Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 466
ХуЛитери: 5
Всичко: 471

Онлайн сега:
:: malovo3
:: LioCasablanca
:: LeoBedrosian
:: Albatros
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, VIII част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Напрежения.
Кютахия. Излитане.
2003 - 2004


Очите на Ванесса огряха света ми в един слънчев октомврийски ден в ГАТА - университетската военна болница в Анкара. Когато два часа след операцията се върнах в стаята си заварих половината рода на съпруга ми. Бебето бе облечено и завито в малко креватче, цялото обкичено с жълтици и покрито с ярко жълт тюл - опит за предпазване от бебешка жълтеница. Две забрадени жени четяха на глас Корана до него, друга наливаше домашен компот на останалите, някои седяха на перваза на здраво затворения прозорец а в моето кресло за кърмачки се бе настанил един имам и се готвеше да направи дъщеричката ми мюсюлманка. Взе бебето на ръце, отви пеленката от лицето му и зашепна нещо на ушенцето, от което чух само "Бъди Хандан". Успях да промълвя "Ванесса - Хандан", скочих, грабнах детето от ръцете му и избягах навън. Кръстосвах коридорите и не се върнах докато стаята не се изпразни от посетители и през целия ден не допуснах вътре дори съпруга си. На третия ден сутринта ни изписаха и аз с облекчение седнах в таксито на път към уютния ми дом и новичката бебешка стая с красиви мебели, играчки и дрешки. В къщи ме очакваше същото - безброй роднини, настанени в салона ми, отпиващи блажено чай в присъствието на друг имам. Съпруга ми не каза и дума, рядко се намесваше в женски дела и бе твърде замаян от новопридобитото си бащинство. Присвих очи - ролята да разчистя се падаше отново на мен. Избутах всички пакети с подаръци в коридора и разтворих широко прозорците в детската. Би било неучтиво да изгоня гостите - роднини и приятели на семейството, затова седнах при тях и тактично обясних, че по български обичай при родилка и бебе не се влиза 40 дни, с молба да зачетат традициите, които ценя така, както аз зачитах техните. От своя страна ми обясниха, че в Турция през същите 40 дни родилката се нарича Лохуса и не върши нищо, само лежи в спалнята и се възстановява а за бебето се грижи родата. Трябваше да се пъхна под завивките и те да ми носят шербети, тулумбички и плодови сокове и да виждам Ванесса само в часовете за кърмене - тотално неприемлива за мен перспектива, затова казах Не, макар в ума ми да изникнаха картини от гръцката митология, в които младите бъдещи и настоящи майки бяха затваряни в пищни градини на Олимп, далече от напрежения и тресения, за да отглеждат бебетата в спокойствие и мир. Но за мен дългото залежаване дори след секцио бе единствено каприз и нищо повече. И никакъв ислям. Нямах нищо против детето ми да бъде мюсюлманче но само в случай че го избере само, когато порасне. В спалнята си открих платнена кесийка с връзка, окачена с пирон над леглото, съдържаща Коран на арабски, както обясниха - за късмет и здраве. Смъкнах го, прокарах ръка по покрива на гардероба където открих още няколко миниатюрни Коранчета поставени там пак за късмет и вече с последни нерви помолих тълпата да си върви защото имам нужда от почивка. Щом останахме сами със съпруга ми обърнахме цялата къща наопаки и открихме на неподозирани места още Корани, сребърни и кожени муски с молитви в тях, книжки за обучение на деца за кланяне на намаз и един шарен молитвеник. Не съм сигурна как постъпват майките по света, сметнали, че децата им ги грози заплаха, но аз изтръгнах кабела на домашния телефон, прекъснах интернет и заключих вратата с допълнителна ключалка. Пусках посетители само в неделя в присъствието на мъжа ми със заплаха, че ако не ми помогне да се справя с това ще го напусна. Опитите да опеят бебето и да го приобщят към исляма не преставаха и цялата ми вътрешна симпатия към тази религия и миролюбивите и последователи бързо се изпари. В резултат след по-малко от три месеца вече ползвахме скъпи бебешки изкуствени млека и пюрета а аз ходех с подути от недоспиване и плач очи и постоянен страх от магии и набези. Гюлен абла опитваше да ми съчувства, но параноята ме бе обхванала непреодолимо и отблъсквах дори нея. Споделях страховете си само с Ванесса, а тя, сякаш напълно разбираща случващото се бърчеше вежди и не се усмихваше на никого. Един ден на вратата позвъни Нуриш. Пуснах я да влезе с молба да не започва с нейните духове и гадания, но тази жена е непоправима и още с влизането заговори: "Майка ти те чака, няма да те чака още много, заминавай за България да я видиш". Дълго асимилирах казаното с отворена уста и накрая грабнах телефона. Майка ми дълги години бе на легло с мозъчен инсулт но за нея се грижеха много хора и положението и бе овладяно - отсреща ме помолиха все пак да отида без да закъснявам много и бях изправена пред дилемата как да оставя дъщеря си тук и да замина сама. Заминах. Майка ми напусна този свят щастлива че ме е видяла, ден след като отново кацнах в Анкара... и открих, че Ванесса ненавижда вече къпането - резултат от стар турски обичай да обръщат бебетата с главата надолу и да ги поливат с вода, да ги осоляват и масажират с неприятни за нежните им сетива мазила и помади. Притиснах момиченцето си в прегръдка и обещах повече никога да не я напускам... Всички бяхме опечалени заради загубата на моята майчица но вълненията около случващото се тук обземаха сърцето и ума ми и не мислех много, докато една вечер не видях свекър си, свит на терасата да плаче заради мен, за нея. Силно ме жегна собствения ми егоизъм и съжалих за грубото и троснато отношение към тях...

