Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 826
ХуЛитери: 1
Всичко: 827

Онлайн сега:
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XI част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Чистотата.
Татван, 2004


Опитвах да не мисля за престрелките и последиците и да подреждам живота си далече от протокола и жертвите на терора. Случката в градината на Ордаеви не се повтори и всичко беше тихо. Времето застудя, мухите намаляха, а ние с Ванесса често излизахме на разходка по брега. Върховете на Немрут белееха заснежени и лете, но сърцето ми копнееше белотата и чистотата на снега и все поглеждах към облаците, с надежда да завали. Мъжа ми все така отсъстваше от дома и го виждахме рядко. Запознах се със Зина - местна вдовица, съдържателка на козметично студио с магазин, уважавана и почитана в Татван жена и единствената, която с разрешение не спазваше Рамазан уруча. Прекарвах много време в ателието и, потъвайки в прекрасните приказки и легенди на древния кюрдски народ и научавах много за тях. Имаше дъщеря, студентка в Анкара и в нас откриваше възможност да обгръща с грижи и мъдрост някого и в онези дни най - любимите ми моменти бяха срещите с нея. Често се шегуваше с името си, което с променена ударена сричка означаваше "грях, прелюбодеяние", (зинА), а аз се смеех, защото така се казваше и майка ми, съкратено от Запринка, на което тя отговаряше, че Запринка всъщност е старо кюрдско име. Беше самоука жена, постигнала много в живота си, въпреки невъзможните условия и култура, която не допуска развитие за жените. Ванесса прехласнато слушаше детските песнички на Зина а мен не рядко ме жегваше ревност заради пълната и незаинтересованост към "Зайченцето бяло" или "Мила моя мамо" с които неуспешно опитвах да и припомня далечното българско, пулсиращо и в нейното сърчице. Зина носеше европейски дрехи и притежаваше неповторим усет за естетика и хармония, но често я намирах и в дълги кюрдски поли, с пъстро було на главата, пристегнато през челото с бяла лента. Един ден я поканих да ми гостува и тя пристигна на портала на военната база с татуировки по брадичката. Войниците не ни допуснаха при проверката на документи и ни въведоха в стаичка зад контролния пункт, за разговор. Звъняха и получаваха заповеди по телефона от които нищо не разбирах докато накрая не обясниха, че с подобен вид дамата не може да бъде допусната във военната база. Доколкото ми бе известно не се допускаха брадати мъже и жени с тюрбани а Зина носеше късо було което не закриваше косите и лицето и.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от alfa_c на 18.10.2011 @ 22:19:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 39578
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Извезани души, XI част" | Вход | 10 коментара (27 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XI част
от joy_angels на 17.11.2011 @ 12:45:16
(Профил | Изпрати бележка)
Тук установих, че пропускам много с това, че не чета коментарите на другите и особено - твоите отговори. Но ще се върна към тях по-нататък. Сега продължавам. Невероятен свят разкриваш, но ти се чудя на куража. Стискам ти ръката!


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 17.11.2011 @ 12:55:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Джой :))) решена си да го изчетеш цялото ли :))
На мен пък ми е готова 21 част, много интересна за мен.
Кураж... не зная... в началото ми беше нужен, сега сякаш отърсих това от себе си. Сега просто си разказвам.
Благодаря за отделеното време.

]


Re: Извезани души, XI част
от zaltia на 18.10.2011 @ 22:42:34
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Меги!
"С Ванесса бяхме щастливи, а в очите и съзирах пламъчета, които другаде липсваха - в съвсем ранна възраст бе докоснала няколко различни култури и земния и път на мъдростта бе положил начало."
Колко хубаво си го казала...


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 18.10.2011 @ 22:49:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Така беше... дъщеря ми никога не е била просто българче, или дете на българка и турчин. Расте космополитна и с особено ориентиране, за което имат заслуги всички неща, които среща и вижда :))
В началото много съжалявах, че е така... но сега мисля, че вече по малко я разбирам.

