Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 837
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 837

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÖèðê
ðàçäåë: Ôàíòàñòèêà
àâòîð: mariq_vergova

Áåøå ãîðåù þíñêè ñëåäîáåä, â ñàìîòî íà÷àëî íà ëÿòîòî.
Ìàëêàòà Äàíèåë Ñìèò èãðàåøå â çàäíèÿ äâîð íà êúùàòà, êðàé ëåõàòà ñúñ çåëåí÷óöè, êîãàòî âíåçàïíî ÿ ñòðåñíà ñèëåí çâóê îò ìåãàôîí. Ãëàñúò, êîéòî èäâàøå îò óëèöàòà, èçâàäè ìàëêîòî è ñêó÷íî ãðàä÷å îò ñëåäîáåäíàòà äðÿìêà, â êîÿòî òî áåøå èçïàäíàëî. Ìîùíèÿò ãëàñ íà ìåãàôîíà ñúîáùàâàøå, ÷å â ãðàä÷åòî èì ïðèñòèãà èçâåñòíèÿò öèðê " Magic Shadows" è ùå èçíàñÿ ïðåäñòàâëåíèÿ öåëè äâå ñåäìèöè. Ñëåäâàøå ñïèñúê ñ èìåíàòà íà àðòèñòèòå îò òðóïàòà è íîìåðàòà, êîèòî ùå èçïúëíÿò, êàêòî è öÿëàòà ìåíàæåðèÿ îò æèâîòíè. Êîëàòà, îò êîÿòî ñå ÷óâàøå ãëàñúò îáèêîëè íÿêîëêî ïúòè ñúñåäíèòå óëèöè, îòäàëå÷è ñå è ïîñëå ïîñòåïåííî çàãëúõíà.
Äàíèåë ñòîåøå êàòî çàõëàñíàòà. Òÿ áåøå ñàìî íà îñåì ãîäèíè è äîñåãà íèêîãà íå áåøå âèæäàëà öèðê. Ãðàä÷åòî èì áåøå ìàëêî, ïðîâèíöèàëíî è îáèêíîâåíî òàêèâà àòðàêöèè ãî ïîäìèíàâàõà. Áàùà é ÿ áåøå âîäèë ñàìî íà ïàíàèðà â ñúñåäíèÿ ãðàä ìèíàëîòî ëÿòî è òàì çà ïúðâè ïúò áåøå ÿëà çàõàðåí ïàìóê è ñå áåøå âîçèëà íà Âèåíñêî êîëåëî. À çà öèðêà é áÿõà ðàçêàçâàëè è òÿ ïîíÿêîãà ñè ãî ïðåäñòàâÿøå êàòî îãðîìíà ñãðàäà, ãîëÿìà ïî÷òè êîëêîòî öúðêâàòà, ïúëíà ñ íàé-ðàçíîöâåòíè ñâåòëèíè è ñòðàííè çâóöè.
À åòî, ÷å ñåãà òîé ïðèñòèãàøå â òåõíèÿ ãðàä. È ùåøå äà îñòàíå öåëè äâå ñåäìèöè! Äàíèåë ñêî÷è áúðçî è õóêíà êúì êúùàòà, çà äà ñúîáùè íîâèíàòà íà ìàéêà ñè. Òÿ âðúõëåòÿ âúòðå ñ ðàäîñòíè âèêîâå è ÿ çàâàðè â êóõíÿòà. Ìèñèñ Ñìèò òúêìî áåøå ïðèãîòâèëà êóðàáèéêè è ñå êàíåøå äà ãè íàðåæäà â òàâàòà, çà äà ãè ïå÷å. Òÿ áåøå îêîëî 30-ãîäèøíà æåíà, âå÷íî ñúðäèòà è íåäîâîëíà îò íåùî. È ñåãà ïîãëåäíà óêîðèòåëíî Äàíèåë çàðàäè øóìà, êîéòî âäèãàøå. À òÿ ùàñòëèâî èçâèêà:
- Ìàìî, ìàìî, ÷ó ëè? Ùå èäâà öèðê! Ùå èäâà öèðê! - è ÿ ïîãëåäíà ñ áëåñíàëè îò ðàäîñò î÷è.
- Çíàì, ÷å ùå èäâà, à òè ñïðè äà âèêàø, Äàíèåë! Îùå â÷åðà øåðèô Êîíúðñ ìè êàçà. Íî ñå ÷óäÿ çà êàêâî èçîáùî íè å òîçè öèðê! Ùå íè äîíåñå ñàìî ãëàâîáîëèÿ è øóì! À è íå âèæäàì çàùî øåðèôúò èì å ðàçðåøèë äà îcòàíàò öåëè äâå ñåäìèöè?
- Íî, ìàìî, ùå áúäå ïðåêðàñíî! Ùå èìà êëîóíè, àêðîáàòè è äîðè òèãðè! - î÷èòå íà ìîìè÷åíöåòî ñå ðàçøèðèõà îò âúîäóøåâëåíèå, à öÿëîòî ìó ëè÷èöå ñèÿåøå. - Íèêîãà íå ñúì âèæäàëà æèâè òèãðè ïðåäè!
Ìèñèñ Ñìèò ñå ïîäñìèõíà, íî áúðçî ñêðè óñìèâêàòà ñè è ñòðîãî êàçà íà äúùåðÿ ñè :
- Õàéäå, îñòàâè ñåãà öèðêà! Îòèâàé äà ñå èçìèåø è ñå ïðèãîòâè çà âå÷åðÿ. Ñëåä ïåòíàéñåò ìèíóòè äà ñè íà ìàñàòà! - è èçìúðìîðè òèõî ïîä íîñà ñè - Öèðê...Ñàìî öèðê íè å ïðèòðÿáâàë...
Ñëåä ïîëîâèí ÷àñ Äàíèåë, ìàéêà é è ìèñòúð Ñìèò, êîéòî ñå áåøå âúðíàë îò ðàáîòà, ñåäÿõà íà ìàñàòà è âå÷åðÿõà. È ïî âðåìå íà öÿëàòà âå÷åðÿ, åäèíñòâåíàòà òåìà, êîÿòî îáñúæäàõà, áåøå öèðêúò. Ìîìè÷åíöåòî ðàçêàçâàøå íà áàùà ñè êîëêî ñòðàõîòíî è èíòåðåñíî ùå áúäå âñè÷êî è êàê íÿìà äà ïðîïóñíå íèòî åäíî ïðåäñòàâëåíèå.À òîé êèìàøå ðàçáèðàùî è ÿ ãëåäàøå óñìèõíàò.