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от viatarna на 09.10.2011 @ 20:21:09 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 13


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 19:19:22 часа

добави твой текст
"Извезани души, VIII част" | Вход | 22 коментара (60 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, VIII част
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 21.11.2011 @ 07:02:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Когато ученикът е готов, нужният текст се появява!;)
Само че, аз се изхитрих да изчакам да се появи повече, защото не обичам на час по лъжичка!;)
Като имах и привилегията да чета коментарите, а те казват даже повече!:):):)
Затова подхвърлям, че когато окончателно редактираш текста си, може би е добре да включиш и част от твоите отговори - цветни и ценни са!
Засега - толкова, а аз ще продължа да те следвам в това пътуване - стискам палци, М!:)


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 21.11.2011 @ 08:27:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти за отделеното време и за прочитите... :)
Аз в коментарите малко прекалявам, но понякога пропускам разни неща пишейки текста които чак после ми идват наум, затова става така.
Дано ти е интересно нататък... :)

]


Re: Извезани души, VIII част
от joy_angels на 17.11.2011 @ 12:16:18
(Профил | Изпрати бележка)
Да ти е жива и здрава Ванесса :)))
Чета...


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 17.11.2011 @ 12:25:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, VIII част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 09.10.2011 @ 20:43:09
(Профил | Изпрати бележка)
Водиш ме зад кулисите на един непознат свят, ако се захванеш можеш и роман да сториш от това:)


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 09.10.2011 @ 21:02:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Непознат е... и не е :)

]


Re: Извезани души, VIII част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 09.10.2011 @ 22:14:57
(Профил | Изпрати бележка)
Понеже прочетох това, което казваш на Лили, настойчиво би те помолил - напиши за Ататюрк, наскоро някой твърдеше, че по произход бил българомохамеданин, в което се съмнявам...но ти най-точно ще кажеш:)))

]


