Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 761
ХуЛитери: 4
Всичко: 765

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПреоткритата Европа – 6
раздел: Есета, пътеписи
автор: krasavitsa

Стандарти, стандарти...

Ако имам някакво качество, с което наистина се гордея – това е пълното ми пренебрежение към храната. Към доста неща съм взискателна и дори капризна, но към храна – никога. Ям набързо каквото и да е и забравям. Тази досадна нужда, губеща ми времето три пъти на ден (и защо три пъти, Боже, не можеше ли да намалиш наказанието на един път) и сега ме принуждава да зарежа обиколката из музея и да тръгна към закусвалнята.
Храненето в западноевропейска страна ми е твърде особена досада, защото ми налага да приема спокойно средства, които у нас ще ми стигнат почти за седмица, тук да заминат в канализацията след едно хранене. За кой ли път се заканвам да отида в страна с много по-евтина валута от нашата и да се храня с един-два лева в продължение на цяла седмица! Всъщност, единицата ми мярка е в брой книги. На цената на две нашенски прилични книги успях да поръчам на щанда някаква салата и фуния с пържени картофки на един лъщящо черен негър, който ми заяви троснато, че не говори английски. Абе съкровище, това тук е Кралският музей за изящни изкуства в столицата на Европа, как ще приемаш поръчки без един елементарен английски, м? Или заместваш някой, който е отишъл до тоалетната? Добре, минавам на френски... След като сложи в една чиния поразрошени листа от маруля, поръси отгоре няколко зърна царевица и бодна два стръка броколи и две резенчета домат, започна да ги залива с някакъв бял сос, без да ме попита искам ли го – а имаше и други сосове. Леко раздразнена, не се усетих, че го питам на английски какъв е белият сос. Погледна ме учудено, след това прихна подигравателно и ми отговори - явно според него много остроумно, че белият сос бил... бял сос. На английски. Пък го и повтори, хареса си шегата. Аха, пиленце, значи си знаел английски, но просто не ти се е говорело? Или и това беше много остроумна шега? Ами белият сос може да бъде млечен, с майонеза, със сирене, с кисело мляко, с чесън, без чесън... или в Брюксел има само един вид бял сос?
Не съм расист и се надявам никога да не стана, но за първи път изпитах някаква ревност към Европа. Някак ми се струва в Брюксел аз да съм си повече на мястото, отколкото той, та да се опитва да ми се подиграва, че съм попитала какъв е белият сос, който ми слага без да попита искам ли го. Ама ха!
Салатата не струваше - нито зеленчуците, нито сосът имаха някакъв вкус, но пържените картофки в цял свят са си пържени картофки.