Îùå íà ñëåäâàùèÿ äåí â ãðàäà ïðèñòèãíàõà äâà êàìèîíà è äåñåòèíà êîëè ñ êàðàâàíè, êîèòî ïðåíàñÿõà àêòüîðèòå è æèâîòíèòå îò öèðêà. È çà íàé-îãðîìíà ðàäîñò íà Äàíèåë, è çà óæàñ íà ìàéêà é, ñå îêàçà, ÷å òîé ùå áúäå ïîñòðîåí íà ïîëÿíàòà òî÷íî ñðåùó òÿõíàòà êúùà. Ðàçòîâàðèõà îò êàìèîíèòå ðàçíè æåëåçà, ïåéêè, ïëàòíèùà è âñÿêàêâè äðóãè ìàòåðèàëè, è çàïî÷íàõà äà ñòðîÿò îãðîìíèÿ êóïîë. Çà êðàòêî ïîëÿíàòà çàïðèëè÷à íà èñòèíñêè ìðàâóíÿê îò õîðà - íàâñÿêúäå ùúêàõà ðàáîòíèöè, êîèòî ñòðîÿõà ñêåëåòî, ëþáîïèòíè õîðà îáèêàëÿõà è ðàçãëåæäàõà, à äåöàòà áÿõà ïðîñòî ïîùóðÿëè îò ðàäîñò. Âúâ âúçäóõà ñå íîñåøå îíàçè ñïåöèôè÷íà è íåïîâòîðèìà ìèðèçìà íà öèðê, êîÿòî íå ìîæåøå äà áúäå ñáúðêàíà ñ íèêîÿ äðóãà. Ïî ïîëÿíàòà áÿõà ïóñíàòè äà ñå ðàçõîæäàò ñâîáîäíî äâå ïîíèòà è íÿêîëêî êîçëåòà, à äåöàòà áÿãàõà âúâ âúçòîðã è ñå îïèòâàõà äà ãè õâàíàò. Èìàøå ùðàóñè, êàôåç ñúñ ãúëúáè, à ñúùî è íÿêîëêî êðàñèâè áåëè ïóäåëà. Íî íàé-ãîëÿìàòà àòðàêöèÿ áÿõà áåíãàëñêèòå òèãðè. Æèâîòíèòå áÿõà òðè, îãðîìíè è ñòðàøíè, è îáèêàëÿõà íåñïèðíî êëåòêàòà ñè. Îò âðåìå íà âðåìå ñå ñïèðàõà è èçðúìæàâàõà ñðåùó õîðàòà, êîèòî êàòî õèïíîòèçèðàíè ñòîÿõà ïðåä òÿõ è ãè íàáëþäàâàõà. Äâå îò æèâîòíèòå áÿõà ìúæêè, è â ñðàâíåíèå ñ òðåòèÿ, æåíñêè åêçåìïëÿð, èçãëåæäàõà ñðàâíèòåëíî ñïîêîéíè. Íî òèãðèöàòà áåøå èñòèíñêè ðàçÿðåíà îò òúëïàòà ñðåùó ñåáå ñè è ñå õâúðëÿøå ñúñ ñòðàõîâèò ðåâ êúì íåÿ, êàòî çàìàõâàøå ñ ëàïè ïðåç ðåøåòêèòå. Ãëåäêàòà áåøå íàèñòèíà ïîðàçèòåëíà è ñúáðàíèòå õîðà ñòàâàõà âñå ïîâå÷å.Äåöàòà ñúñ ñòðàõ è âúçõèùåíèå íàáëþäàâàõà õèùíèòå æèâîòíè, è äîðè íàé-ïàëàâèòå è íåìèðíèòå ñðåä òÿõ îòñòúïâàõà ïëàõî íàçàä è íå ñìååõà äà ñå ïðèáëèæàò. Àòðàêöèÿòà äîñòèãíà ñâîÿ âðúõ, êîãàòî ñå ïîÿâè äðåñüîðúò íà òèãðèòå è çàïî÷íà äà ãè õðàíè. Òîé äîíåñå åäíà äóçèíà çàìðàçåíè ïèëåòà è çàïî÷íà äà èì ãè ïîäàâà, êàòî ãè çàáó÷âàøå íà äúëãà âèëà. À æèâîòíèòå, îáåçóìåëè îò ãëàä, çà êðàòêî âðåìå ãè ðàçêúñâàõà è ïîãëúùàõà.
Äàíèåë ñúùî áåøå ñðåä òúëïàòà ïðåä òèãðèòå è ìàëêîòî é ñúð÷èöå ùåøå äà èçñêî÷è îò âúëíåíèå. Òÿ íàáëþäàâàøå âñè÷êî ñ ðàçøèðåíè îò óäèâëåíèå î÷è, è ñòðàõúò è âúçòîðãúò ñå ïðåïëèòàõà â íåÿ. Íàèñòèíà íå ñè áåøå è ïðåäñòàâÿëà, ÷å öèðêúò å òàêàâà ñìåñèöà îò öâåòîâå, øóìîâå è óñåùàíèÿ. Âñè÷êî áåøå òîëêîâà íåïîçíàòî è òàêà âúëíóâàùî è ïðåêðàñíî! Íÿìàøå òúðïåíèå îãðîìíèÿò êóïîë äà áúäå ïîñòðîåí è òÿ äà ïðèñòúïè â íåãî, çà äà íàáëþäàâà âñè÷êè òåçè èíòåðåñíè è åêçîòè÷íè õîðà, ïðèñòèãíàëè ñúñ ñâîèòå æèâîòíè.
Íà ñëåäâàùèÿ äåí, îùå ñ ðàçâèäåëÿâàíåòî, òÿ ñêî÷è îò ëåãëîòî. Íÿìàøå òúðïåíèå äà èçòè÷à íà ïîëÿíàòà ñðåùó êúùàòà è äà âèäè êàêâî ñòàâà òàì. À è áåç òîâà ïî÷òè íå áåøå ìèãíàëà òàçè íîù îò âúëíåíèå. Íàáúðçî ñå îáëå÷å è çàêóñè, è âúïðåêè ÷å ìàéêà é ñå íàìðúùè íåäîâîëíî, èçëåçå îò êúùè è îòèäå îòñðåùà. Ðàáîòàòà ïî èçäèãàíåòî íà êóïîëà ïðîäúëæàâàøå è ðàáîòíèöèòå ñíîâÿõà íàñàì-íàòàì. Äàíèåë ñå îãëåäà - êëåòêàòà ñ òèãðèòå áåøå ïðåìåñòåíà ìàëêî ïî-âñòðàíè è ñåãà öÿëàòà ñå îãðÿâàøå îò ñóòðåøíîòî ñëúíöå.Òÿ ñå ïðèáëèæè êúì íåÿ. Òðèòå æèâîòíè òîçè ïúò áÿõà íàëÿãàëè åäíî äî äðóãî è áëàæåíî ñå ïðîçÿâàõà è ïðîòÿãàõà. ßâíî áÿõà âå÷å íàõðàíåíè è ñåãà ñïîêîéíî ïðåìèãâàõà è äðåìåõà. Ìîìè÷åíöåòî êëåêíà ñðåùó êëåòêàòà, îáëåãíà áðàäè÷êà íà äâåòå ñè þìðó÷åòà è çàïî÷íà äà ãè íàáëþäàâà. À òå ñàìî ÿ ïîãëåæäàõà è ñÿêàø ñ äîñàäà èçâðúùàõà ãëàâè íàñòðàíè, êàòî ãè îòïóñêàõà âúðõó ëàïèòå ñè. Òÿ ñòîÿ òàêà áëèçî ïîëîâèí ÷àñ, íåìîæåéêè äà îòêúñíå ïîãëåä îò ãîëåìèòå õèùíèöè, êîèòî â ìîìåíòà é ïðèëè÷àõà íà êîòêè, ìúðçåëóâàùè íà ïðèïåê. Èçâåäíúæ, êàêòî ñå áåøå óíåñëà, íÿêàêúâ ãëàñ ÿ ñòðåñíà. Äàíèåë âåäíàãà ñå èçâúðíà è âèäÿ äî ñåáå ñè åäíî ìàëêî ìîìè÷åíöå, íà ïðèáëèçèòåëíî ñúùàòà âúçðàñò êàòî íåÿ, êîåòî ÿ ãëåäàøå.
- Çäðàâåé! - ïîâòîðè òî îòíîâî.
- Çäðàâåé! - îòâúðíà Äàíèåë.
- Àç ñúì Åâåëèí. Èñêàø ëè äà áúäåì ïðèÿòåëêè?