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 09.10.2011 @ 22:20:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ще напиша, по-нататък, иначе да, такъв е. В онези времена Солун е бил част от България а рода на Ататюрк е проследен много назад... Той пристига в Турция късно и тук получава своето военно образование, но реформите настъпват едва след години, когато става военачалник.
Любимата му е българка, живееща в България по онова време и често е пътувал, макар да е бил женен за турска жена от определени среди, както изисквало положението му.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mustafa_Kemal_Atat%C3%BCrk

http://blog.travelpod.com/travel-photo/triskele/turkey_2006/1149149160/ankara_015.jpg/tpod.html

http://www.pbase.com/dosseman/ankara_anit_kabir&page=all

]


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 09.10.2011 @ 22:29:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%83%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%84%D0%B0_%D0%9A%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D0%BB_%D0%90%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8E%D1%80%D0%BA

и тук на бг
ще напиша за него, но не тези неща от Уикипедия...
има данни за връзката му с... един орден на розата и кръста, което за мен представлява сериозен интерес
само че имам да събирам още сведения от един твърде знаещ приятел, който скоро обещава да дойде отново в Турция, и чак тогава

]


Re: Извезани души, VIII част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 09.10.2011 @ 20:50:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Чета те с интерес! Може и да не коментирам винаги, но чета. Намирам допирни точки в някои традиции, някои неща ме изумяват /като това, че празнували освобождението от Османско иго/, но този свят ми е тотално непознат и поради тази причина - интересен.
Поздрав!


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 09.10.2011 @ 21:05:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много са допирните точки наистина... но избягвам да правя сравнения...
Турция е млада република, на около 80 години. Мустафа Кемал Ататюрк - маршал, родом от Селяник (Солун) повежда турската войска срещу Отоманския падишах и прогонва османлиите в Арабия. Премахва арабското писмо и създава турска азбука на латиница, на която се пише и днес. Реформите с появата му са безбройни, може би е добре да напиша една глава и за него...

Радвам се, че ти е интересно, Лили..

]


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 09.10.2011 @ 21:02:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://razkazvam.blogspot.com/p/blog-page_09.html

тук качих малко снимки от Кютахия...


Re: Извезани души, VIII част
от mariq-desislava на 09.10.2011 @ 21:18:41
(Профил | Изпрати бележка)
Октомврийче, а - д..е да ти е яко с него.:) Непредвидими и емоционални до припадък, същинска напаст са.;) Аз съвсем сериозно си признавам, че при описаните събития до тук не бих издържала, но това си е избор и се следва - съзнателно или не.{}


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 09.10.2011 @ 21:26:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ех, ако от събитията до тук мислиш че е невъзможно да се издържи, не знам какво ще кажеш нататък...
Явно десет години изобщо не съм скучала. Но днес... всичко си заминава, завинаги и не зная как се случва, просто вече изобщо не ме боли. Някой ме лекува.

Ванесса е на 22 октомври, между скорпион и везни и наистина е сложен характер, как веднъж не се усмихна щастливо на този живот..., за сметка на това пък разсмива всички. От как се появи до днес все е със сбърчени вежди и никога не е щастлива. И ми казва: "Ти защо ме доведе тук, моят дом е другаде" :)))
Да се хванеш за главата какво да го правиш такова...

]


Re: Извезани души, VIII част
от nikoi (boo@abv.bg) на 12.10.2011 @ 21:56:32
(Профил | Изпрати бележка)
Ееей, по-полека с "такова"-та!
Припознах се в туй дете:))) И мама ми казваше, че все съм сърдита и още ми казва.


]


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 12.10.2011 @ 23:29:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Още една мъничка беля се появи тука :)))

]


Re: Извезани души, VIII част
от Caniko на 09.10.2011 @ 21:49:50
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Здравей, мила,
Усещам, колко е трудно понякога далеч от корените на род и родина. Надявам се, че твоята саможертва получава разбиране и уважение.
Бъди здрава!


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 09.10.2011 @ 22:10:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не знам... никога не съм го приемала за саможертва, дори в най-драматичните моменти, когато съм била пред невъзможни дилеми и решения, по-скоро мислех, че те се жертват като ме приемат. В този свят е трудно да влезе чужденка и да се запази чужденка.
Но носталгията по България и до днес ме убива, нея няма кой да я излекува.

