Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 866
ХуЛитери: 4
Всичко: 870

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: LATINKA-ZLATNA
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XVI част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Ирис.
2005



Пристигнахме в къщи доволни от хубавата разходка и добрия медицински резултат, приятно уморени от пътешестване и изпълнени с хубави спомени. Времето бе меко, снега се сипеше като в пухкава зимна приказка и изпълваше сърцата ни с красота. Терористичните атаки бяха понамалели и G. купи малка дървена шейна за Ванесса с която дълго обикаляхме заснеженото крайбрежие и чудната долина под вулкана Немрут. В тихите вечери след някой хубав филм във военното кино седяхме обвити в топли одеяла на терасата, отпивайки ароматен чай и се радвахме на споделеност и обич. Смеха и шегите в дома ни се бяха завърнали, малкото ни момиченце растеше и пакостеше и аз се чувствах най - щастливия човек на земята. Снабдихме се със ски оборудване и често посещавахме новопостроената военна ски писта и макар никога да не се научих да управлявам тези чудатости и най - често ползвах шейна, чистото докосване до смълчаните борове и планината ме зареждаха с вдъхновение и живот. Научих се да рисувам без четки и моливи - едно астейменче от отряда на мъжа ми даваше уроци в дървената хижа на ски къмпинга и търпеливо показваше как се разпръсва облак настърган графит върху бяла хартия с дъх или плетени ръкавички. Новите усещания нямаха край и очаквахме всеки ден изпълнени с любопитство и радост. Дни преди мъжа ми да се върне на работа излязохме към центъра на градчето да видим какво ново в любимия ми дюкян за сувенири. Веднага се прехласнах пред висока статуя, изработена от единствен къс дърво и масичка "Деве башъ" (камилска главичка) която представляваше нещо наистина уникално - красива плетеница от изрязани и резбовани крачета, сгъващи и разгъващи се като хармоника в кръг и също бе изрязана от едно парче дърво и служеше за поставка на синия или можеше да се съчетае с изрязано кръгло стъкло. Докато опитвах да се пазаря за цената съзрях G. в дъното на магазина, силно прегърнал някого. Човекът носеше дълго сиво палто с качулка, каквито тук слагаха само "сивите вълци" и не виждах лицето му. Приближих но те не се пускаха един друг и видях че са просълзени. Любопитството ми нарастваше но чаках безмълвно и накрая мъжа ми го пусна. Другият мъж сведе глава и застина, докато ми го представяха: "Ирис".
Ирис... Просто Ирис. Име, което цял живот няма да забравя.
- Това е жена ми - Меги. Можеш да и говориш...
Качулката се отметна назад, няколко абаносови къдрици се спуснаха по раменете му и пред очите ми грейна най - красивото лице, което някога съм виждала. Високо чело, издължени, дълбоки очи с цвета на спокойно небе, снежно бяла кожа, изящен нос и добре очертани меки устни, които се раздвижиха и дочух:
- Трябвало е да съм Идрис, но майка ми ослепяла, докато ме очаквала, затова ми дала име - Зеницата ми, очното ми бебе.
Гласа му беше толкова тих, че едва го чувах, за секунда ме погледна, изчерви се и отново заби поглед в земята. Сервираха ни чай, напазарувахме, поговорихме а Ирис през цялото време мълчеше. На път за в къщи G. ми разказа, че това е необикновен човек, когото много цени. Бил в отряда му в Измир - най - тихия и безпроблемен войник, по - късно случайността ги срещнала в Хаккяри, където Ирис не веднъж спасявал живота му и винаги се оказвал в точното време и място за да му бъде в помощ. Никога не говорел излишно, бил смирен и отдаден и били най - близки приятели. Между тях нямало тайни и преживели много неща, заради които един ден по детски решили да запечатат другарството си с кръвния знак на клетвата и се побратимили - акт, който не разбирали съвсем, но ги сближил за цял живот. Мъжа ми знаел, че родното място на момчето е някъде тук но не смеел да го потърси - около него плувала странна тайнственост, която държала далече всички хора. Ирис живееше сам в една землянка не далече от Татван, в близост до селото на родителите му, починали преди години от замръзване. Селяните ги намерили мъртви и ги заровили на двора в снега, за да го дочакат а той ги погребал, оставил семейния дом на по - големите си братя, построил за себе си малка къщичка на брега и заживял в нея.
- Вече няма да те мисля. Ще му кажа да те наглежда и придружава навсякъде, особено в пътешествията ти по селата със Зина.
- Хубаво. Не ревнуваш ли?
- Не и от него. Той е истински.
Ревността жегна мен. Осъзнах, че съпруга ми го цени повече от мен дори и се зачудих що за птица е. Наистина изглеждаше странно и никак не се вписваше в образа "кюрд". За да го опозная приготвих вкусна вечеря по български и останах изненадана как на Портала никой не прояви интерес да го задържи заради облекло и произход а с усмивка го пуснаха да влезе. Донесе ми книга - "Руми". После цяла вечер мълча и когато сервирах кафето тихичко ни почете от нея. Откъсите които беше подбрал бяха изумителни и...