Докато съм на тема хранене, ще споделя още едно хранително преживяване.
Не мога да се начудя на нашенския обичай когато сме голяма компания в ресторант да се прави обща сметка. Винаги се намира някой, който да каже на сервитьора за по-лесно да я направи обща – като че ли ние обслужваме него, а не той нас. Ако това се реализира, в продължение на половин час след това всички правят сметки и демонстрират всякакви според тях високонравствени качества като например щедрост или липса на дребнавост “ама не, остави стотинките, няма да обеднея” или “много едри ми даваш, нямам да ти върна, хайде, сега ще мине от мен, пък следващия път ти ще черпиш”. Ами ако не искам да има следващ път? В Европата този маниер води до много комични ситуации, а в Брюксел ситуацията стана двойно и тройно комична.
Менюто в доста луксозния ресторант, в който вечеряхме първата вечер, беше написано на три езика, но се оказа, че няколко дами от делегацията не могат да се справят с нито един от тях. Да се чудиш кой и защо ги командирова в европейския парламент, ама нейсе. Малко по-късно, при по-близко познанство установих, че всичките са бивши или настоящи привърженички на една политическа сила, която някога е била Единствена в България. Обслужихме ги с превод на почти цялото меню и върнахме само два пъти сервитьора, който се чудеше защо изборът ни отнема толкова много време. Най-после поръчахме и се унесохме в общ разговор, оживен по южняшки, балкански или както щете го наречете. И като поизпразнихме чиниите, най-възрастната дама изведнъж взриви атмосферата с въпроса: - Ще платим общо, нали?
Тук е моментът да си призная, че като чуя за общо, аз се хващам за кобура. Та попипах го аз за кураж и въпреки всичкото си уважение към възрастта й най-дръзко попитах – защо? И като се почнаха едни, не ти е работа. В края на краищата, след като й бе обяснено надълго и нашироко, че всички сме командировани от различни институции при различни условия, предложението се отхвърли, но сега пък активистките решиха да изпратят парламентьор при келнера, който на брилянтния си английски да му каже да направи отделни сметки. Стиснах кобура под масата и замълчах, че започна да става много. Как да им обясня на другарките, свикнали да командват колектива винаги и навсякъде, че на келнера и през ум не би му минало да ни прави обща сметка - нали пак ще ги изкарам прости? Парламентьорът се върна сияещ, че е изпълнил волята на колектива, а след малко сервитьорът дойде и ни донесе... обща сметка. Нов смут в редиците, нови съмнения и обяснения. Горкият келнер не се напънал да схване какво точно му казват на английски, но като чул че става дума за сметката, логично решил, че от него искат обратното на нормалното. Недоразумението мина за сметка на английския на парламентьора, разбира се. Не ми се обсъжда суматохата после при плащането - с любезните намеси на съседа по маса пред келнера – да ти услужа ли с дребни, ако нямаш... само ще кажа, че там не съществува вариант да нямат дребни да ти върнат и всички тези изключително доброжелателни намеси са всъщност стрес за сервитьора, който се чуди защо когато приключва нечия сметка се месят и съседите. Не ме питайте какво ядохме, не помня.
И - толкоз по манджите, продължаваме.

(следва)


Публикувано от aurora на 09.11.2010 @ 13:01:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 20:45:44 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Преоткритата Европа – 6" | Вход | 6 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Преоткритата Европа – 6
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 09.11.2010 @ 22:57:50
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Това с яденето и мен ме изумява- целият живот човешки, както и да го погледнеш, около яденето се върти.. Мнооого време се отделя за тая...батерия..:)
А ти разказвай, разказвай... С интерес и удоволствие чета.:)
Поздрав!


Re: Преоткритата Европа – 6
от doktora на 09.11.2010 @ 18:22:35
(Профил | Изпрати бележка)
:))....и аз ги чета с интерес...наистина добре разказваш:)

а за кобура)))) това обикновено е мъжки атрибут...и не е лаф за дама или...си красавец, а;)

Доко


Re: Преоткритата Европа – 6
от galina (diana610@abv.bg) на 09.11.2010 @ 18:00:19
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Ей това за яденето и аз съм си го мислила, досадна работа, преливане от пусто в празно и излишно губене на време. :)


Re: Преоткритата Европа – 6
от anonimapokrifoff на 09.11.2010 @ 16:10:24
(Профил | Изпрати бележка)
С голям интерес ти чета пътеписа. Чакам продължението.


Re: Преоткритата Европа – 6
от Markoni55 на 29.01.2011 @ 18:55:37
(Профил | Изпрати бележка)
тук вече ме настъпа по мазола, спомняйки си злополучно посещение в гръцка таверна в Солун. Но разказваш толкова интересно...направо заразително. От два дни чета пътеписите ти и вече ми се пише. кога ще се реша - не зная и дали въобще, но успя да ме събудиш . благодаря.


Re: Преоткритата Европа – 6
от secret_rose на 13.10.2011 @ 16:55:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Тук приятно ме развесели :))) културата на хранене по света изнася най-различни сюрпризи.. :))
Поздравявам те за отношението към всичко това. Обичам онази стара поговорка, в която се казва, че трябва да се храним за да живеем, а не да живеем за да ядем.