]


Re: Извезани души, VIII част
от anonimapokrifoff на 09.10.2011 @ 21:56:39
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, чудесна разказвачка си!


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 09.10.2011 @ 22:11:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Излива се...

]


Re: Извезани души, VIII част
от na_de на 09.10.2011 @ 23:05:05
(Профил | Изпрати бележка)
!!!
Поздравления! :)


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 09.10.2011 @ 23:23:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря...

]


Re: Извезани души, VIII част
от ANG на 09.10.2011 @ 23:05:53
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
... и версията за българските корени на Ататюрк...

за мене беше приятна изненада че и там празнуват освобождението от Османската империя


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 09.10.2011 @ 23:26:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Родом е от нашите земи и навярно не е потурчен а си има турска кръв, но ако питаш мен различността му от тези хора и изобщо целия му живот говори друго :)
Онези времена са много неясни и 500 години никак не са малко за смесването на две нации... макар че и двете страни са внимавали в това. Аз обаче си имам своите открития и смятам да ги споделям в този пътепис без да ме интересуват общоизвестните факти... понеже моето не е документ а просто споделен живот, от живота. И в повечето време съм един безпристрастен наблюдател, макар да се е случвало и да съдя, и да бягам...

Ще видиш нататък.
Радвам се, че си с мен..

]


Re: Извезани души, VIII част
от ANG на 10.10.2011 @ 00:50:09
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/

http://www.ted.com/talks/lang/bul/elif_shafak_the_politics_of_fiction.html

Елиф Шафак

]


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 10.10.2011 @ 09:18:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Тази жена е чудо...
Благодаря ти за линка.

]


Re: Извезани души, VIII част
от elsion (negesta@gmail.com) на 09.10.2011 @ 23:09:10
(Профил | Изпрати бележка)
... за мен връзката майка-дете е свещена и никой не може да се меси така грубо в нея, особено на религиозна основа, (... кипна ми тука майчинският инстинкт :) ... мога само да подозирам какво ти е било,... но пък сега имаш какво да разказваш, а ти умееш да разказваш :)


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 09.10.2011 @ 23:31:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Абсолютно...
А и смятам, че човек сам трябва да избере религиозната си принадлежност, независимо каква ще бъде и ние да приемем избора му, но когато е достатъчно пораснал за това... В семейството ми децата ми ще научат история на религиите така, както аз съм я учила, без да ги ориентираме ние - до сега Ванесса е посещавала и църква, и джамия и едни други мероприятия, и ще реши самичка... а в онзи момент ако не беше имам а християнски свещеник, щях да реагирам по същия начин. :))

За това е майката, да пази детето си, от всичко..

]


Re: Извезани души, VIII част
от doktora на 10.10.2011 @ 00:05:08
(Профил | Изпрати бележка)
...нямам думи, Мигле


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 10.10.2011 @ 09:19:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
ми...

]


Re: Извезани души, VIII част
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 10.10.2011 @ 01:42:55
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
..Сигурна съм, че необходимо и благотворно ти е това изливане.И все повече разбирам какво ти коства това и колко сила е нужна...Това не е просто литература...Това е споделяне,едно отваряне не само на съкровищницата от спомени, но и на душата..Надявам се също така мъжът ти да е благосклонно настроен относно това.Защото наистина се превръща и ще е едно сериозно и стойностно четиво!
Сърдечните ми и ощеочаквателни поздрави имаш!:)


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 10.10.2011 @ 09:25:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Инди, коментара в оценката ме разсмя :)))
нека кажа няколко думи за тези турски сериали:
те всички са създадени от събрани истории по действителни случаи... а Листопад е по книга на известен турски писател и се изучава в у-ще тук
и показват живота в Турция такъв, какъвто наистина е...
смятам това за удобна политическа позиция обаче, на ден тук прожектират по няколко сериала и хората живеят с тях, много далече от проблемите на страната и терора, който е под носа им...

