Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 490
ХуЛитери: 4
Всичко: 494

Онлайн сега:
:: VladKo
:: pc_indi
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМаратиански хроники I - Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
раздел: Фантастика
автор: glishev

... Много се говори за наборната система на маратската империя. Императорът разрешава на своите благородници да водят войните му срещу част от плячката.
Всички необходими приготовления влизат в задълженията на пълководеца. За улесняване на рекрутите е създадена т. нар. Военна борса, където доброволци се записват с надеждата да бъдат наети в някой сформиращ се корпус. Често пъти това са крепостни, които очкват да бъдат освободени срещу определен прослужен срок или проявена на бойното поле доблест. Срещат се и хора, лишени от имущество; за тях армията се превръща в дом. Взето en gros, се смята, че системата е безупречна. Тя винаги дава достатъчно войници за редовните кампании и пренасочва в полезна насока енергията на огромно множество бедни. На хазната спестява големи разходи за поддържане на армия, държи по-изявените господари далеч от домовете им, а носи и големи приходи. Цял свят гледа с удивление и понякога с възхита към тази империя - паразит на гърба на собствените си въоръжени сили. Владетелят всъщност е лихвар, протегнал ръка към стичащите се от всевъзможни дейности богатства. Междувременно армиите, водени от свирепи и задлъжнели военачалници, прегазват области и цели държави. Колелото се завърта, когато комендантите на завладените територии наложат огромни контрибуции. Маратианите взимат своето, а на покореното население често не му остава друго освен да влезе в редиците на завоевателите, особено когато мирните договори отстъпват окупираните земи на империята. Загубите и неуспешните сражения преодолява имперският корпус от мускетари, райтари и тежка инфантерия, придружен от четири полеви батареи. Тази комбинирана войска е единствената постоянна военна сила в Марат.
Цялата система обаче разкрива широки възможности за злоупотреби. Благородници, търсещи бързи печалби без риск, изискват от своите крепостни дължимата ангария под формата на служба под знамената, а не на полски труд. Така селяните биват вписвани в регистрите на Военната борса, а наемническите им заплати отиват в касите на техния господар. В края на кампанията те нямат шанс да се освободят от робското си полжение освен като заграбят имот в някоя новозавладяна провинция. Семействата им обаче са в ръцете на благородника и повечето нещастници се връщат у дома, само за да бъдат ползвани отново и отново като пушечно месо. Закрепостените поради дългове и осъдените на каторжен труд престъпници също попадат в армията, с което облагодетелстват своите съдии - а това отново са провинциалние господари. Обикновено брутални и несложно устроени, такива натури получават възможност да развихрят наклонностите си по време на война. Те са и ядката на низшите чинове в различните корпуси - сержанти, поручици и капитани във войските на Негово Величество стават преимуществено углавно проявени лица и измамници. Всичко това, разбира се, допринася за мрачната слава на имперската армия като ято лешояди. Зверствата, за които чуваме от многобройните бежанци, със сигурност не са преувеличени.
В империята се струпва голям брой вече професионални военни, станали престъпници с влизането си в редиците или влезли в редиците заради престъпления. Всяка година те сменят пълководеца, при когото служат, и стават неспособни за цивилен живот. Най-умелите и нагли от тях стигат до губернаторски постове в новоприсъединените провинции и на свой ред започват да рекрутират полудоброволци и главорези. Неуспелите обаче, а те са мнозинство, се скитат ту тук, ту там, предлагат сабите си на всеки владетел, мародерстват, издевателстват над беззащитни жени и деца и убиват по пътищата. Растящият им брой ги превръща в бреме за империята и нейните съседи; за последните все пак самата империя остава главна причина за тревоги...

Из Месечния доклад на
амвирионския пълномощен
министър в Грегория до
Престола на Морския крал
в Амвир.


Маратиански хроники II


Публикувано от aurora на 04.10.2004 @ 13:08:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   glishev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 11:09:43 часа

добави твой текст
"Маратиански хроники I - Из докладите на амвирионския посланик в Грегория" | Вход | 5 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от BoboVdolov на 04.10.2004 @ 13:24:10
(Профил | Изпрати бележка)
Mnogo mi haresa tova ezopovsko, savsem ne fantasti4no, 4etivo. Osven vsi4ko drugo, v nego ima sadarjanie za zyala kniga.


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от upthedownstaircase на 04.10.2004 @ 14:09:28
(Профил | Изпрати бележка)
хубаво :))
и толкова познато, до болка позната картинка


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от Pord на 04.10.2004 @ 15:12:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Алюзиите са очебодни. Но за мен те се отнасят повече за някогашната съветска империя. Приликата с някои съвременни /доколкото някои хора ги представят за такива/, колкото и да е актуална, е по-далечна. Но иначе вътрешната логика на отчетния месечен доклад е спазена.


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от entusiast (entusiast@mail.bg) на 04.10.2004 @ 21:51:06
(Профил | Изпрати бележка) http://bglog.net/blog/entusiast
Здрасти пич. Мноо яко! Вдьхновх са чак. Що не го продължиш до книжка да речем?


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от mabinogion (mabinogion@abv.bg) на 16.10.2004 @ 20:42:27
(Профил | Изпрати бележка) http://modvsvivendi.org
Като Наемническа чаршия ми харесваше повече. Инак знаеш, че горещо похвалявам идеята!