Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 739
ХуЛитери: 2
Всичко: 741

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: mamasha

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТайното евангелие на Тома - 15
раздел: Други ...
автор: tomatroev

Притчата за горчивите плодове

И като се хвана за главата старейшината, взе да се вайка: „Каква река още трябва да сънувам, Боже, за да свърши най-накрая този кошмар?!”
А Иисус като погледна реката Еврос, що течеше мътна под нозете Му, отвърна: „Бистра! Питаш каква да е реката и ето, така ти отвръщам. Тогава ше свърши не само твоя, а и кошмарът на целия този народ, когато всичко се избистри...”
А имаше там един земеделец, дошъл последен да продава на пазара стоката си и непроумял за що иде реч, застана до Иисус и тъй го попита: „ Прости ми, Спасителю, ала обикновен човек съм аз и сега като закъснях и накрая дойдох, та не разбрах как да разбирам това „всичко да се избистри”?
„Простено да ти е, отвърна Иисус, защото макар да си обикновен човек, от твоите уста говори народът, а когато заговори народа – и боговете мълчат... А като не зная иначе, пак с притча ще опитам, а който е готов да я чуе, той и ще е готов и да я разбере!”
И така започна Учителя своята притча: „ Живял някога в земята, що наричали Кутмичевица свят човек и с думи, и с дела поучавал народа. И като дошли при него веднъж земеделци, рекли му: „ Отче, имаме ние градина за чудо и приказ. И на добро място е тази градина, на припек, а ето, толкова време мина, двадесет години вече, и все събираме от нея горчиви плодове! Защо, свети отче, на другите народи им се паднаха сладки плодове, а само нашият народ събира горчивите плодове?”
А като завели светия отец в градината, показали му големите дървета, що дават горчиви плодове, разровил той тревите отстрани първото дърво и видели всички да се показва там, колкото педя висока, малка и невзрачана фиданка.
И като разравил на друго място, и като разровил на трето, и така докрай, и видели, че има още много скрити такива фиданки, изправил се и рекъл: „ Защо казвате, че във вашата градина има само горчиви плодове? Ето, това са сладките плодове!
И учудили се всички вкупом: „Това ли, това ли са, отче, дърветата със сладките плодове, тези малки и жалки фиданки?!”
„Това са, отвърнал светият отец, ала са малки и жалки, защото нито сте ги окопавали, нито сте ги поливали и като не сте се грижили за тези, а за другите, другите са избуяли през тези двадесет години и затова сега ще берете горчивите плодове!”
Така завърши Иисус своята притча и замълча, а после се обърна към земеделеца и го попита: „ Разбра ли сега притчата, добри човече?”
„Разбрах я” – отвърна онзи.
„А като я разбра, знаеш ли какво трябва да се направи?”
„Лесно е - рекъл човекът – трябва да изкоренят дърветат с горчивите плодове и да се полагат грижи за тези, що дават сладки плодове!”
„Така и този народ, рече Иисус, един ден ще прогледне, и ще знае кои да махне и кои да остави...Кого да поругае и кого да прослави; кой е злодей и кой е герой; кое е зло и кое е добро; кое е долно и кое е горно; кое е черно и кое е бяло...
Ето, прочее, кое наричам избистряне.”


Публикувано от Administrator на 23.04.2010 @ 12:54:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 22:22:22 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Тайното евангелие на Тома - 15" | Вход | 7 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тайното евангелие на Тома - 15
от KakaMara на 23.04.2010 @ 14:52:09
(Профил | Изпрати бележка)
Какво да ти кажа кака, те тез горчивите са поливани и коланени не само през последните двайсет години, те са се вкоренили в земятани доста по-рано, пусто опустели! :)))


Re: Тайното евангелие на Тома - 15
от na_de на 23.04.2010 @ 19:06:26
(Профил | Изпрати бележка)
Един ден!......... В едно далеееееечно бъдеще, когато едно ,,грозно пате" ще се превърне в ,,Красив лебед"!!!
Притчата е дълбоко философска, но защо ли не вярваме на ,,Вълшебните приказки!?"
Красива вечер ти желая!:))


Re: Тайното евангелие на Тома - 15
от Danielita на 23.04.2010 @ 22:51:41
(Профил | Изпрати бележка)
Тома, много ми допадна тази притча. Както винаги чудесно и убедително написано. Само, че нашият народ все чака някой друг да му каже кое става за ядене и кое не. Взимането на решения, самостоятелно, без "велики" сили му е слабото място. И яде горчиви плодове, само от страх да не остане и без тях. Сложно, много сложно, и май няма скоро да се избистри.
Поздрави! Дани


Re: Тайното евангелие на Тома - 15
от stallion на 24.04.2010 @ 01:48:32
(Профил | Изпрати бележка)
По мое мнение тия с градинката са научили само кое е добро и лошо за вкуса им, както кръстът е давал качествени плодове за вкуса на римляните. Виж, ако например бяха изкоренили всички дървета и бяха засадили лук, поне щяха да теглят реколтата нагоре, а не да я дърпат надолу и във всякакви други посоки при бране.. Уви не, земеделците мислят на тях да им е по-вкусно на душите. Това е основният трик на дявола, с който е измамил Адам и Ева: по-добрата награда. Не зная от кой гьол си го избистрил това евангелие, пиша ти слаб по теология. Иначе като литература си го бива, дяволито е. ;)


Re: Тайното евангелие на Тома - 15
от sineva на 24.04.2010 @ 14:45:39
(Профил | Изпрати бележка)
Много обичам да чета или да слушам притчи.
И твоята е с мъдрост напоена, Томи!
Благодаря ти за удоволствието да те чета!:))))))) Хубави почивни дни!


Re: Тайното евангелие на Тома - 15
от dedenze на 25.04.2010 @ 13:00:54
(Профил | Изпрати бележка) http://dedenze.blog.bg/
Притчите се добра форма за обучение на народа. Иисус, независимо от
частичния божествен произход не вижда една друга, решаваща подробност- кой и какво е сял по нашите земи. Горчивите плодове
посяха и сеят тези, които сега ни продават по- сладки, малко преди да ги изхвърлят. Сами каним чуждите сеячи в градините си и после ядем горчивите плодове.Дано избистрим поне водата, но се съмнявям, имаме и
поговорка " В мътна вода, голяма риба се лови".
Поздрави!


Re: Тайното евангелие на Тома - 15
от kasiana на 18.07.2010 @ 17:24:51
(Профил | Изпрати бележка)
Все горчиви плодове яде народът ни...Но в мигове на избистряне, макар и за кратко, и сладки плодове е имало на трапезата ни...
45 години имаше много горчивина, а демокрацията се оказа ялова и сега пак ни горчи... Така е като сме ветропоказатели, а не стожери на българското...

Великолепна притча, Тома!!!

Щастлива, сладка и ведра вечер:)))