мъжа ми до сега не ми пречи да разказвам, не знам нататък... но не мисля да спирам, дори многократно да стана за смях...

]


Re: Извезани души, VIII част
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 11.10.2011 @ 01:57:58
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
О, сериалите определено си имат своята политическа стратегия..И като се замислиш,тях главно жените ги гледат,та ако има стратегия,тя определено е преценяваща,че именно жените е необходимо да бъдат всячески забаламосани, и да им се отвлича вниманието...:) Там незнам, но тук са луднали по тези сериали. Аз лично с такива неща не се обвързвам,да следя часове и прочие.. А и не ми допадат. Но и за мен се намери сериалче дето да ме грабне- "Столичани в повече" -българско сериалче много добра направа!:)
А ти пиши!Оформя се като една наистина много интересна книга!
Сърдечно те поздравявам!

]


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 11.10.2011 @ 08:23:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Моя свако във Варна като заседне пред тв ги кара наред :))) пък има една "Вълча бърлога", в него жени не участват, само се стрелят и тук го гледат само мъже :)))
И аз не ги гледам. Преди години имаше един който гледах "Асмалъ конак", снимаха го в Кападокия, и само него, и сега един исторически гледам - "Великолепните 100 години", за Хюррем султан (Роксолана )

Добро утро :)

]


Re: Извезани души, VIII част
от boliarkabg на 10.10.2011 @ 08:54:12
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
какво да ти кажа? Издигаш ме високо в небесата на романтиката и непознатото вълшебство и после ме спускаш долу, при себе си, в борбата и отстояването на твоето виждане за живота. Прескрасно е, за мене поне. Животът ти е наситен и пълен, виждаш свят, който е на крачка от нас, но напълно непознат. Да ти е жива и здрава дъщеричката. Продължавам да се възхищавам на държавата Турция затова,че е опазила всички древни паметници, че ги съхранява и поддържа. Интересна държава,инетресен народ. Иска ми се някога когато имаш време да разкажеш макар и кратко в отделен разказ за свекърва си, за нейната съдба. Мисля,че ще е интересно. Продължавам да мисля за турските жени. Голяма част от тях са вляли и вливат "чужда" кръв във вените на държавата-свежа, интилегнтна, различна. Уж са в подчинено положение,поне били във времето,но явно техните синове дават облика на днешна Турция. Благодаря ти,мила приятелко, чудесна си!


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 10.10.2011 @ 09:31:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
За нея... не знам, може би, но тя е изгубила своята идентичност много отдавна, днес тя е майка и съпруга единствено, и изцяло - туркиня
нещо, което заплашва и мен...

]


Re: Извезани души, VIII част
от boliarkabg на 10.10.2011 @ 13:26:18
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
не мисля, че ти ще си като нея, макар,че не те познава;....Мисля,че няма нищо лошо в това да бъдеш в мир със странат,dв която живееш и да си част от нея. Усещам,обаче, че ти винаги ще си бъдеш българка. Това е хубавото на нашия народ, независимо от етноса. Имала съм приятели евреи, арменци, турци, раждани и израсли в България, които заминаха по света. Където и да отидоха те си останаха българи и запазиха българския духq и са много ценени,а са обикновени хора. Та вярвам и ти ще си такава.:)))))

]


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 10.10.2011 @ 13:39:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Българите в чужбина за мен е една много болезнена тема... може да я засегна тук, може не - не зная... но извода ми е, че те са повече българи когато са в България. Аз имам много приятели българи в Турция и всичките си ги обичам, но гурбета ни променя и ни увълчва, за съжаление...
Напоследък обаче някакъв по-глобален поглед руши очите ми и видяното няма граници... в смисъл - деля на две - света като цяло, и другото извън света, което не виждам, но знам че е там (не тук, там)
а това в света... не се дели на България, Турция или Китай, то е едно. И този поглед заплашва да заличи и без друго слабата ми идентификация към нещо, което всъщност не е мое... и което изцяло съм аз.
И наистина няма лошо да си част от страната в която живееш, дори да я обичаш, въпреки всичко. Както писах в някакъв стих наскоро - аз се върнах тук за да служа. И тук ще съм...