Äàíèåë çà ìîìåíò çàìúë÷à. Íå ñè ñïîìíÿøå äà ïîçíàâà òîâà ìîìè÷åíöå, íèòî äà ãî å âèæäàëà íÿêîãà ïðåäè. À òî, ñÿêàø ïðî÷åëî ìèñëèòå é, êàçà:
- Àç ñúì îò öèðêà. Ïðèñòèãíàõìå â÷åðà ñ áàáà è äÿäî. - è ïîâòîðè - Èñêàø ëè äà áúäåì ïðèÿòåëêè?
Äàíèåë ÿ îãëåäà ñ ëþáîïèòñòâî. Ìîìè÷åíöåòî áåøå ìàëêî ïî-ñëàáî è âèñîêî îò íåÿ, îáëå÷åíî ñ äúíêè è èçáåëÿëà áëóçêà. Íà êðàêàòà ñè íîñåøå êàóáîéñêè áîòóøêè, âúïðåêè íà÷àëîòî íà ëÿòîòî, à êîñàòà ìó áåøå ðóñîëÿâà è äúëãà, è ñòèãàøå ïî÷òè äî êðúñòà. Ïîãëåäúò ìó áåøå ñåðèîçåí, à î÷èòå ïðîçðà÷íî-ñèíè, ïî÷òè áåçöâåòíè, ÿ ãëåäàõà è î÷àêâàõà îòãîâîð.
- Äà, ðàçáèðà ñå, ìîæåì äà áúäåì ïðèÿòåëêè. - îòâúðíà òÿ. - Àç ñúì Äàíèåë, íî âñè÷êè ìå íàðè÷àò Äàíè. È òè ìîæåø äà ìè êàçâàø òàêà.
- Íà ìåí ìè âèêàò Åâè. Òè òóê ëè æèâååø? - ïîïèòà ìîìè÷åòî.
- Äà, òóê, â îòñðåùíàòà êúùà. À òè îòêúäå ñè?
Åâåëèí ñå íàìðúùè è çàìúë÷à çà ìîìåíò, à ïîñëå îòâúðíà:
- Íå çíàÿ. - îáúðíà ñå è áúðçî êàçà - Åëà!
Äàíè ÿ ïîñëåäâà è äâåòå òðúãíàõà ïðåç òðåâàòà ìåæäó êàðàâàíèòå.
- Òè êàêâî òî÷íî ïðàâèø â öèðêà? - ïîïèòà ÿ Äàíèåë.
- Õîäÿ íà âúæå. - îòâúðíà Åâè. - Èñêàø ëè äà âèäèø?
- Äà! - çàñèÿ ìîìè÷åíöåòî. - Íå ñúì âèæäàëà òàêîâà íåùî äîñåãà.
È Åâè ÿ ïîâåäå êúì åäíà îò êàðàâàíèòå. Âñòðàíè îò íåÿ, íà äâå âèñîêè ñòîéêè áåøå îïúíàòî âúæå. Òÿ ñàìî ñúáó áîòóøêèòå ñè è ëåêî êàòî ïåðöå ñå ìåòíà âúðõó íåãî. Ðàçïåðè ðúöå âñòðàíè è çàïî÷íà äà ïëúçãà êðàêàòà ñè ïî âúæåòî, êàòî óìåëî ïàçåøå ðàâíîâåñèå. Ïðåìèíà îò åäèíèÿ äî äðóãèÿ ìó êðàé, ïîñëå ñå çàâúðòÿ èçöÿëî è ñå âúðíà îáðàòíî. Äàíèåë ãëåäàøå ñ îêîêîðåíè îò èçíåíàäà è âúçõèùåíèå î÷è. Íàêðàÿ íå ìîæà äà ñå ñòúðïè è äîðè èçðúêîïëÿñêà. À Åâè ñêî÷è îòíîâî íà çåìÿòà è êàçà:
- Âèäÿ ëè? Óòðå ìîæåø äà ìå ãëåäàø è íà ïðåäñòàâëåíèåòî.
Ïîñëå ñå îáó îòíîâî è äîïúëíè:
- Åëà, ùå òå çàâåäà ïðè åäèí ÷îâåê!
È äâåòå ìîìè÷åíöà ïàê òðúãíàõà è ñå çàïðîâèðàõà ìåæäó ôóðãîíèòå. Åâè ñå ñïðÿ ïðåä åäèí îò òÿõ è èçâèêà âèñîêî:
- Âëàäèìèð, Âëàäèìèð!
Îò âúòðå èçëåçå åäúð ìúæ íà ñðåäíà âúçðàñò, â êîéòî Äàíèåë âåäíàãà ðàçïîçíà äðåñüîðà íà òèãðèòå îò ïðåäíèÿ äåí. Òîé ñå óñìèõíà è ïîçäðàâè äâåòå äåöà ñ ðóñêè àêöåíò.
- Òîâà å Âëàäèìèð, ìîé ïðèÿòåë.Òîé èçïúëíÿâà íîìåð ñ òèãðèòå è ïîíÿêîãà ìè ðàçðåøàâà äà âëèçàì â êëåòêàòà ïðè òÿõ.
Ïðè òåçè äóìè ìúæúò îòíîâî ñå óñìèõíà.
- À òîâà å Äàíèåë. - äîáàâè Åâè - òÿ æèâåå â êúùàòà îòñðåùà. - È äîïúëíè - Òÿ ìè å ïðèÿòåëêà.
Âëàäèìèð ñå îáúðíà êúì Äàíè:
- Àêî èñêàø, åëà íÿêîé äåí äà ãëåäàø ïî âðåìå íà äðåñóðàòà. Âñè÷êè ïðèÿòåëè íà Åâè ñà è ìîè ïðèÿòåëè.
Òÿ âåäíàãà çàêèìà óòâúðäèòåëíî â çíàê ÷å ïðèåìà è îò ðàäîñò íå ìîæà è äóìè÷êà äà êàæå. Òàêîâà íåùî íå ñè áåøå è ïðåäñòàâÿëà, ÷å ìîæå äà é ñå ñëó÷è. Äâåòå ñ Åâåëèí ïðîäúëæèõà äà îáèêàëÿò è îñòàíàëèòå êàðàâàíè, ðàçãîâàðÿõà ñ äðóãèòå àðòèñòè è ðàçãëåäàõà âñè÷êè æèâîòíè. Äî âå÷åðòà Äàíèåë âå÷å ïîçíàâàøå àáñîëþòíî âñè÷êè îò òðóïàòà è ñå áåøå ñïðèÿòåëèëà ñ òÿõ.
Íà ñëåäâàùàòà ñóòðèí òÿ îòíîâî îòèäå ïðè Åâè è äâåòå èãðàõà è ñå çàáàâëÿâàõà öåëèÿ äåí. Áÿãàõà ïî ïîëÿíàòà è õâàùàõà ïåïåðóäè, íàáðàõà ñè öâåòÿ è èçïëåòîõà îò òÿõ êðàñèâè âåíöè. Åâè é ïîêàçâàøå êàê ñå æîíãëèðà ñ òîïêè è ÿ ó÷åøå íà ôîêóñè, êîèòî çíàåøå îò äÿäî ñè, à íàêðàÿ ãëåäàõà êàê Âëàäèìèð äðåñèðà òèãðèòå. Öèðêúò áåøå âå÷å èçöÿëî ïîñòðîåí è ñúùàòà âå÷åð ùåøå äà å ïúðâîòî ïðåäñòàâëåíèå. Äàíè ñ òðåïåò ãî î÷àêâàøå è íÿìàøå òúðïåíèå äåíÿò äà ñâúðøè è òî äà çàïî÷íå.
