Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 424
ХуЛитери: 6
Всичко: 430

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: LeoBedrosian
:: pc_indi
:: Elling
:: Icy
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛице на книга - 2
раздел: Други ...
автор: tomatroev

От "Разговори с Мавъра"

- Това заглавие – каза дъщеря ми – по-добре го махни, да не се излагаш! Фейсбук само буквално се превежда така, а иначе означава нещо съвсем друго.
Попитах я какво.
- Откъде да знам! – отвърна. – Някакъв си техен израз, непреведим на български...
На мен пък ми харесваше. Интернет не е книжарница и милионите хора, които са в мрежата не са писатели, но нали всеки един от тях е запечатал там своите мисли и чувства, запечатал е своя лик, така, както писателят го прави чрез книгите си.
Но недоизказаното си остана. „Лице на книга” – какво ли още друго можеше да означава?
Вечерта излязохме да пийнем по нещо с приятели, говорихме за друго и аз забравих за интернет.
До мига, в който Професора каза, че е време да си ходи, извади портмонето си и докато търсеше дребни монети, една малка снимка изпадна на масата. Улисан, той не я забеляза.
- Професоре – каза господин Н. – вие като някакъв младеж, носите снимка във вътрешния си джоб!
Професора я взе и с трепереща ръка се опита да я прибере в портфейла, но после се отказа, вгледа се в снимката и дълго стоя така, като че я вижда за пръв път. Накрая тихо отвърна:
- Това е жена ми. Тя почина през 98-ма във Франция. Станаха вече дванадесет години, откакто я няма...
- Съжалявам – каза господин Н. – Наистина, не знаех!... Не, всъщност знаех, но... не предположих...
И ние се почувствахме неловко не по-малко от господин Н. Макар че съчувствието тук нямаше да помогне с нищо, ние също изразихме съжалението си, но Професора ни спря:
- Недейте... няма нужда! Всъщност – каза той като ни подаде снимката – отдавна исках да ви я покажа, добре стана така...
От избелялата снимка ни гледаше усмихната не много възрастна жена с дълга пепеляворуса коса.
- Само тази снимка ми остана от нея – продължи Професора - Не мога да я съживя и да я върна, но сега, поне докато говорим, за малко, нека да имам илюзията, че тя е тук, до мен.
После всички станахме да си ходим. Другите се прибраха, а аз и Мавъра тръгнахме да изпратим Професора. На връщане разказах на Мавъра за разговора си с дъщеря ми. Лица на книга, снимките – ето кое липсваше в пъзела!
Той се спря.
- Знаеш ли, че в някои села има още стари хора, които не дават да ги снимат с фотоапарат! Защото, според тях, душата им ще остане в снимката...
- Нали по същата причина – отвърнах аз - аборигените са вярвали, че ако някой ги нарисува, ще умрат. Духът им ще напусне тялото и ще се пресели в картината!
- Донякъде е истина – каза той. – Но всъщност не е ли това начина, който хората са измислили, за да победят смъртта? В една книга, в една картина, в една снимка или в един сайт човек може да е жив и след физическата си смърт. Не е ли това ФОРМА на живот? Вярно, нетрайна и несъвършена, твърде примитивна...
Но аз знам – завърши Мавъра – че ние все някога, рано или късно, ще измислим и по-съвършени и трайни форми, ще видиш...


Публикувано от valka на 16.01.2010 @ 21:42:45 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 11:43:38 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Лице на книга - 2" | Вход | 3 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Лице на книга - 2
от diva_voda на 16.01.2010 @ 22:14:10
(Профил | Изпрати бележка)
Скъпи професоре, защо не слушате дъщеря си, а приемате / и превеждате / всичко буквално:)))))) Та интернет съвсем не е простО форма на живот, нито простА форма дори ; още по-малко опит човек да "остане" след смъртта:))))))) Уважаеми, та това Е именно онази част от действителния ни живот, която СЪВСЕМ СЪЗНАТЕЛНО, но още неумело ... живеем и опитваме да КОНТРОЛИРАМЕ САМИ. Обърнете внимание, като дори определяме имената си:)))))) Правим се на богове и ... експериментираме ...върху самите нас. Разбира се, малцина успяват, останалите - хм...карикатури...- т.е. истинско постижение -дори нямат чувство за хумор...
Предайте искрените ми почитания и на останалите господа от компанията. А Вие, браво, забележителна дъщеря! Поздравявам Ви!


Re: Лице на книга - 2
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 17.01.2010 @ 11:28:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Hm.тази част е по-слаба...очаквах повече след първата...
Да, наистина, в йерархията на човешките потребности/пирамидата на Маслоу/, себереализацията /и творчеството/са на върха, вкл. и като начин да оставиш нещо след себе си-тоест да победиш тленността, но точно Интернетът?!?С цялата му анонимност, условност, с хилядите самоличности от един IP-адрес, с цялата подмяна на ценностите и откъсване от реално общуване...И точно тази агресивна мрежа фейсбук, която като пипала на октопод се опитва да обсеби мислите ти, прятелите ти , живота ти...Но го прави така хитро и под благовиден предлог...не се заблуждавайте, Приятелю!


Re: Лице на книга - 2
от Danielita на 18.01.2010 @ 00:28:57
(Профил | Изпрати бележка)
Тома, идеята ти за форма на живот след смъртта е чудесна:

"Но всъщност не е ли това начина, който хората са измислили, за да победят смъртта? В една книга, в една картина, в една снимка или в един сайт човек може да е жив и след физическата си смърт. Не е ли това ФОРМА на живот? Вярно, нетрайна и несъвършена, твърде примитивна..."

Веднага направих връзка с разказа на Дедензе за предсказанията. Има хора, които предсказват по снимка, значи, може би има нещо в образа, независимо на какъв носител е- хартия, платно, електронен и т.н. Нали и Исус е оставил образа си върху плащеницата ( и това ти го казва един атеист!?)
В същото време поддържам мнението си за Интернет саитовете, изразено в коментара ми към първата част на разказа ти.
Много поздрави! Дани