]


Re: Извезани души, VIII част
от tomatroev на 10.10.2011 @ 09:02:09
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох го, прочетох и някои коментари, все по-сложно става и като дадеш отговор на един въпрос за Турция, други три въпроса се пръкват и те си искат отговора! Но виждам, че имаш кураж и не се плашиш... и си готова да кажеш всичко, май...

Поздрави!


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 10.10.2011 @ 09:34:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
не мога повече да мълча просто, макар че някои разкази нататък могат да ми докарат сериозни неприятности, но пък имам подкрепа и Подкрепа, да ги преодолявам
изобщо не ми пука, кой какво мисли или ще мисли... иска ми се само да не се поддавам на личната си емоционалност и да предавам събитията безстрастно...

]


Re: Извезани души, VIII част
от rajsun на 10.10.2011 @ 09:21:03
(Профил | Изпрати бележка)
И по нашия край (Хасковско) на родилката до 40-иу ден казват лехуса (лохуса). Мислех, че думата е гръцка.
Поздрави!


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 10.10.2011 @ 09:36:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Може и гръцка дума да е, не зная... но ще попитам :)
тук на места (по черноморието) също казват лехуса...

Благодаря :)

]


Re: Извезани души, VIII част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 10.10.2011 @ 10:25:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Гръцка е думата.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Z4bwn2lCE-wJ:bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B5%D1%85%D1%83%D1%81%D0%B0+%D0%BB%D0%B5%D1%85%D1%83%D1%81%D0%B0&cd=1&hl=bg&ct=clnk&gl=bg

]


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 10.10.2011 @ 10:28:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Интересно е, нали..
Мерси за линкчето..
трите езика имат много общи думички и е съвсем нормално...

]


Re: Извезани души, VIII част
от zebaitel на 10.10.2011 @ 19:11:05
(Профил | Изпрати бележка)
Все по-интересно става, Меги, защото ти успешно съвместяваш двете роли - на наблюдател и на главен герой и рядко допускаш да си коментатор, оставяш на читателя да прецени кое е добро и кое не е! И се вижда, че под крехката ти фигурка се крие едно горещо сърце и /дано не ти се види прекалено/ желязна воля! Ще продържавам да чета с интерес!


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 10.10.2011 @ 19:13:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Тази желязна воля дето до днес ми съхрани малкия личен свят и семейството, точно от нея искам да се оттърва, ама не става... Хем помага, хем ми е камъните в джобовете :)
Радвам се, че си тук, Зеб..

]


Re: Извезани души, VIII част
от Markoni55 на 11.10.2011 @ 14:40:53
(Профил | Изпрати бележка)
Привет Шехерезада. Добре че те познавам иначе разказът ти щеше да ми е странен и може би не съвсем достоверен. Увлекателно разказваш. Между другото в темата пътеписи много ми бяха допаднали тези на Красавица от цикала Новооткрита Европа или нещо такова, където за конкретните места беше сложила снимки. Всъщност само думата е повдигната, така че като кликнеш върху нея се показва образа, за който става въпрос. Мисля че е някаква формула, както и мисля че пътеписа ти ще спечели много от добавянето на снимков материал. Знаеш че харесвам тази страна и отношението което има към артефактите, независимо от коя епоха и от кого са наследени. При пъва възможност ще погледна и другите. Специални поздрави от нас!