]


Re: Извезани души, XI част
от zaltia на 18.10.2011 @ 22:57:40
(Профил | Изпрати бележка)
Колкото повече пораства, толкова повече неща ще откриваш...
Аз вече откривам във внучето, нещата които не съм успял да видя във децата си...
Може би ако не сега, след време ще разбереш думите ми...

]


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 18.10.2011 @ 23:04:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да, така е... а аз повече обичам да наблюдавам, отколкото да се намесвам :)

]


Re: Извезани души, XI част
от zaltia на 18.10.2011 @ 23:21:59
(Профил | Изпрати бележка)
Така май е по добре...
Лека нощ Меги...

]


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 18.10.2011 @ 23:39:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Лекичка :)

]


Re: Извезани души, XI част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 18.10.2011 @ 22:57:37
(Профил | Изпрати бележка)
"Те не познаваха световните класици, не знаеха кой е Шекспир, никога нямаше да видят усмивката на Джокондата, но носеха в сърцата си незаменимо богатство и аз прекрасно ги разбирах - хилядолетен народ, изгубил всичко, гонен и преследван в желанието си да намери дом, и кървавите подписи, оставени по чистия сняг бяха техния начин да запазят историята си жива."


Все едно си се вмъкнала в главата им, а те едва ли си дават сметка...
Но лично аз мисля, че ако една история живее чрез окървавения сняг, по-добре да я няма...
Чакам да чета по-нататък, предполагам, че образът на Зина го очаква развитие:)
Поздрави, Меги:)


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 18.10.2011 @ 23:02:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да... за нея има доста още, и не само за нея... ограничих се в това до тук, иначе щеше да стане прекалено дълъг разказа.
Съществуването на кюрдите е проследено до 4000 години назад... и днес нямат нищо. Вярно е, че имат варварски обичаи, но кой не е имал, от съвременния свят... Просто... света им пречи да израстнат и да станат бели хора. А може би е ненужно...
Но аз правя разграничение между обикновените кюрди и терористите от ПКК. Много селяни, жени и деца за загивали, защитавайки къщичките си от нападки, за техните подписи мислех сякаш повече...

Благодаря за прочита..

]


Re: Извезани души, XI част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 18.10.2011 @ 23:21:15
(Профил | Изпрати бележка)
Не, прозрението ти е страхотно и много добре си се изразила...Вероятно е така, както казваш, за жалост.. Взависимост от гледната точка всички борци за свобода и независимост са всъщност обикновени терористи, като е верно и обратното...

]


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 18.10.2011 @ 23:27:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да, за съжаление...
А и аз бях в такава позиция, особена... - съпруга на военен, която обича кюрдите :)) и в крайна сметка реших за себе си да не вземам страна и да наблюдавам отстрани. Винаги има какво да се види, което от погледа на конкретно ориентираните често убягва. Там имаше война, и още я има... война, за която света мълчи. Но там има и хора, много богати хора, душевно богати, за които смъртта не означава нищо и ценностите им са далече от самосъхранение и дребно съществуване.
Не понасям насилието под никаква форма обаче, а тогава мислех и по-различно, днес погледа ми е по-мек..
Пък и във всяка нация има и зли и добри, и между злите има зли и добри, и между добрите - също...

]


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 18.10.2011 @ 23:06:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://knigabg.com/index.php?page=book&id=5530

в този линк има книжка с кюрдски приказки, издадена на български език
не съм я срещала, но я препоръчвам... историите им са чудесни..


Re: Извезани души, XI част
от anonimapokrifoff на 19.10.2011 @ 02:02:24
(Профил | Изпрати бележка)
Не ми идва друга дума, освен разтърсващо.


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 19.10.2011 @ 10:03:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ами... така е там...
Военните имат закодиран език който не разбирах а и нямаше кой да ми обяснява, но чуех ли "да почистим", знаех, че специален отряд ще тръгне през нощта на операция и на сутринта ще броят трупове на терористи.
Веднъж се ядосах и заявих на мъжа ми, че ще стана терорист. Терорист или не - човешко дете е, с майка, която го чака в къщи. Той само се засмя и каза: "има време да размислиш" :))

]


Re: Извезани души, XI част
от voda на 19.10.2011 @ 03:07:53
(Профил | Изпрати бележка)
Какъв различен свят!
И колко обич и човещина в сърцето ти, Роуз!
Благодаря за разказа и за кюрдските приказки!
Поздрави! ;)


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 19.10.2011 @ 10:04:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Човещината е нормална човешка реакция при сблъсъка с бедността и страданието... Няма човек, чието сърце да остане студено.
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XI част
от mariq-desislava на 19.10.2011 @ 13:32:49
(Профил | Изпрати бележка)
За пореден път се убеждавам, че трябва да се учим на мъдрост от децата си.


