Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 884
ХуЛитери: 7
Всичко: 891

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Icy
:: nina_nina
:: Marisiema
:: LioCasablanca
:: GalinaBlanka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНяколко реда пясък
раздел: Други ...
автор: Liliya

Да се представя – аз съм песъчинка. Малкото на пясъка и голямото на прашинката. По размер иначе не смейте да ме определяте, по материя също.
Кой ще каже, моля ви се, при какви обиколки на тялото спирам вече да съм песъчинка и ставам нещо друго? И кой ли знае още, от мида ли съм частичка, от камъче ли, какъв ми е химичният строеж и така нататък? Може дори и зрънце от сол да съм. Никой не знае, ама аз си се знам.

Ако ви звуча малко надменно, то е защото съм нахакана. Здраво се надувам, вижте иначе какъв съм дребосък, няма и да ме подозирате, ако не си поиграя на важна. Ето как го правя по правило: На хората им влизам в обувките, по очите, под ноктите, хрускам им в храната, драскам ги по кожата, а в най-злорадите си периоди директно им се пъхвам в банските на плажа, а от там - и по други места. И тогава придобивам голяма значимост. Сега, не знам по човешки как да я изразя тази емоция, но по моему звучи така – чувствам се не като песъчинка, а направо като тухла, като зид или като могилка.

Честно казано, въобще не се заблуждавайте от умалителното ми име. Аз имам черно и гнило минало. Участвах в една неблагородна групировка под името „Пясъчна буря”. Хвърчах, ломях, заслепявах, убивах, направо май прекалих. После ми дойде акъла, тоест влезе ми пясък в главата… (И без възражения, че нямам глава. Аз даже и мустаци имам, ако се съмнявате, значи просто не сте проверили всички песъчинки.)… и реших да започна да пътувам. Ей така, за катарзис. Бях на морето – там по джапанки и по кърпи, по бански и по дрехи, по сандвичи и по коси – къде ли не ме водиха, видях свят. Ех, с колко деца си поиграх! За пътешествията ми по пустинята няма да разказвам, там е толкова пренаселено, та чак жълто. Роднина до роднина, свят да ти се завие, и за разнообразие по някой кактус, но на мене и те не ми бяха разнообразни. Но, слава на пясъка, от там ме отвя вятърът и ме прати в ръката на един будистки монах. А той, милият, реши, че съм знамение, че съм част от единството на света, че самата аз съм цяла вселена от смисъл и енергия. Е, няма да лъжа, повъзгордях се, та чак ми щръкнаха мустаците, за които се разбрахме, че ги имам. Но съдбата, както всички знаем още от първи клас, не търпи ненаказаното зло, не беше забравила за песъчливите ми грехове и-и-и….хм….ами…такова…добре, де, озовах се в котешка тоалетна. Не будистка, някаква си котешка. Пречистих се от натрупаната вина, ама и доста се позацапах, особено по мустаците. Добре, че пясъкът на такива места често се сменя…та после…Е, няма да ви разказвам целия си живот! Първо, защото нямам живот, аз съм си нежива материя, а и второ, защото ми окапаха мустаците да говоря.

Ще ви кажа само защо съжалявам - мъчно мие , че не случих да попадна в бисерна мида. Като си песъчинка, това е доста голяма възможност. Нещо като да станеш творец, но по-истинско. Като да си муза. Мечтая го силно, но не го вярвам много и затова не се случва. Иначе от нищо не ме е страх – за мене няма смърт, няма болка, няма разочарование. Най-много да се разчупя на части, но ако това не е предимство, не знам кое ще е. Дори в котешката тоалетна всъщност нищо не усетих, вие ми се вързахте и ме съжалихте… аз нямам сетива, бе, хора, не всички сме като вас, чувствителни. В тая връзка, самата аз не зная как така успявам да говоря. Не може да се отрече, разказвам си с пълна пара живота на официален човешки език. Нека си остане мистерия, вие сте по обясненията и разгадаването на загадки. Доколкото ви познавам, де. Съзнание подозирам, че нямам, защото нямам знание, за да му слагам каквото и да е „съ” отпред. Други човешки органи също не ми се намират, с малки изключения. Говоря си през мустаците.

Понастоящем се подвизавам в едно разказче. Литературен герой съм, тъй да се каже. Може, впрочем, да излезна и героиня, както искате го кажете. Аз пол нямам, ама вас ще вземат да ви притеснят мустаците и ще ми дадете набързо. Тука попаднах по съмнителен начин. Изпаднах от главата на авторката и взех да се търкалям по кратката си автобиография с особено чувство за песъчливост и опесъченост. Мисля, че това изчерпва положението.


Публикувано от Administrator на 23.04.2010 @ 22:48:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Liliya

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 33932
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Няколко реда пясък" | Вход | 7 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Няколко реда пясък
от voda на 23.04.2010 @ 23:06:37
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Песъчинке! :)))


Re: Няколко реда пясък
от doktora на 23.04.2010 @ 23:25:00
(Профил | Изпрати бележка)
браво, мило дете, хареса ми твоята песъчливост...и аз бях песъчинка...някога....сега съм скала от андезит...дъртясал, сиреч;)

хи хи
Здравей, лилия!:))


Re: Няколко реда пясък
от shtura_maimunka на 24.04.2010 @ 00:37:00
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Нищо, че не си в бисерна мида, пак си красива и блестиш, когато има слънце.
Възхитена съм!


Re: Няколко реда пясък
от diva_voda на 24.04.2010 @ 10:41:33
(Профил | Изпрати бележка)
малее, надута песъчинка с щръкнали мустаци!! браво! чудесна хрумка! чудесна!


Re: Няколко реда пясък
от goren на 24.04.2010 @ 11:42:45
(Профил | Изпрати бележка)
Никой никога не знае каква песъчинка е в Голямата игра...Имаш време от малка песъчинка блестящ бисер да станеш... Поздравления, Лилия!!!
Бъди и укрепвай!


Re: Няколко реда пясък
от nikoi_1 на 24.04.2010 @ 11:50:07
(Профил | Изпрати бележка)
Браво за философско-психологическите превъплъщения!
А това вече си е поезия в проза.
Поздрав! :)


Re: Няколко реда пясък
от zebaitel на 03.06.2010 @ 11:58:24
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса разказът ти, Лилия! И аз като Никой_1 смятам, че си е поезия в проза!!!!!!!!!!!!!!!Поздрави!