Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 884
ХуЛитери: 3
Всичко: 887

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
раздел: Разкази
автор: Markoni55

Като всички млади хора и ние пренебрегвахме закуската – едно кафе и айде!
Обикновено тръгвахме в различно време, поради което кафето се пиеше на работното място. Така или иначе в соц-а това беше трайна сутрешна традиция, заедно с коментарите и клюките, едва после идваше ред на задачите за деня.

Децата се родиха с малка разлика, та ми беше писнало от попарки и кремчета и щом тръгнаха на ясли, градини и училища, закуската стана традиция само в събота и неделя. Когато Краси се случеше да почива, в тези дни той лично я приготвяше – юфка или макарони. Това не бе закуска, а ритуал, пренесен от времето на съвместното ни съжителствуване с неговите родители. След сваряване юфката се слагаше в голяма йенска купа, наръсваше се със сирене и се запържваше с нагорещена мазнина, внимателно изсипвана над лъжичка с червен пипер. Във времето я разнообразявахме със захар или запържени кубчета хляб, но като цяло традицията се спазваше. Навикът бе дотолкова силен, че не се замисляхме да намалим дозата, когато по една или друга причина някой отсъстваше. С времето остатъкът стана чудесна основа за мой специалитет. Добавях малко ситно нарязани мариновани краставички, чесън, някакъв колбас, ако се намираше, и всичко това забърквах с майонеза. Ставаше страхотно предястие и мезе за водка.

Изненадващо една вечер Емо, големият ни син, настойчиво ме помоли да го събудя в 6.30 часа сутринта. При положение, че е втора смяна, се озадачих. Щял да тренира на стадиончето с Коки (съседско дете). Събудих го, отиде, върна се много въодушевен - минути преди да тръгна на работа. Това продължи цяла седмица, което ми се видя подозрително, най-вече поради ранното ставане. Поразпитах го повече. Все пак трябваше да знам какво прави един тринадесетгодишен хлапак. Оказа се, че и майката на Коки тренира с тях и ако искам мога да ги придружа. Съвсем заинтригувана, жертвах съботното си излежаване( (обикновено ме нямаше за никого преди 9.00 часа). Навлякох анцуг и бодро метнах хавлиена кърпа около врата си. Коки и майка му вече ни чакаха пред техния вход. За разлика от моята невисока, но доста трътлеста фигура, тя бе едно стегнато миньонче, вероятно в близка до моята възраст, но с изключително младежко излъчване. Изненада ме голямата пазарска чанта, която бе помъкнала. Очаквах, че тичането ще започне още от нашия блок, но очевидно сценарият не предвиждаше това.
Стигнахме стадиончето, момчетата се втурнаха на лоста. Като човек с липса на подобни навици аз, естествено се втурнах да бягам по пистата.

Обикновено (поради килограмите си и възобемната гръдна обиколка) съм си изработила една леко търкаляща се техника на бягане. Тя включва повече динамика с краката за сметка на отскоците. Тази техника ми върши страхотна работа когато гоня автобус. Изработих си я специално след един потресаваш спринт след тролея. Успях естествено да се метна на долното стъпало в момента преди да хлопнат вратите. Докато уравновесявах дишането си срещнах изумените погледи на двама близкостоящи мъже. Гледката си беше изумителна – бюстът ми продължаваше да подскача (!?!). Бях си купила нов сутиен, български, с някакви много еластични ластични презрамки...

В случая обаче тази търкаляща се техника нямаше да върви. Освен това си бях сложила достатъчно стегнато бельо. Държах да направя добро впечатление. Мислено си представях елегантното бягане на Петкан в едноименната версия на Робинзон Крузо - хубав отскок, плавно движение на крайниците... Всичко това после го демонстрира Катя, а аз разтресох част от пистата, докато от дробовете ми започна да се изстръгва само някакво свистене. Тръшнах се на тревата и спрях да се интересувам от света за известно време. Когато се върнах в кондиция, видях с периферното си зрение, че Катя е привършила със загрявката (естествено, ама кой да се сети) и вече се отправя с момчетата към пистата. Достатъчна ми бе гледката от старта, притворих отново очи. След няколкото обиколки, които (да не се разстройвам излишно) не броих, чух бодрия глас на Катя:
-Хайде на закуска!
Нов шок, цялото съдържание на чантата бе грижливо подредено на една пейчица: пластмасова купа със сандвичи, резенчета доматки, термос с айран за момчетата и термос кафе за нас. Държа да отбележа, че сандвичите не бяха просто сандвичи. Филийки, разрязани наполовина; върху всяка една от тях бе забоден с клечки за зъби преполовен по дължината си кремвирш във форма на сърце, изпълнено със смес от яйце и сирене. Всичко това препечено и все още съвсем топло. Нямах думи. Горкото ми дете с огромно настървение се нахвърли на закуската, а на мен от самосъжаление и чувство за вина ми приседна дори кафето. На връщане Катя ми обясняваше колко Коки бил злояд и затова вечно кани приятелчетата му - да го накара и той покрай тях да хапне нещо. Баща му бил също много махнат на ядене, а тя толкова обичала да готви и занарежда всякакви любими ястия.