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 19.10.2011 @ 13:34:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
лошото е, че и тяхната мъдрост е до време
докато са много малки носят споменчето, после го изгубват
освен ако...
:)

]


Re: Извезани души, XI част
от boliarkabg на 19.10.2011 @ 15:19:21
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
само българка може да приема така света. Много е интересно, благодаря ти,че чрез тебе и аз успявам да надникна в свят, в който няма как да влезеш....


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 19.10.2011 @ 15:42:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)))
не знам, не знам...
имам една леля, дето от десет години не ми говори, щото от цял свят "на тепсия" аз турчин съм си избрала :)))
и ми вика: "комита да си искала, и тука ги има"
после се ровнах из уикипедия за значението на "комита", тогава не знаех какво значи, и открих интересни неща :)))

та... не знам
може да звучи смешно или глупаво, но от година-две насам не считам България за своя родина, макар да ми е, в този живот
Родината ми ще е друга... още не и знам името..

]


Re: Извезани души, XI част
от mariniki на 19.10.2011 @ 19:19:03
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
разтърстващ разказ...
защото знам, че от първата до последната дума
е истински...Меги, сърдечно те поздравявам, прегръщам те..


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 19.10.2011 @ 22:45:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
истина е... макар и споделена наполовина само :) просто има неща, които са толкова некрасиви, че по-добре да не се пишат
благодаря, Маги..

]


Re: Извезани души, XI част
от ANG на 19.10.2011 @ 23:30:21
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
вярвам ти на 100% и заедно с това разумът ми не може да го побере и приеме...


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 19.10.2011 @ 23:47:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Кое ти се струва трудно...
миналата седмица застреляха младо семейство, на чиято сватба преди година бяхме гости
ден преди тях - група учители, тръгнали за Източна Турция на работа, цял автобус... половината избиха, другите взеха в плен и още не са ги пуснали..
само днес има куп жертви:
24 жертви и 18 ранени в Хаккари, 6 жертви в Битлис и 3 ранени в Татван и един от Кешан.
Дъщеря ми ходи на балет с охрана...
преди десетина дни в Истанбул гръмнаха бременна в 8 месец и едното и детенце, а бебето от корема и изкараха да мъчат да спасяват..., след часове гръмна бомба и изби няколко човека в Анкара, сред тях отново наш приятел

http://www.focus-news.net/?id=n1580015 - някакви новини...
града в който живея е на гръцката граница, на 120 км от Одрин и от седмица тук се укриват терористи и камикадзета, само въпрос на време е кога ще гръмне

а там...
там просто си беше война... която аз описвам като приказка...
но обикновените селяни нямат вина, имам да разказвам и за тях, още много

]


Re: Извезани души, XI част
от ANG на 21.10.2011 @ 21:03:30
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
"Курбан, не прави така, ще те пребият някъде. Тези деца не са бедни, но обувки не носят. А като даваш пари, баща им ще ги вземе и изпие а тебе ще накаже за накърнената си гордост." Мъжа ми потвърди..."

"шамар" е турската дума...
сега вече знаеш, че човек няма право дори с "добро" да се намесва в съдбата на хората (освен на избранник, може би), а и твоето добро едва ли е добро за всеки... (по нова време е по вероятно да не си го знаела)

]


Re: Извезани души, XI част
от secret_rose на 21.10.2011 @ 21:50:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
... много съм изморена, Анг... много...
тогава не знаех, нищо не знаех
сега още повече не знам...
нашия свят е две монетки, които един ловък илюзионист подхвърля с една ръка и понякога изпуска... само че, не умеем да падаме

]