Êîãàòî ÷àñúò íàñòúïè, òÿ, çàåäíî ñ ìàéêà ñè è áàùà ñè òðúãíà íàòàì. Êðàé öèðêà âå÷å ñå áåøå ñúáðàëà îãðîìíà òúëïà îò õîðà è âñè÷êè âúçáóäåíî ðàçãîâàðÿõà. Êðàé êóïîëà èìàøå âúðòåëåæêà ñ êîí÷åòà îò êîÿòî ñå ÷óâàøå ñèëíà ìóçèêà è äåöàòà ñå áëúñêàõà è íàäïðåâàðâàõà äà ñå êà÷âàò íà íåÿ. Èìàøå ïðîäàâà÷ íà çàõàðåí ïàìóê è íàâñÿêúäå ñå íîñåøå ñëàäêèÿò ìó ìèðèñ. Íà äðóãî ìÿñòî ïúê ïðåäëàãàõà âêóñíè ôóíèéêè ñ êðåì è Äàíè ðàçïîçíà â ïðîäàâà÷à äÿäîòî íà Åâè. Òîé ñúùî ÿ çàáåëÿçà, ïîäàäå é åäíà ôóíèéêà áåçïëàòíî è é íàìèãíà óñìèõíàòî. Èìàøå è êëîóí, êîéòî ïðîäàâàøå áàëîíè. Òîé ãè îãúâàøå âúâ ôîðìàòà íà âñÿêàêâè æèâîòíè è ðàçñìèâàøå äåöàòà. Ñðåä òúëïàòà Äàíè âèäÿ è Åâè, êîÿòî ñå ðàçõîæäàøå ìåæäó õîðàòà è ãè ðàçãëåæäàøå. Òÿ âåäíàãà äðúïíà ìàéêà ñè è ÿ ïîâåäå êúì íîâàòà ñè ïðèÿòåëêà. Åâè ñúùî ãè âèäÿ è òðúãíà êúì òÿõ. Êîãàòî ñå ïðèáëèæèõà, ìèñèñ Ñìèò ÿ èçãëåäà èçïèòàòåëíî è êàçà:
- Çäðàâåé, òè ñèãóðíî ñè Åâåëèí. Äàíè ìè å ðàçêàçâàëà çà òåá.
- Çäðàâåéòå, ãîñïîæî! - îòâúðíà ìîìè÷åíöåòî.
- Ñèãóðíî å ìíîãî èíòåðåñíî äà ðàáîòèø â öèðê, Åâåëèí - ïðîäúëæè ìàéêàòà íà Äàíè, - îñîáåíî çà äåòå íà òâîÿòà âúçðàñò. Ðîäèòåëèòå òè ñúùî ëè ó÷àñòâàò â ïðåäñòàâëåíèÿòà?
- Òóê ñúì ñàìî ñ áàáà è äÿäî, ãîñïîæî - îòãîâîðè Åâè - Äÿäî å ôîêóñíèê, à áàáà å äðåñüîðêà íà ãúëúáè.
- Èíòåðåñíî, - êàçà ìèñèñ Ñìèò, - ñèãóðíî òè ëèïñâàò ìàéêà òè è áàùà òè? À òè âñúùíîñò îòêúäå ñè?
Åâåëèí ñìóòåíî çàìúë÷à çà ìèã, à ïîñëå îòãîâîðè:
- Íå çíàÿ.
"Àìà ÷å ñòðàííî äåòå!" - ïîìèñëè ñè ìèñèñ Ñìèò. È ïðîäúëæè íà ãëàñ:
- Òè ñèãóðíî ìíîãî ïúòóâàø è ñè âèäÿëà íàé-ðàçëè÷íè ìåñòà, íàëè, Åâåëèí?
- Î, äà, ãîñïîæî, áèëà ñúì â ìíîãî ãðàäîâå è ìíîãî äúðæàâè.
- Òàêà ëè? È êîëêî äúðæàâè ñè ïîñåòèëà äîñåãà?
- Õîäèëà ñúì â ïî÷òè âñÿêà äúðæàâà è ïî÷òè âñÿêî êúò÷å íà ïëàíåòàòà, ãîñïîæî.
- Õì... - ìèñèñ Ñìèò íåäîâåð÷èâî ÿ èçãëåäà. - Òè ìàé ïðåóâåëè÷àâàø ìàëêî, à Åâåëèí? Êàê å âúçìîæíî äåòå íà òâîÿòà âúçðàñò äà å ïîñåòèëî òîëêîâà ìíîãî ìåñòà? Òà òè ñè íà íå ïîâå÷å îò îñåì ãîäèíè. - è ñêåïòè÷íî ïîâäèãíà âåæäèòå ñè. - Îò êîëêî ãîäèíè ïúòóâàø ñ òðóïàòà?
- Áàáà êàçâà, ÷å îò ñòî, ãîñïîæî. - îòâúðíà ìîìè÷åíöåòî.
Ìèñèñ Ñìèò öÿëàòà ïî÷åðâåíÿ îò âúçìóùåíèå. Òîâà äåòå ñúâñåì ÿâíî ñå ïîäèãðàâàøe ñ íåÿ! Òÿ òúêìî îòâîðè óñòà, ðåøåíà äà ìó äàäå äà ñå ðàçáåðå è äà ãî ïîñòàâè íà ìÿñòî, êîãàòî íåùî â ïîãëåäà íà ïðîçðà÷íî-ñèíèòå ìó î÷è ÿ ñòðåñíà è ÿ íàêàðà äà çàìúë÷è ñìóòåíî. Èçâåäíúæ èíñòèíêòèâíî é ñå ïðèèñêà äà èçáÿãà ÷àñ ïî-ñêîðî è äà èäå íÿêúäå íàäàëå÷ îò òîâà ìÿñòî. Òÿ õâàíà ðúêàòà íà Äàíèåë, èçâúðòÿ ñå ðÿçêî, è äúðïàéêè ÿ ñëåä ñåáå ñè, áúðçî ñå îòäàëå÷è.
