Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 809
ХуЛитери: 3
Всичко: 812

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказка за нивата
раздел: Приказки
автор: vitoriovitalis

Един момък получил в наследство от родителите си голяма нива. Запретнал ръкави той и се хвърлил на работа, както си знаел и можел. От изгрев до залез слънце не спирал да размахва из полето мотиката.
Земята му се отблагодарила. Събрал богата реколта. Натъпкал хамбарите, продал на сметка излишъка, заделил настрана някоя и друга пара.
Момите взели да се заглеждат в него. Скоро добрият стопанин се задомил. Случил на добра жена. Вдигнали голяма къща, напълнили я с челяд. И всяка есен спастрял по нещо. Така – двайсет и пет години...
Един ден, когато събрал достатъчно пари, той пъхнал кесията в поясока и потеглил за града. А оттам си дошъл с чисто нов чуждоземски трактор.
Ех, каква радост настанала тогава в къщата! Събрало се цяло село да гледа. Заехтели песни. Забръмчала гордо машината, вдигайки след себе си облаци прах. Съвсем друга работа!
Животът на семейството се развеселил. Изпратили децата да учат в града. Годинките се затъркаляли една след друга като дребни мъниста.
Но лошите хора им завидели на щастието. Една тъмна нощ откраднали трактора, както си стоял в сайванта.
Ходил човекът тук, ходил там, оплаквал се навсякъде. Дошли специалистите. Гледали, цъкали, писали, тракали на пишущата машинка, но нищо не направили. Реално не получил помощ отникъде.
Ами сега?
Наложило се пак да хване мотиката. Но как се копае такава голяма нива? Ръцете на възрастния човек се изприщили. Кръстът му се схванал. Главата го заболяло. От силното слънце му се появили черни кръгове пред очите.
- Ей, дядка! – Той повдигнал уморен врат.
Добре, че има добри хора. Научили отнякъде за бедата му и
веднага довтасали. Предложили ни повече, ни по малко - да му продадат трактор. Верно, втора употреба. Ама на половин цена.
- А пари?
- Ние ще ти дадем заем!
- Че как ще го връщам?
- Ще ни даваш половината от реколтата!
Замислил се селянинът. Но нямало какво да прави. Съгласил се.
- Подпиши се тука! - И той се подписал.
Честни излезли хората. Докарали след няколко дни трактора и го
оставили привечер пред сайванта.
На сутринта стопанинът го подкарал из полето. Като се уморил да оре, спрял да почине. Изгасил мотора. Хем да поразгледа новата машина.
Какво да я гледа? Тя била досущ същата, като старата, дето я били откраднали ония злосторници. Даже рамката на кабината била чукната на същото място. Чакай, чакай!...
Приклекнал човекът и се загледал по-внимателно. И познал своя трактор. Даже емблемата отпред, дето я бил лепил, като паднала веднъж между браздите, си била така накривена на едната страна. Както навремето я бил измайсторил той в бързината.
Приседнал край синора селянинът, извадил цигара и се замислил дълбоко. Дълго стоял той така, докато любопитните врани не го наобиколили, вероятно мислейки го за плашило.
Накрая той хвърлил фаса и се изправил. Костите му изпращяли. Изкрещял към празния хоризонт най-грозната псувня, която можал да измисли в момента, и с мъка се покатерил на притихналата машина.
Забръмчал отново нещастният трактор и потеглил на работа. Какво да се прави, заемът трябва да се връща...


Публикувано от Administrator на 10.05.2011 @ 18:32:19 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   vitoriovitalis

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:35:04 часа

добави твой текст
"Приказка за нивата " | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказка за нивата
от secret_rose на 09.08.2011 @ 14:34:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
... :)))