Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 943
ХуЛитери: 0
Всичко: 943

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ окото на страха - размисли върху библейски теми и сюжети
раздел: Есета, пътеписи
автор: VeneraMiloska

СРАМ
За първородния грях

Замисляли ли сте се защо точно ябълката е плодът на познанието? И не е ли хедонистичното чувство, което накара първите хора да посегнат към него? Адам и Ева са първите авантюристи в човешката история. И от тях нататък, когато има нужда от ново усещане, човешкият род изравя семките на райския плод. За да поумнее.
И да осъзнае, че е още гол за Истината. От нея всеки може да си направи препаска около кръста и да я нарече себеудобна. Бог на е удобен на всички. Затова човекът се отдели от него, макар и с цената на райското блаженство.
Райската градина се оказа нищо повече от луксозен затвор и прародителите ни излязоха достойно от него, понесли навън единствено СРАМА СИ.
Така малкото дете жадува да разкъса родителската опека, несъзнавайки, че нататък всяка негова стъпка ще е белязана от срама.
Срамът да се различаваш от другите –да не те сметнат за различен. Срамът да не ти се присмеят. Да не те отритнат.
Ти си част от човешкото стадо. Пастирът е един. Химерата на единоначалието винаги е носела беди. И войни.
Дай, Боже, всекиму да познае съвършенството, за да не отвърне лице от тебе!


СТРАХ
За нуждата от потопа

Вече не се съмнявам, че с „божията искра” всъщност се осеняват послушните. Веднъж пробляснала, тя внушава такъв страх пред Бога, че ти се иска да живееш във вечна тъмнина. Ако Ной не Му беше така предан, щеше ли някой от човеците да се спаси?
Не трудът и потта са божието наказание, а сковаващият ума и душите СТРАХ. Страх, който те пази. Държи те буден. Самообезценява се, когато срещне по-силен от себе си. Червено –окото на страха. Сигурно така е светело в нощта преди потопа. Но никой не го е видял. Хората нямат навика да се взират в нещо, което не искат да виждат. Затова СЕ СРЕЩАТ И НЕ СЕ ПОЗНАВАТ.
Потопът е началото на стреса. На човешкия уплах от всичко, което го заобикаля.
Човекът до тебе в следващия миг може да премине отсреща, за да се спаси. Смееш ли да твърдиш, че е по-предан на теб, отколкото на Бога? Тогава всяка мисъл за катарзис чрез физическо унищожение става абсурдна. Какво е тялото без духа, който отдавна е мъртъв?
Дай ми сили, Господи, да не те изгубя!


ЗАВИСТ
За Каин и Авел

Каин уби Авела. Такива убийства оттогава до днес не са рядкост за човешкия род. Те показват, че човек не може да се помири с Бога или с представата, която Бог има за него. Доброто и злото са относителни понятия и не само лошият посяга на себеподобния си, бил той и брат му.
Завистта е двигател ако не на прогреса въобще, то поне на част от човешките завоевания. Дай на недоволния крилете на завистта и той ще полети. Намери между човеците един, който поне веднъж в живота си не е препъвал другиго и аз ще обвиня Каин в братоубийство.
Човек винаги се опитва да се вмести в образа, който околните са изградили за него. Оттук идва и трагедията на раздвоението.
Защо те убих в себе си, Господи?


ЗА ПРЕДАТЕЛСТВОТО НА ИУДА

Целувката на Иуда е най-удивителният пример за самообожествяването на човека. Докосвайки челото на Иисус, самият дявол би се почувствал Син Божи. Един вид сливане с Бога на един далеч несъвършен човек. Всичко можем да простим на предателя, само не мига на неговото равняване с нас. Мига преди да ни предаде. В него предадените и предателите стават съучастници чрез върховното усилие да изглеждат различни.
Големият парадокс на човешката история е не кръстът, а целувката, предшестваща го, не кръвта, а кърпата, подадена да я попива...