Ñëåä èçâåñòíî âðåìå Äàíèåë, ìàéêà é è áàùà é âëÿçîõà â öèðêà è ñå íàñòàíèõà â ëîæàòà òî÷íî äî ñàìèÿ ìàíåæ. Ìîìè÷åíöåòî ñå îãëåæäàøå íàîêîëî è ïîãëúùàøå âñè÷êî ñ ðàçøèðåíè îò óäèâëåíèå î÷è. Èìàøå òîëêîâà ìíîãî õîðà è ñâåòëèíè, òîëêîâà ìíîãî çâóöè! Âñè÷êè ðàçãîâàðÿõà è ñå ñìååõà, è î÷àêâàõà íàé-ñåòíå ïðåäñòàâëåíèåòî äà çàïî÷íå. Èçâåäíúæ ÿðêèòå ñâåòëèíè óãàñíàõà è ñèëíàòà ìóçèêà óòèõíà. Åäèí ïðîæåêòîð îñâåòè ìàíåæà è íà íåãî èççàä çàâåñèòå èçëåçå êîíôåðàíñèåòî. Öèðêúò çàïî÷âàøå! Îò òîçè ìîìåíò Äàíèåë áåøå èçöÿëî ïîãúëíàòà îò òîâà, êîåòî ñòàâàøå ïðåä íåÿ è ñ èíòåðåñ íàáëþäàâàøå âñè÷êî. Íà ìàíåæà ñå ðåäóâàõà àêðîáàòè è êëîóíè, ôîêóñíèöè è äðåñüîðè, à ïóáëèêàòà òó ïðèòèõâàøå, òó èçáóõâàøå â áóðíè àïëîäèñìåíòè. Æåíà-êàó÷óê ñå îãúâàøå â óìîïîìðà÷èòåëíè ïîçè, ôàêèðè îò Èíäèÿ ãúëòàõà îãúí, ãèìíàñòèöè óâèñâàõà íà òðàïåö ïîä ñàìèÿ êóïîë. Èìàøå è ìàéñòîðñêà åçäà íà êîíå, è äðåñóðà íà æèâîòíè, è ìíîãî ñìÿõ ñ êëîóíèòå. Çàáàâëåíèåòî áåøå ãîëÿìî! Ïðåç öÿëîòî âðåìå îáà÷å Äàíèåë ñ íåòúðïåíèå î÷àêâàøå íà ìàíåæà äà ñå ïîÿâè Åâè. È åòî, ïî÷òè êúì êðàÿ íà ïðîãðàìàòà, òÿ èçëåçå èççàä çàâåñàòà, îáëå÷åíà â ñðåáðèñòîñèâî òðèêî, êðåõêà è ìúíè÷êà, êàòî ñòàòóåòêà. Âúæåòî, íà êîåòî ùåøå äà õîäè, áåøå îïúíàòî âèñîêî ãîðå, ïî÷òè ïîä ñàìèÿ êóïîë. Òÿ ñå èçêà÷è ïúðãàâî ïî ïèëîíà, çà êîéòî áå çàâúðçàí åäèíèÿò ìó êðàé è ñòúïè íà ìàëêà ïëàòôîðìà.  òîçè ìîìåíò êîíôåðàíñèåòî ïîä íåÿ îáÿâè íîìåðà é è ñúîáùè, ÷å òîé ùå áúäå èçïúëíåí áåç âñÿêàêâè îáåçîïàñÿâàùè ñðåäñòâà. Êàòî ÷ó òîâà, ïóáëèêàòà çàæóæà êàòî êîøåð. ×óõà ñå ó÷óäåíè âúçãëàñè è âèêîâå, õîðàòà ïðåõàïàõà óñòíè è óïëàøåíî çàêëàòèõà ãëàâè. Òîâà áåøå íå÷óâàíî è ìíîãî îïàñíî! Íî îùå ïðåäè äà óñïåÿò äà ñå ñúâçåìàò îò èçíåíàäàòà, áàðàáàíèòå çàáèõà òóø è Åâåëèí ñìåëî ðàçïåðè ðúöå è ïîäíåñå åäèíèÿ ñè êðàê êúì âúæåòî.  òîçè ìîìåíò âñè÷êî óòèõíà. Íàñòàíà àáñîëþòíà òèøèíà è õîðàòà âïåðèõà ïîãëåä âèñîêî ãîðå êúì íåÿ, êàòî íå ñìååõà äîðè äà äèøàò îò íàïðåæåíèå. Òÿ ïðèñòúïè áàâíî è ñ äðóãèÿ ñè êðàê è ïîëåêà, ñòúïêà ïî ñòúïêà, çàïî÷íà äà ñå ïðèäâèæâà ïî âúæåòî. Íà âñè÷êè èì ñå ñòðóâàøå, ÷å å èçìèíàëà öÿëà âå÷íîñò, äîêàòî óñïåå äà ñòèãíå äî ñðåäàòà ìó. Ïóáëèêàòà ÿ ãëåäàøå îòäîëó - òàêàâà òúíè÷êà è ñëàáà , êàòî ïðèâèäåíèå, è ñå ÷óäåøå êàê òàêîâà ìàëêî ìîìè÷åíöå èìà â ñåáå ñè òîëêîâà ìíîãî êóðàæ. À òÿ ïðîäúëæè äà ñå ïðèäâèæâà áàâíî ïî âúæåòî, ïàçåéêè ðàâíîâåñèå ñ ðàçïåðåíè ðúöå è íàêðàÿ óñïÿ äà ñòèãíå äî ïëàòôîðìàòà â äðóãèÿ ìó êðàé.  òîçè ìîìåíò âñè÷êè íàñêà÷àõà îò ìåñòàòà ñè è çàïî÷íàõà âúçòîðæåíî äà âèêàò áðàâî è äà ðúêîïëÿñêàò. Íå ìîæåõà äà ñå íàðàäâàò íà ñìåëîñòòà é. À Åâè, êàêòî ãëåäàøå íàäîëó êúì ïóáëèêàòà, èçâåäíúæ ñúçðÿ Äàíèåë â åäíà îò ëîæèòå è çàïî÷íà âèñîêî äà ÿ âèêà ïî èìå:
- Äàíè, Äàíè! - È äâåòå äåöà ðàäîñòíî ñè çàìàõàõà.
Çà Äàíèåë òîâà áåøå åäíà îò íàé-íåçàáðàâèìèòå âå÷åðè â æèâîòà é. Íà ñëåäâàùàòà ñóòðèí òÿ îòíîâî îòèäå ïðè Åâè è öåëèÿò äåí äâåòå ïàê èãðàõà, à âå÷åðòà îòíîâî ãëåäà ïðåäñòàâëåíèåòî îò ëîæàòà. È íà äðóãèÿ, è íà ïî-äðóãèÿ äåí âñè÷êî ñå ïîâòîðè. Âñåêè ïúò Äàíèåë ñÿäàøå áëèçî äî ìàíåæà, à Åâè â êðàÿ íà ñâîÿ íîìåð ìàõàøå íà ïðèÿòåëêàòà ñè è âèñîêî é âèêàøå:
- Äàíè, Äàíè!
Äåí ñëåä äåí, äâåòå ìîìè÷åíöà ñå ñïðèÿòåëÿâàõà è ïðèâúðçâàõà âñå ïîâå÷å è ñòàíàõà íåðàçäåëíè. Åäèí äåí, êàêòî èãðàåõà, Åâåëèí êàçà:
- Äàíè, òè ñè íàé-äîáðàòà ìè ïðèÿòåëêà ñðåä òåçè, êîèòî íÿêîãà ñúì èìàëà!
- À òè ìíîãî ïðèÿòåëêè ëè ñè èìàëà, Åâè?
- Äà, ìíîãî, - îòâúðíà òÿ - íî òå âñè÷êè ïîñëå ñè îòèâàò.
- Êàê òàêà ñè îòèâàò? Çàùî? - ïîïèòà ÿ íåðàçáèðàùî Äàíèåë.
- Çàùîòî âñè÷êè ïîðàñòâàò. - îòãîâîðè é êðàòêî Åâè.