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 11.10.2011 @ 15:47:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не знам как да слагам снимки тук...
Иначе по три от главите сложих в блога ми, а линк към него - в профила ми, но те не стават за пътепис, понеже и аз съм на тях
за съжаление тогава не разполагах с хубав апарат, имах такъв с лента, която се проявява после, и са с лошо качество
но за Татван бях заела един професионален апарат и направих чудни снимки, ето тук:

http://www.youtube.com/watch?v=HVWDDWk1S54&feature=channel_video_title

за съжаление, всичко е достоверно...
за съжаление.

]


Re: Извезани души, VIII част
от Markoni55 на 11.10.2011 @ 18:20:55
(Профил | Изпрати бележка)
Всъщност попитай на лична Красавица. Щеше да ми дава на мен съвет, но всъщност аз се поотказах от пътеписите, защото усетих че още са ми висока летва. А и компютъра ми вече е с много ограничена памет, стар модел е и не могат да му сложат по-вече. Не мога да го товаря с допълнителни програми. Тя е отзивчива и ще ти подскаже как. Ще бъде страхотно. Влез в нейните пътеписи и ще видиш какво имам предвид.

]


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 11.10.2011 @ 18:32:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Може да я помоля за помощ, но аз и нямам снимки за вмъкване... на всичките ме има мен, или някой от семейството ми и от блога ми мога лесно да ги изтрия ако поискам а от публикация тук - не.

]


Re: Извезани души, VIII част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 11.10.2011 @ 19:04:06
(Профил | Изпрати бележка)
Не е лесно да живееш в различен свят.Но важното е,че си срещнала и добри хора.
Поздрави:)))


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 11.10.2011 @ 19:06:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Във всяка нация има добри и лоши... иначе в света сме само лоши :р

Благодаря за прочита, Кате..

]


Re: Извезани души, VIII част
от zaltia на 12.10.2011 @ 20:06:18
(Профил | Изпрати бележка)
Пак си пътувам с теб....
И сякаш всичко е пред очите ми!
Невероятно разказваш Меги!


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 12.10.2011 @ 20:07:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря...

]


Re: Извезани души, VIII част
от mariniki на 17.10.2011 @ 21:31:15
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
през какви невероятни места и събития си преминала само...
Меги, особено ме трогна в разказа ти, мигът след
раждането на Ванеса...като майка просто ме
просълзи...сърдечно те, прегръщам..


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 17.10.2011 @ 21:42:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Имала съм моменти, не малко, когато съм си мислила, че моето дете не е мое, а принадлежи на тези земи, култура, изцяло носи тяхното наследство и всякакви опити да я приобщя са били напразни. Това е нелеко изпитание и начин да се научим да приемаме всички хора, такива, каквито са... независимо колко са различни, или колко са ни близки... просто да ги приемаме и обичаме, без да си принадлежим с тях... и да сме едно семейство същевременно...
И днес считам, че не бива да пречим на естествения ход на нещата, дори това да означава някой да направи новороденото ми дете мюсюлманче против моята воля.
Сложно е. Но за мен освен сложно бе и път, изпълнен с много уроци и изпитания.

]


Re: Извезани души, VIII част
от petia_bozhilova на 15.11.2011 @ 20:23:25
(Профил | Изпрати бележка)
На места чак дъха ми спираше...


Re: Извезани души, VIII част
от secret_rose на 16.11.2011 @ 12:04:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Хубаво е, и аз харесвам, когато има текстове, които да мога да преживявам емоционално... и искрено им се радвам - те свидетелстват за умението на автора да поведе читателя през пъстрия свят на чувствата и да го изведе прозрял незрими неща дори за себе си...
Но искам да кажа, че е добре тези текстове да се четат така, че да бъде разграничаван пишещия от действащото "Аз", понеже... въпреки да не съм сигурна, че разбирам какво е "лирически", зная добре, че моята Аз-героиня в тези животописи е много различна от мен сега. Аз през 2006 бе една друга Аз, сега съм друга, сега съм автора на тези редове, но не и главния герой.

Е, ползвах този коментар да кажа всичко това, извини ме. И благодаря.

]