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от alfa_c на 03.11.2011 @ 12:40:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 13:40:33 часа

добави твой текст
"Извезани души, XVI част" | Вход | 22 коментара (101 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XVI част
от joy_angels на 17.11.2011 @ 18:18:54
(Профил | Изпрати бележка)
Когато ученикът е готов, учителят сам се намира.
Чета :)))


Re: Извезани души, XVI част
от joy_angels на 17.11.2011 @ 18:04:15
(Профил | Изпрати бележка)
Аз не чета 1001 нощ.
Аз съм в 1001 нощ.
Ако тази книга излезе един ден, ще бъде сред любимите в библиотеката ми. А тя е голяма. Но за теб ще има място, Меги. Достатъчно място.
Знаеш ли, страх ме е вече, че разказът ти един ден ще свърши :)))


Re: Извезани души, XVI част
от anonimapokrifoff на 03.11.2011 @ 13:47:26
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, великолепно написан текст!


Re: Извезани души, XVI част
от secret_rose на 03.11.2011 @ 14:04:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://www.youtube.com/watch?v=HVWDDWk1S54&feature=channel_video_title

това е музиката, спомената тук...
ползвах я за клипчето със снимките ми от най - чудното място на земята...


Re: Извезани души, XVI част
от kasiana на 03.11.2011 @ 14:29:36
(Профил | Изпрати бележка)
Аплодисменти!!!


Re: Извезани души, XVI част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 03.11.2011 @ 15:56:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
“Затвори очи и ще прогледнеш,
спри да се вслушваш и ще чуеш истината”
(Даоистка коана)

През 2004-та пишех различно и искам да ти покажа това, макар да не харесвам самоцитирането и по принцип го избягвам:

Къде ли не търсих? Ти бил си във мене.
Навсякъде рових, в душата си – не.
Сълзата си и песен, и зов за летене,
и лятото в мене – с очи – брегове.”

Много близко ми прозвуча. Благодаря за възможността да прочета!


Re: Извезани души, XVI част
от kris_krispo на 03.11.2011 @ 16:03:46
(Профил | Изпрати бележка)
Да ти кажа,тази музика и мен би ме депресирала.:)

kiss






Re: Извезани души, XVI част
от krasavitsa на 03.11.2011 @ 17:00:55
(Профил | Изпрати бележка)
Чела съм за такива същества като Ирис. Те са отвъдни през целия си земен живот, сякаш за да ни покажат непостижимата красота на други светове. Интересно, че се раждат най-често по онези земи. Имала си щастието да го срещнеш.
Поздрави, чудесно е. :)


Re: Извезани души, XVI част
от voda на 03.11.2011 @ 17:19:51
(Профил | Изпрати бележка)
И все по-интересно става!
Дано има още много за разказване!
Привет! :)


Re: Извезани души, XVI част
от boliarkabg на 03.11.2011 @ 18:15:12
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
благодаря ти, че ме допусна в твоя свят, другото е думи!


Re: Извезани души, XVI част
от mariq-desislava на 03.11.2011 @ 19:29:58
(Профил | Изпрати бележка)
Твоето щастие не е Тук, но ти го знаеш.


Re: Извезани души, XVI част
от nironi (nironi@mail.bg) на 03.11.2011 @ 21:47:53
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво е, когато в самотата ти се появи човек и стори с нея нещо качествено ново ))) да, не обичам самотните самоти, здравей, secret_rose!


