Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 419
ХуЛитери: 5
Всичко: 424

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: Icy
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНа оня свят
раздел: Други ...
автор: boliarkabg

Посвещавам на моята приятелка,която от вчера е вече трети мандат кметица на това село.

Зави се и се замая кметицата. Току-що из вратата на кабинета й се изнизаха бодигардовете на дебеловратия й посетител. Свлече се на стола, хвана челото си с ръка , не можеше в главата си да го побере. Заплашиха я: или, или…
Вече караше втори мандат и то успешен. Много беше видяла, много беше срещнала. Каквото можа и каквото не можа направи за селото. Снаха е тука и искаше най-доброто за хората си. Обичаха я, с любов я избраха, пак с любов-преизбраха. Сега как да отвори уста да им каже?
Дебеловратия беше ясен. Трябва да подпише съгласие високопоставени покойници от близкия град да почиват в селското гробище. Харесали го, мястото с хубаво изложение, слънчево, борова гора наоколо, чисто и подредено. „Ами така си е”-мислеше си кметицата - Чисто и подредено. Хората в селото си имат традиция. Никога не са били богати, но са ходили по Европата на градинарлък, видели туй-онуй от живота. Гробищата си поддържат като свят.”
Мястото на селското гробище е малко, сбито, че много земя няма селото. Мъртъвците си погребват на един южен склон, малко над църквата в края на селото. Полагат ги в земята по родове - мъртъв върху мъртъв. Син влиза в гроба на баща, дъщеря в гроба на майка и така-цели семейства и в отвъдното заедно. Живите пък сеят цветя, чистят, плевят, поддържат. Китно,та китно винаги в селското гробище. То да не е гробище човек ще рече градина. Баира нагоре има 30 години откакто засадиха с борове. Вече се въздигна една хубава гора, въздух, тишина. Под гробището църковния двор. Зелен, поддържан, спретната църква. Там, в предния двор на църквата почиват и мъжете дадени от селото курбан във войните. Църковното настоятелство се грижи за войнишките гробове и за гробовете на свещениците. „Абе какво да кажа - мисли кметицата - затегнати хора имам в селото си. Как ще им кажа какво искат тия.”
Дебеловратия ясно й каза какво - тука искат да погребват мъртъвците си. Искат и там, на оня свят да са взели най-хубавото. Искат и гробовете им да са ВИП. Едно не знаят. То и на оня свят, и в гробищата се иска да си оставил някой, който да тъжи за тебе, да те обича, да реди гроба ти, да те помни с добро. Не е само да сложиш паметник с най-модерна обработка, със златни букви и скъпи цветя. Защото времето минава, буквите избледняват, паметника се рони, скъпото цвете умира. Няма ли кой да дойде свещица да ти запали, друго цвете да сложи, буквите да поднови, та името ти да не се забравя, колкото и ВИП да ти е погребалното място смисъл никакъв няма.
Стана кметицата, успокоила се беше. Знаеше, че и на това ще устоят хората от селото. Ще опазят и мъртъвците си в тия смутни времена. Защото дори гробищата освен да са ВИП искат любов и грижи.

Случката е истинска.

Милка Маркова


Публикувано от aurora на 26.10.2011 @ 10:52:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   boliarkabg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 09:26:04 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"На оня свят" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: На оня свят
от secret_rose на 26.10.2011 @ 14:06:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много ми хареса разказчето ти, макар винаги да съм смятала, че гробищата са най-ненужното нещо на земята... понеже си ги правим за нас, не за мъртвите ни и само заемат място, което може да стане друго.
Майка ми веднъж каза: "Да знам, че ще стане или остане, от злато да му направя гроба..."