Åäíà âå÷åð, â ñðåäàòà íà âòîðàòà ñåäìèöà, íà ïîðåäíîòî ïðåäñòàâëåíèå ñå ñëó÷è íåùî, êîåòî ïîìðà÷è íàñòðîåíèåòî íà âñè÷êè. Ïî âðåìå íà íîìåðà ñ òèãðèòå, æåíñêèÿò òèãúð áåøå ìíîãî íåñïîêîåí è ðàçäðàçíèòåëåí. Ïðåç öÿëîòî âðåìå òîé îòêàçâàøå äà ñå ïîä÷èíÿâà íà çàïîâåäèòå íà äðåñüîðà è ñå äúðæåøå ìíîãî àãðåñèâíî. Âëàäèìèð ñå îïèòâàøå äà íàêàðà òèãðèöàòà äà ñêî÷è ïðåç ãîëÿì ãîðÿù îáðú÷, à òÿ çàìàõâàøå ñðåùó íåãî ñ ëàïà è çàïëàøèòåëíî ðúìæåøå. Êîãàòî ðàçáðà, ÷å ñ äîáðî íÿìà äà ïîñòèãíå öåëòà ñè, ìúæúò çàìàõíà ñ êàìøèêà ñè è ãî ñòîâàðè âúðõó æèâîòíîòî. ×ó ñå êàê òîé èçñâèñòÿ âúâ âúçäóõà è èçïëþùÿ ñèëíî âúðõó ãúðáà ìó. È â ñëåäâàùèÿ ìèã ñå ðàçðàçè íåùî óæàñíî. Òèãðèöàòà èçðåâà è â äèâà ÿðîñò ñå íàõâúðëè âúðõó ìúæà, ñúáîðè ãî íà çåìÿòà è çàáè íîêòè â ãúðäèòå ìó. Ñàìî çà íÿêîëêî ñåêóíäè äðåõèòå íà Âëàäèìèð ñå îáàãðèõà â êðúâ è óâèñíàõà íà ïàðöàëè ïî òÿëîòî ìó. Æèâîòíîòî è òîé ñå çàòúðêàëÿõà ïî ïîäà, âêîï÷åíè åäèí â äðóã, ïîäîáíî íà îãðîìíà, æèâà òîïêà, äîêàòî íàêðàÿ íÿêîé îò îõðàíèòåëèòå íå óñïÿ äà çàñòðåëÿ òèãúðà ñ òðè áúðçè èçñòðåëà. Îãðîìíèÿò õèùíèê îòïóñíà áàâíî õâàòêàòà ñè è ïàäíà áåçæèçíåíî íà ïîäà. Äî íåãî Âëàäèìèð ñúùî ëåæåøå ïðîñíàò íà çåìÿòà, öåëèÿò â êðúâ è ñ îãðîìíà ðàíà íà ãúðäèòå. Ïóáëèêàòà áåøå â øîê. ×àñò îò õîðàòà áÿõà çàìðåëè îò óæàñ è âöåïåíåíî ãëåäàõà êúì ìàíåæà, íå ìîæåùè äà âúçïðèåìàò ñëó÷èëîòî ñå. Äðóãè ïëà÷åõà, çàêðèëè ëèöàòà ñè ñ ðúöå è êëàòåõà íåâÿðâàùî ãëàâè. Îòíÿêúäå èçñêî÷è ÷îâåê, êîéòî èçâèêà, ÷å å ëåêàð è ñå çàòè÷à êúì ðàíåíèÿ ìúæ. Áúðçî äîíåñîõà íîñèëêà è èçíåñîõà îêúðâàâåíèÿ Âëàäèìèð íàâúí. Ïî-êúñíî ñòàíà ÿñíî, ÷å øåðèôúò ëè÷íî ãî å îòêàðàë äî áîëíèöàòà íà ñúñåäíèÿ ãðàä. Ïðåäñòàâëåíèåòî çà òàçè âå÷åð áåøå çàâúðøèëî. Õîðàòà èçëèçàõà ñ íàâåäåíè ãëàâè è òèõî êîìåíòèðàõà ñëó÷èëîòî ñå. Âñè÷êè áÿõà òúæíè è ðàçñòðîåíè. Äàíè ñúùî áåøå ïðèñúñòâàëà è áåøå âèäÿëà âñè÷êî. Òÿ ñå ïðèáðà âêúùè è ðàçêàçà ñëó÷êàòà íà ðîäèòåëèòå ñè, à âå÷åðòà ñïà ìíîãî íåñïîêîéíî è ñúíóâà êîøìàðè. Íà äðóãàòà ñóòðèí, êîãàòî îòèäå ïðè òðóïàòà, ðàçáðà, ÷å Âëàäèìèð å â òåæêî ñúñòîÿíèå, íî îò áîëíèöàòà ñà êàçàëè, ÷å ùå ñå îïðàâè. Íà Äàíè é áåøå ìíîãî òúæíî çà ïðèÿòåëÿ é, íî Åâè ñÿêàø íå îòäàâàøå ãîëÿìî çíà÷åíèå íà ñëó÷êàòà è ñå äúðæåøå íîðìàëíî êàòî âñåêè äðóã ïúò. Òÿ âñå òàêà âåñåëî ñêà÷àøå è áÿãàøå, áåðåøå öâåòÿ è ñå ñìååøå, ñÿêàø íèùî íå ñå å ñëó÷èëî. Ïðåäñòàâëåíèÿòà òàçè è íà ñëåäâàùàòà âå÷åð ìèíàõà áåç íîìåðà íà Âëàäèìèð, à â êðàÿ íà âòîðèÿ äåí ñëåä èíöèäåíòà, íà Äàíè é ñå ñëó÷è íåùî ìíîãî ñòðàííî.Òÿ òúêìî ñå áåøå ðàçäåëèëà ñ Åâè è ñå ïðèáèðàøå âêúùè äà âå÷åðÿ, êîãàòî é ñå ñòîðè, ÷å â ïîëóìðàêà, çàä êàðàâàíàòà íà Âëàäèìèð, âèæäà íåãîâèÿ ñèëóåò. Òÿ ñå ïîñïðÿ è ïðèñâè î÷è, çà äà âèäè ïî-ÿñíî â òúìíèíàòà -äà, òîâà áåøå íàèñòèíà íåãîâàòà âèñîêà è åäðà ôèãóðà, ïðèñòúïâàùà áàâíî, ñ òèïè÷íàòà ìó òåæêà è òðîìàâà ïîõîäêà. Òîé çàîáèêîëè êàðàâàíàòà, ñïðÿ ñå çà ìàëêî, íàâåäå ñå äà âçåìå íåùî îò çåìÿòà, à ïîñëå ñèëóåòúò ìó ñÿêàø ïîñòåïåííî ñå ñòîïè è èç÷åçíà â çäðà÷à. Äàíèåë ðàçòúðêà î÷è ñ þìðó÷åòà, ìèñëåùà, ÷å é ñå ïðèâèæäà, è ïîãëåäíà îòíîâî íàòàì - íà ìÿñòîòî, êúäåòî ïðåäè ñåêóíäè áåøå âèäÿëà åäðàòà ôèãóðà, ñåãà íÿìàøå íèêîé. Òÿ ñå îáúðíà áúðçî, èçõâúð÷à êàòî ñòðåëà êúì êúùè, òðÿñíà âðàòàòà è çàäúõàíî ðàçêàçà âñè÷êî íà ìàéêà ñè. Ãëàñ÷åòî é áåøå èçòúíÿëî îò óïëàõàòà, à äóìèòå é áÿõà òîëêîâà íàêúñàíè è îáúðêàíè, ÷å îò ðàçêàçà é ñå ïîëó÷è íåùî ñúâñåì íåñâúðçàíî. Ìèñèñ Ñìèò ÿ íàêàðà îùå äâà ïúòè äà é ðàçêàæå êàêâî å âèäÿëà è íàêðàÿ ìíîãî ñå ÿäîñà:
- Êàêâî èñêàø äà ìè êàæåø, Äàíèåë? ×å ñè âèäÿëà òîêó ùî ÷îâåê, êîéòî ïðåäè äâà äíè áåøå ïî÷òè ðàçêúñàí îò òèãúð è äîðè íå ñå çíàå äàëè ùå îæèâåå? Êàê èñêàø äà òè ïîâÿðâàì íà ïîäîáíà ãëóïîñò? Òè ñúâñåì ñè çàïðèëè÷àëà íà îíîâà ìàëêî, ñòðàííî ìîìè÷åíöå îò öèðêà, êîåòî íåïðåêúñíàòî ñè èçìèñëÿ ðàçíè èñòîðèè è ñèïå ëúæè íà âñÿêà äóìà. ×åñòíî äà òè êàæà, òîâà äåòå íèêàê íè ìè õàðåñâà, ÷àê òðúïêè ìå ïîáèâàò îò íåãî. Ñìÿòàì, ÷å òè âëèÿå çëå è ìíîãî ñå ðàäâàì, ÷å ñêîðî ñè òðúãâà!