Re: Извезани души, XVI част
от Haramiata на 04.11.2011 @ 10:44:44
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми харесва! Благодаря! Влизам в страничката и все едно, че с мен се случва ...
Струва ми се, че има една друга "сигнална система". Нали ги знаем иначе- първа и втора. Втората - обслужва словесното общуване. Явно има и друга, да я наречем трета, макар че всъщност е преди първата. Това е може би една система за универсално общуване. За което човек дълбоко копнее. За което може и да не подозира. Но няма по- голяма радост и удовлетворение от общуването чрез тази система. Считам, че хората, които наричаме аскети и не виждат хората като мъже и жени, общуват пред всичко чрез нея. Лесно е да се сбърка, или смеси едното с другото. Реално доста си приличат, но никак не са еднакви, или дори близки.


Re: Извезани души, XVI част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 04.11.2011 @ 12:07:24
(Профил | Изпрати бележка)
Само мога да ти благодаря,че чрез твоите разкази опознавам един по-различен свят!
Сърдечни поздрави:)


Re: Извезани души, XVI част
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 04.11.2011 @ 15:30:47
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Това...си е един сериозен и добър филм,който сигурно в някакъв времеви момент сигурно и ще се направи и ще отвее хиладаиеднанощните листопади като едното нищо! Пожелавам ти от сърце още много вълнуващи и сити от щастие епизоди, които...ние разбира се с удоволствие ще следим.:) А този Атилла наистина си го бива! Обслушах го порядъчно и моят фаворит също е клипа,който е дала Сребърната. А това направо ме попиля..:

http://www.youtube.com/watch?v=_YiHEualcmI&feature=related


Re: Извезани души, XVI част
от zebaitel на 04.11.2011 @ 18:26:14
(Профил | Изпрати бележка)
Все по-интересно става! Ума не ми го побира как си го държала всичко това в себе си досега! А може би точно това е необходимо-да се научим сами да управляваме чувствата и стремежите си, без да занимаваме околните! Аз не го мога, но твоята душа е толкова необятна, че сякаш е способна да побере всичко!!!


Re: Извезани души, XVI част
от zaltia на 04.11.2011 @ 21:46:34
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си невероятна Меги....


Re: Извезани души, XVI част
от sia на 05.11.2011 @ 12:33:20
(Профил | Изпрати бележка)
Чета всички текстове, вече ти писах.
Сълзите наистина са дар на изкуплението при определени
хора, дано са те споходили...
Благодаря.


Re: Извезани души, XVI част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 05.11.2011 @ 17:50:46
(Профил | Изпрати бележка)
Намери добър преводач с английски и го пращай в някое голямо издателство, ще го глътнат като топъл хляб...


Re: Извезани души, XVI част
от ANG на 05.11.2011 @ 17:55:34
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
Ирис.
@@@@@@@

струва ми се, че по добре ти се отдава да пишеш за любовта (а не за войната и мизерията)


Re: Извезани души, XVI част
от secret_rose на 06.11.2011 @ 17:13:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много моля всички, които влизат в този пътепис - не слагайте линк към него другаде, особено във Фейсбук. Молба..
Аз искам да го има само в Хулите... затова избрах да го пускам само тук.

Спирам публикуването на останалите глави и тук обаче. Не беше добра идея да го пиша изобщо.
Благодаря ви.


Re: Извезани души, XVI част
от elsion (negesta@gmail.com) на 06.11.2011 @ 22:36:26
(Профил | Изпрати бележка)
"Свивах се на кълбо от емоции под заснежения прозорец на шестия етаж, не виждах и не чувах нищо и пишех, пишех по салфетки, късове вестници, тетрадки или направо на стената в кухнята и изваяните образи все повече ме изумяваха. Не бяха слова за нещастна любов - такава на практика нямаше, нито за щастлива - каквато също. Бяха за нещо, чието присъствие долавях но не разпознавах, сякаш булото на забравата го обвиваше далече от ума ми или просто не беше родено и обърканото ми съзнание търсеше в необятността на нищото."

Нямам време, и въпреки това да знаеш, че те следя... А по-горният пасаж ме изуми не за друго, а защото за първи път виждам някой да напише онова, което често се случва и с мен, на пристъпи - точно, ама точно такова.

Прекрасна е душата ти, Сикрет. Много светлина от мен ... и сила.