ЗА ЛЮБОВТА КЪМ БЛИЖНИЯ
За Самсон и Далила

В какво е силата на един мъж?
В самото усещане за сила. В извивките на паметта му, когато трябва да отсее великото от незначителното в своя живот. В трепета да бъде победител и покровител. Или обратното.
Единствено Самсон признава слабостта си и оставя една жена да оплете в дяволска плитка косите му. Защо да се съпротивляваме на съдбата, щом не сме вечни? Селата има точно определени граници, а слабостта е безкрайна. Затова преминава от материя в дух и от дух в дух.
Какво друго е любовта към ближния, освен безгранична слабост към грешките и желанията Му?
Господи, прости им, защото те не знаят какво вършат!


Публикувано от Administrator на 19.11.2011 @ 21:45:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   VeneraMiloska

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:39:18 часа

добави твой текст
"В окото на страха - размисли върху библейски теми и сюжети" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: В окото на страха - размисли върху библейски теми и сюжети
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 20.11.2011 @ 06:55:30
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
Ле-леееееееееееееее...
Ако тръгне някой да изкоментира това произведение "издъно" и да го оспорва/критикува - цял трактат би могъл да напише. Но точно в това е и стойността му - да предизвиква въпроси и спорове.

Все пак ще се спра на някои детайли.

За ябълката...
Мисля - ще ти е интересно да прочетеш този материал:
http://margaritta.dir.bg/noemvri/0606yabulka.htm
В добавка към този параграф:
За Срама...
Много я тача Библията, но с две неща никога няма да се съглася - че сме направени от кал, (оттук следва и първородния грях), и с непорочното зачатие. Наблюдавайки поведението на останалите видове, които също не са направени от кал - всеки гледа да гепи до каквото се докопа и да го изконсумира, във всеки един смисъл, и това не се счита за грях. А защо и за нас да не е така?! Нали и ние сме част от хранителната верига?!
И - да - затворници сме в Рая. Планетата Земя е нашият затвор, но сравнена с останалите планети - наистина е Рай. Лошото е, че всеки иска да вземе по-хубавите части от него, а не да го напуска.

За Страха...
Много е старозаветен този страх. Човек отдавна не се бои от Бог - изразено е от богохулството до създаването на ГМО.
Потопът е хубаво нещо - натрупали са се много бъгове и се налага да си преинсталираш уиндоуса. Инсталационният диск е твоят Ноев ковчег - там има всичко, което ти е необходимо да се ресетнеш.
Със Страха се свиква и в един момент вече не те държи в подчинение. Затова във Вехтия завет се проповядва страх от Бога, а в Новия завет - проповядва се Любов. Бог е Любов... - от това оттърване - няма.
"Ако ти говориш на Бог - това е молитва; ако Бог ти говори - това е шизофрения."

За Завистта...
Всичко идва от набитата ни програма за запазване на безценната генна линия. А в този ни стремеж най-конкурентни са ни хората с максимално близки до нашата генна модификация - т.е. роднините по пряка и съребрена линия. Затова, когато опре до наследяване на трон или нива - братската обич избухва с пълна сила - чувстваме се пряко застрашени да не попаднем в по-неизгодната позиция, меко казано... Но подобно поведение и постъпки са предвидими.

За Йуда...
Тук вече сме на територията на Новия завет и на новото време. Късмет е имал Иисус - целунали са го. В по-ново време начинът да се издигнеш на високо ниво и да станеш известен е еволюирал до неузнаваемост. Оплюваш някой известен творец, няма значение основателно или неоснователно - и ставаш известен колкото него. Гръмваш Кенеди или Ленън - ставаш известен колкото тях. Правиш свирка на Бил Клинтън и... Да не развивам темата по-нататък.
Та - по-добре е да те целунат, отколкото да те разпнат.

За Самсон...
Силата на един мъж е в Силата, т.е Властта. На някои езици даже думата за Сила и Власт е една и съща. Това с "оплитането на косите" е просто една красива метафора. Самсон командва парада, обаче Далила го държи за топките - кой всъщност държи Властта???
:-)
Когато Любовта е подплатена с Интереса - Материята и Духът са в много неустойчиво равновесие - Самсон и Далила са само пример. Много съвременни Далили продължават по добре заучената схема и на много съвременни Самсоновци им се разказаха игрите: Доналд Тръмп, Майк Тайсън...
В известен смисъл уважавам повече греховната връзка между чистите любовници, отколкото релации, в които има и най-малкия интерес, било то и законни съпружески.
И не им прощавай, Господи! Те много добре знаят какво правят! С Любов ги накажи - да видат те...

Та така...