Òÿ îùå ïîëîâèí ÷àñ ìúðìîðè, êàðà ñå è íàðåæäà, è íàêðàÿ Äàíè ñàìà ïîâÿðâà, ÷å òîâà, êîåòî å âèäÿëà íå å áèë äðåñüîðúò, à íÿêîé äðóã, êîéòî â òúìíèíàòà é å çàïðèëè÷àë íà íåãî. Ñëåä èçâåñòíî âðåìå òÿ ñå óñïîêîè è ñëåä íÿêîëêî ÷àñà ïî÷òè çàáðàâè çà ñëó÷êàòà.
Äåí ñëåä äåí, âðåìåòî ìèíàâàøå, è åòî ÷å äîéäå êðàÿò íà âòîðàòà ñåäìèöà, è íà ïîñëåäíîòî ïðåäñòàâëåíèå íà öèðêà. Íà Äàíè é áåøå áåçêðàéíî òúæíî, ÷å òðÿáâà äà ñå ðàçäåëè ñ Åâè. Òÿ áåøå ñâèêíàëà ñ íåÿ, áåøå ñå ïðèâúðçàëà è â êîìïàíèÿòà é ñå ÷óâñòâàøå ÷óäåñíî. Äàíè íÿìàøå ìíîãî ïðèÿòåëè íà ñâîÿòà âúçðàñò â ãðàä÷åòî è îáèêíîâåíî äíèòå é ìèíàâàõà äîñòà ñêó÷íî è ìîíîòîííî. À Åâè áåøå äîíåñëà òîëêîâà ìíîãî ðàäîñò, âúëíåíèå è íàñòðîåíèå â òÿõ! Íî äâåòå ñåäìèöè îò ïðåñòîÿ íà öèðêà áÿõà èçìèíàëè è ñëåä òàçè âå÷åð òîé ùåøå äà ñè òðúãíå. Ïîñëåäíîòî ïðåäñòàâëåíèå áåøå íàé-ãðàíäèîçíîòî è òúðæåñòâåíî îò âñè÷êè.  öèðêà îòíîâî áÿõà äîøëè ñòðàøíî ìíîãî õîðà - ñúùî êàêòî â ïúðâèÿ äåí. Àðòèñòèòå âëàãàõà öÿëîòî ñè ñòàðàíèå è óìåíèå, çà äà îìàÿò è î÷àðîâàò ïóáëèêàòà, êëîóíèòå áÿõà ïî-çàáàâíè è ïî-ñìåøíè îòâñÿêîãà, à êîíôåðàíñèåòî ñ áåçêðàåí ïàòîñ îáÿâÿâàøå âñåêè íîâ íîìåð. Êîãàòî äîéäå êðàÿò, âñè÷êè ñòàíàõà íà êðàêà è äúëãî è áóðíî àïëîäèðàõà. À Äàíè ãëåäàøå òúæíî è ñè ìèñëåøå: "Òîâà áåøå. Óòðå Åâè ùå ñè òðúãíå è àç îòíîâî ùå îñòàíà ñàìà."
Êîãàòî ñå ïðèáðàõà âêúùè, òÿ íå õàïíà ïî÷òè íèùî, ñàìî êàçà íà ìàéêà ñè, ÷å é ñå ñïè è ñå ìóøíà ðàíî â ëåãëîòî.
Èçâåäíúæ ïðåç íîùòà ÿ ñòðåñíà è ñúáóäè íÿêàêâà ìóçèêà. Äàíè ñå çàñëóøà - áåøå òî÷íî ìóçèêàòà, êîÿòî çâó÷åøå âèíàãè îò âúðòåëåæêàòà ñ êîí÷åòàòà êðàé öèðêà. Òÿ ñå íàäèãíà â ëåãëîòî ñè - ñòðóâàøå é ñå, ÷å ïðåç îòâîðåíèÿ ïðîçîðåö â ñòàÿòà íàõëóâà è ìèðèçìàòà íà çàõàðåí ïàìóê è íà ñëàäêè ôóíèéêè ñ êðåì! À ñëåä ìàëêî é ñå ñ÷ó è ãëú÷ îò ãëàñîâå, êîèòî ñå ñìååõà è ãîâîðåõà ñèëíî. Âå÷å ñúâñåì ðàçñúíåíà, Äàíèåë ñåäíà â ëåãëîòî. Äà, ñåãà âå÷å áåøå ñúâñåì ñèãóðíà! Âñè÷êè òåçè ãëàñîâå, ñìÿõ è çâóöè èäâàõà îòñðåùà îò öèðêà! ßâíî òàì ñà ñè óñòðîèëè âåñåëáà ïðåäè óòðåøíîòî çàìèíàâàíå! - ïîìèñëè ñè òÿ. Èçâåäíúæ ñòðàøíî ìíîãî é ñå ïðèèñêà äà å òàì ñðåä òÿõ, çàåäíî ñ Åâè è âñè÷êè îñòàíàëè, êîèòî é áÿõà ñòàíàëè òîëêîâà äîáðè ïðèÿòåëè! Ïðåäñòàâè ñè êîëêî ñâåòëî, âåñåëî è øóìíî å ïðè òÿõ ñåãà è êîëêî õóáàâî áè áèëî äà ñå ïîñìåÿò çàåäíî. Èçâåäíúæ ïðåç ãëàâàòà é ïðåìèíà ìèñúë, êîÿòî íèêîãà ïðåäè íå áè é õðóìíàëà. Íèêîãà ïðåäè íå áè ñè è ïîìèñëèëà äà èçëåçå ñàìà âå÷åð îò êúùè! Çà ñåêóíäè åäèí âúòðåøåí ãëàñ ñå îïèòà äà ñå îáàäè, ÷å òîâà íå å ðåäíî çà ìàëêî ìîìè÷åíöå êàòî íåÿ, ÷å å îïàñíî è íå áèâà äà ãî ïðàâè. Íî ïîñëå äî íåÿ îòíîâî äîñòèãíà ìóçèêàòà îò âúðòåëåæêàòà è êðàêàòà é ñÿêàø ñàìè ñêî÷èõà îò ëåãëîòî. Äàíèåë òèõî ïðåêîñè ñòàÿòà, è êàêòî áåøå áîñà è ïî íîùíèöà, îòâîðè ïúòíàòà âðàòà è èçëåçå íàâúí. Ïðåìèíà áúðçî ïðåç äâîðà è âå÷å áåøå íà óëèöàòà, çàòè÷àíà êúì ïîëÿíêàòà îòñðåùà. Ìóçèêàòà îò âúðòåëåæêàòà ñå ÷óâàøå âñå ïî-ñèëíî, à ìèðèçìàòà íà çàõàðíèÿ ïàìóê ñå íîñåøå íàâñÿêúäå âúâ âúçäóõà. Îùå íÿêîëêî êðà÷êè è òÿ áåøå òàì.