Докато стигнем до дома ни вече бях потисната до смърт. Какви жени има, а аз?! Горките ми деца, не са ли виждали топла закуска, освен в събота и неделя, та чак са готови да стават толкова рано и да обикалят стадиона, защото друга майка е приготвила с любов нещо специално... Всичките ми теории, че съм ги научила на независимост т.е. да си приготвят сами за ядене, да си перат чорапите всяка вечер, да си гладят и т.н. се стопиха и остана горчивината на една голяма вина. Чудих се как да разкажа това на Краси, след като рискувах и той да подметне нещо от рода на това:
- Ами видя ли се какво представляваш ?
Традиционната съботна юфка вече кротко димеше на масата и ни очакваше. Независимо от сандвича, Емо си сипа с огромно удоволствие пълна чиния и започна да обяснява на брат си колко вдигания е направил на лоста. Разказах за тренировката ни без да влизам в излишни подробности, като подхвърлих на Емо, че е трябвало да ме предупреди и аз да приготвя нещо.. Всичко си дойде на мястото след финалната реплика на Краси:.
- Ако ще предлагате салатка с ракийка - и аз ще тренирам с вас!


Публикувано от hixxtam на 22.10.2009 @ 19:18:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Markoni55

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:01:29 часа

добави твой текст
" Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони" | Вход | 5 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
от copie на 22.10.2009 @ 23:11:14
(Профил | Изпрати бележка)
:) Гот! Ако и вино носите - идвам и аз :))))))))))
Много приятно за четене


Re: Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
от Markoni55 на 23.10.2009 @ 16:36:50
(Профил | Изпрати бележка)
Това е третият...Набраво ме хвана творчески дрисък...Ши дадем и вино...
Радвам се че ти хареса.

]


Re: Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
от cvqt_na_borovinki на 22.10.2009 @ 22:55:58
(Профил | Изпрати бележка) http://copingkoala.wordpress.com
много вкусни закуски ;)


Re: Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
от Markoni55 на 23.10.2009 @ 16:38:03
(Профил | Изпрати бележка)
По скоро изстрадани!!!!

]


Re: Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
от cvqt_na_borovinki на 23.10.2009 @ 19:45:34
(Профил | Изпрати бележка) http://copingkoala.wordpress.com
e- tova sushto pridava vkus ;)

]


Re: Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
от diva_voda на 22.10.2009 @ 20:36:01
(Профил | Изпрати бележка)
Виж какво, с твоите кулинарии ей сега се сетих на кого ми напомняш - Лаура Ескивел "Като гореща вода за шоколад"! Мммм, мисля ,че много ще си паснете :))) ако разбира се вече не сте се надушили:))
Сериозно, горещо ти препоръчвам романите и, ако още не си ги "открила" ( и това не е просто игра на думи )
Спокойна нощ


Re: Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
от Markoni55 на 23.10.2009 @ 16:50:28
(Профил | Изпрати бележка)
Надушихме се преди десетина години, всъщност само този роман съм чела. Бях много впечатлена, но не съм предполагала как ще се стече живота ми и че в един момент точно в това, дето не ми е най-силна част ще ме избие Демек в слабото място- кулинарията. То така се случва. Иначе ми се пишеха разкази. Исках да са истински случки, но наистина докато си завивах пустите сърмички ми хрумна идеята за цикъл разкази. Боя се да не пресоля гозбта, т.е. да почна да си ги изсмуквам от пръстите за да гоня бройка....човек се настървява някак, или както казват французите апетитът идва с яденето ...Благодаря, че следиш изявите ми.

]


Re: Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
от Ufff на 23.10.2009 @ 06:13:17
(Профил | Изпрати бележка)
Ааа, ето я тайната на добрите тренировки. ) Храната прави борбата!
)))


Re: Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
от Markoni55 на 23.10.2009 @ 18:24:46
(Профил | Изпрати бележка)
Абсолютно, нема тука - нема там!

]


Re: Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
от joy_angels на 23.10.2009 @ 20:32:36
(Профил | Изпрати бележка)
Правиш поредица, Маркони! Много хубаво - обичам логичните неща :)) Нелогичните също :)))
Знаеш ли какво очаквах - че Емо ще каже след тренировката, когато хапва и от вашата юфка: "Много вкусни неща има, ама като тази юфка няма втора, тате". Щеше да е страхотна реабилитация... :)))
Чета с удоволствие, Маркони! Май ще почна и да записвам вече...
Поздрави, ей :))) ПС Това със сутиена в тролея беше велико - цвилих с глас :))))


Re: Кулинария до шия - 3 / Закуска за шампиони
от Markoni55 на 25.10.2009 @ 19:30:37
(Профил | Изпрати бележка)
Гова със сутиена си е едно къв едно. Това че си се смяла е добре, но смятай аз как си се изкикотих и слязох на следващата спирка. Понеже закъснях и почнах да обяснявам на колегите защо - се осъмниха, та ими изиграх граовско с натрисане за да добият впечатления. Туш!
Колкото до финала също е истински. Не че нямам фантазия, напротив - някога се чудя дали някои неща се се случили така или съм ги измислила....Но понеже сега стратирам в прозата заложих на естественото....Нека бъдем естествени!!! Благодаря за подкрепата!

]