Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 833
ХуЛитери: 5
Всичко: 838

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pc_indi
:: rosi45
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСфуматото на моята съдба
раздел: Есета, пътеписи
автор: iszaard

На Михаил Коевчинов

Пътувахме през Добруджа. След погребение. Но беше някак ведър хоризонтът. Държах ръкатата ти и искрено вярвах, че съм способна да ти дам надежда. Че имаме бъдеще. „Ако имаме дете, ще го изкласим”, ми каза, и заслушана в тихото бръмчене на колата се потопих в необозримото бъдеще пред нас. А ти ми сочеше сфуматото, обвило в нежна пелена хълмовете.
Пътувахме през Добруджа. След погребението на майка ти. „Мама Руси”, пише в телефона, който ми остави в наследство. Толкова много любов в две думи и безкрайна пустота след теб.
Преди години, твърде млада още за да нося отпечатъка на истинската болка, бях решила да издам стихосбирка. Тогава, „нагърбена” с около 50 –те си тогавашни поетични опити, се запътих към Ритуалната зала за разговор с тогавашния шеф на Съюза на писателите във Варна. Мислех си, че изкуството, пък и света само мен чакат. Разбира се, грешах.
Не помня първата ни среща. Нито погледите, които сме си разменили. Споменът дойде от теб години по-късно, когато влаковете ни спряха на една и съща гара и продължиха по един коловоз. Разказа ми, че тогава в този ден и в тази Ритуална зала си ме видял за първи път. Едно уплашено момиче, твърдо решено, че има талант. И ти наистина вярваше в мен. Повече от всички други. Упрекваше ме, че не пиша достатъчно. Че пилея времето си. Нараняваше чувството ми за свобода. Защото човек е най-свободен тъкмо в желанието и способността да твори?! Това си е запазена територия, светая светих на душата. Така беше и при теб.
Помня, че в една от последните ни нощи заедно, се качих в ателието ти. Страхувах се да спя сама. Успях да те стресна с присъствието си. Отпрати ме. Навярно защото там някъде в металните плочи, които дълбаеше внимателно и без да пестиш времето, ме бе открил повече. Бе намерил истинската мен с всичките ми лица. Дори онези, които аз самата не познавам.
Пътувахме през нивите край Варна. Три дни след погребението ти. И докато слушах тъжната музика, идваща от касетофона в колата, се загледах в сфуматото на света наоколо. Тогава осъзнах смисъла на последните ти думи към мен. Думи на творец към творец. Те за пореден път ми показаха как си ме възприемал през всичките години, в които бяхме и не бяхме заедно. Убедиха ме, че си вярвал на сто процента в това, че думите са моите четки и бои.


Публикувано от Administrator на 15.12.2010 @ 21:00:03 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   iszaard

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 13:08:59 часа

добави твой текст
"Сфуматото на моята съдба" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.