Ñòðàííî! Âúðòåëåæêàòà ñå âúðòåøå, íî áåøå ïðàçíà! À ïðåäè ìàëêî ìîæåøå äà ñå çàêúëíå, ÷å îò íåÿ ñå ÷óâàøå ñìÿõ è ãëú÷. Äàíèåë èçíåíàäàíî ÿ çàãëåäà, íî ïîñëå ÷ó ãëàñîâåòå âúòðå îò öèðêà. ßâíî òàì ñå áÿõà ïðåìåñòèëè âñè÷êè. Òÿ ñå çàïúòè êúì êóïîëà. Òîëêîâà ñå ðàäâàøå, ÷å ùå ãè âèäè, äîðè îò ðàäîñò é ñå ïðè÷óâàõà çâóöè è ìóçèêà êàòî îò èñòèíñêî ïðåäñòàâëåíèå! ×óâàøå ãëàñà íà êîíôåðàíñèåòî, ÷óâàøå êàê îðêåñòúðúò ñâèðè òóø, äîðè é ñå ñòðóâàøå, ÷å âúòðå å ïúëíî ñ õîðà, ÷å èìà èñòèíñêà ïóáëèêà, êîÿòî ñå ïðîâèêâà ñ ðàäîñòíè âúçãëàñè è ðúêîïëÿñêà! Äàíè ñ ðàçòóïòÿíî îò ðàäîñò ñúðöå ñå ïðèáëèæè äî êóïîëà, ïîâäèãíà ïëàòíèùåòî è âëåçå. Íî...âúòðå íÿìàøå íèêîé! Áåøå àáñîëþòíî ïóñòî è ïðàçíî. Ñâåòëèíèòå ñâåòåõà è ðàçíîöâåòíè ïðîæåêòîðè îñâåòÿâàõà ìàíåæà, íî íà íåãî íÿìàøå íèêîé. Îòêúì ìÿñòîòî íà îðêåñòúðà ñå ÷óâàøå ñèëíà ìóçèêà, ìàêàð ÷å âñè÷êè èíñòðóìåíòè áÿõà îáëåãíàòè ïî ñòîëîâåòå, èëè îñòàâåíè íà çåìÿòà. À îò âñè÷êè ñòðàíè ñå ÷óâàõà ãëàñîâåòå íà õîðà, êîèòî áóðíî àïëîäèðàõà è ðúêîïëÿñêàõà, íî...ïåéêèòå äî åäíà áÿõà ïðàçíè. Äàíèåë ñ íåâÿðâàùè è èçóìåíè î÷è ãëåäàøå âñè÷êî. Òîãàâà ÷ó è ãëàñà íàä ñåáå ñè. Íÿêúäå ãîðå, âèñîêî íàä íåÿ, èçïîä ñàìèÿ êóïîë, åäíî òúíè÷êî ãëàñ÷å ÿ âèêàøå: - " Äàíè, Äàíè, Äàíè!"
Ìàëêèòå é êðà÷åòà íå èçäúðæàõà, òå ñÿêàø ñàìè ñå ïîäãúíàõà è òÿ ïàäíà íà êîëåíå âúðõó çåìÿòà. Î÷èòå é áÿõà ñòàíàëè îãðîìíè, òîëêîâà îãðîìíè, ÷å âñè÷êî íàîêîëî ìîæåøå äà ïîòúíå â òÿõ è äà ñå óäàâè â òåõíèÿ óæàñ! À ïèñúêúò é áåøå ïî-ñèëåí îò âñè÷êî. Òîé ñå èçäèãíà âèñîêî íàãîðå, ïðîðÿçà íîùòà è ïðîåõòÿ â íîùíîòî íåáå.
Íà ñëåäâàùàòà ñóòðèí øåðèô Êîíúðñ è îùå íÿêîëêî ìúæå ñåäÿõà â ãðàäñêèÿ áàð è ïèåõà ñóòðåøíîòî ñè êàôå. Øåðèôúò ñè áåøå ïîðú÷àë è ÿéöà ñ áåêîí çà çàêóñêà, è ñ âèäèìî óäîâîëñòâèå ãè ïîãëúùàøå. Ïî íÿêîå âðåìå åäèí îò ìúæåòå ñå îáàäè:
- Äà âè êàæà êàêâî ìè ïîäøóøíà â÷åðà Ïèòúð Ïîùàäæèÿòà. Êàçâà, ÷å êàòî ñå ðîâèë â ñòàðèòå âåñòíèöè, - íàëè ãî çíàåòå íåãî, òîé ãè ïàçè îòïðåäè öÿë âåê, - òà ïðî÷åë òàì çà íÿêàêâà òðàãåäèÿ, êîÿòî ñòàíàëà ïî òèÿ ìåñòà ñ åäèí öèðê ïðåäè îêîëî ñòî ãîäèíè. Òàì ïèøåëî, ÷å òîé öåëèÿò èçãîðÿë, çàåäíî ñ âñè÷êè õîðà è æèâîòíè â íåãî. Ñòàíàëî ïðåç íîùòà è çàòîâà íèêîé íå ñå ñïàñèë. Íî Ïèòúð òâúðäè, - òóê ìúæúò ñíèøè ãëàñ, ñÿêàø èñêàøå äà èì ñúîáùè íÿêàêâà òàéíà, - ÷å ïèøåëî ñúùî, ÷å òîçè öèðê, êîéòî óæ áèë èçãîðÿë, ñå ïîÿâÿâàë ïîñëå ïî ðàçíè ìåñòà, íî õîðàòà â íåãî ñè áèëè æèâè è íàãëåä íèùî èì íÿìàëî. Ñàìî äåòî ñå ñëó÷âàëè ðàçíè ñòðàííè ðàáîòè ñ òÿõ. - Ìúæúò îòíîâî ñíèøè ãëàñ è ïî÷òè çàøåïíà - È çíàåòå ëè êàê ñå å êàçâàë òîçè öèðê? - òîé ãè ïîãëåäíà ñ áëåñíàëè î÷è, ñÿêàø ïðåä÷óâñòâàéêè èçíåíàäàòà, êîÿòî ùå ïðåäèçâèêà íåãîâàòà íîâèíà. - Êàçâàë ñå å "Magic Shadows", ñúùî êàòî òîçè, êîéòî å òóê ïðè íàñ ñåãà! - è ãè ïîãëåäíà ïîáåäîíîñíî, î÷àêâàéêè òÿõíàòà ðåàêöèÿòà.
Ìúæåòå â áàðà ñå ñïîãëåäàõà è ïîñëå äðóæíî è âèñîêî ñå ðàçñìÿõà. À øåðèô Êîíúðñ ãî èçãëåäà ñòðîãî, îáúðñà óñòàòà ñè ñ ðúêà è êàçà:
- Ïèòúð Ïîùàäæèÿòà å ñòàð ïèÿíèöà è ãëóïàê! Îò íåãî ìîãàò ñàìî òàêèâà áåçñìèñëåíè èñòîðèè äà ñå íàó÷àò! À òåçè, êîèòî ìó âÿðâàò, ñà ïî-ãîëåìè ãëóïàöè è îò íåãî!
Ìúæåòå îòíîâî ñå ðàçñìÿõà, à øåðèôúò ïðèêëþ÷è ñúñ çàêóñêàòà ñè, èçâàäè îò åäíà òàáàêåðà ìàëêî òþòþí, ñäúâêà ãî, ïîñëå ñå èçïëþ øóìíî íà çåìÿòà è äîïúëíè:
- Àìà ãîðåùî çàïî÷âà òîâà ëÿòî, à? Îùå å åäâà þíè, à êàêâà àäñêà æåãà å íàâúí!
Ìúæåòå îòíîâî äðóæíî çàêèìàõà â ñúãëàñèå. Ïîñëå äîïèõà êàôåòàòà ñè è âñè÷êè, ïî÷òè åäíîâðåìåííî, ñòàíàõà è èçëÿçîõà îò áàðà.


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 22.10.2010 @ 15:50:33 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ôàíòàñòèêà

» Ìàòåðèàëè îò
   mariq_vergova

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 05:51:29 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Öèðê" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.