостта им, да плъзгам влюбено пръсти по хлъзгавата повърхност на маслото, опознах целостта на яйчения жълтък и ягодовите трапчинки, всяка капка чуден сок, потекъл по кората на твърда ябълка и... постепенно, бавно и сигурно забравих всичко, което някога бе било важно за мен - култура на хранене, приоритети и правила за приготвяне и поднасяне на храната. Добрите обноски имат твърди етикети и включват предимно забрани. Ирис казваше, че калта диша и ако поискам да я чуя, е нужно да се наведа над локвата, да потопя глава в нея и да слушам и с двете уши. Зад завеските на приличието човекът, както се оказва, крие неподозирана гама сетива и аз бях очарована и запленена от чувствеността на мига. Миг, изживян пълноценно и подарен, без остатък. Това всъщност бе и съществото на неговият първи урок. Вече приемах Ирис за свой учител, без да осъзнавам тогава на какво всъщност ме учи. Източната кухня е всепризнат афродизиак и рецептите понякога съдържат немислими съставки, съчетания и комбинации и с някои все още не мога да свикна, но само интелектуално - вкуса, очите и сетивата ми обикновено отбелязваха начало на пиршество а чаровният ми учител се усмихваше и казваше, че няма как да се избавя от себе си ако не се познавам изцяло. И аз ронех с ръце прозрачни оризови зърна, завивах ги в дъхавата коприна на меки сосове с босилек и немислимия сумак, потъвах в парата на готовите ястия и признавах източното изкуство за уникално. Храната добиваше изражения, каквито не бяха ми хрумвали в родна България а изобилието на треви, подправки и идеи провокираше въображение и любов. Именно любов, на най - неочаквани места и ситуации. Тук всичко бе просто любов.

...в моето детство в стара Варна беше така...любов, просто любов Мигле :)


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 02.12.2011 @ 12:32:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
... и в моето, в стара Варна...
а днес там само Шишковата градинка май помни :)))

Здравей, Док от брега
като се замисля, помня Варна най - вече с облечените в бяло морячета, скупчени по светофарите пред пешеходните, с чайките и зимните плажове и края на морската градина, където никой не обичаше да се сбутва а ние обсебвахме стрелбищата, изкупувахме снимките на Люк и ходехме там да играем на ръбчета :))

днес е друго

]


Re: Извезани души, XXV част
от doktora на 02.12.2011 @ 14:12:34
(Профил | Изпрати бележка)
ех, тази докторршишкова градинка - октаграма на варна да, друго е ;(

]


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 02.12.2011 @ 14:13:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)))

]


Re: Извезани души, XXV част
от ami на 06.12.2011 @ 00:47:47
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
ох..в предната част написах коментар..а той сякаш взет от тук..
сега не знам какво да кажа,
но една мелодия..с много подправки, която слушам непрекъснато от известно време ето ти:)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OtnopdZEsCg


Re: Извезани души, XXV част
от secret_rose на 06.12.2011 @ 07:54:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
много е приятен тоя, и аз го слушам :)
благодаря...

]