Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 865
ХуЛитери: 1
Всичко: 866

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГълъбът
раздел: Есета, пътеписи
автор: dedenze

        Сам долетя отнякъде. По оперението изглеждаше стар, мъжки гълъб. Странно почукване по ламаринения перваз на прозореца привлече вниманието ми. Нямаше пръсти на едното краче и стъпваше на костта. Раната беше стара и зарастнала. Било е доста трудно, но е успял да се пригоди към живота. Когато ходеше се клатеше смешно като паток.

        Имах грухано жито за варене и му сипах една шепа. Така станахме приятели и съратници в неволите и самотата. Всеки ден към 10 часа се хранехме. Допускаше да го пипам по главата и крилата. Често по-млади гълъби се опитваха да отмъкнат зрънцата. Той храбро ги бранеше, територията беше негова. Когато броя на нашествениците нарастнеше значително, помагах. Достатъчно беше да отворя прозореца и застана наблизо.Той се хранеше спокойно, а другите се страхуваха и летяха далече.

        Оставаха два дни до Коледа. Получих тежка, бъбречна криза с повръщане и всички изпълнения. Към 22 часа, ме отпусна и прегърнал електрическата възглавница съм заспал. На другия ден ме събуди специфичното почукване по ламарината на прозореца. Хранех гълъба на кухненския прозорец и той винаги търпеливо чакаше там. Сега почукваше с краче на спалнята. Погледнах часовника 13:30, спал съм повече от 15 часа. Край множеството болести, чета много медицинска литература и веднага разбрах, че нещо не е наред. Пулс 150, кръвно 100/50, не виждам добре даже едрите цифри на календара. Поставих си точна диагноза за десетина минути – вътрешен кръвоизлив. Бързо навлякох някакви дрехи. Сипах целия пакет зърна на прозореца. Не се знае кога и дали ще се върна.

        Хванах такси за Пирогов. Страшно предколедно задръстване. Обясних на шофьора какво става и му платих предварително. Ако припадна, да ме откара и каже „вътрешен кръвоизлив след бъбречна колика”. Беше младо момче, малко се уплаши, но моето спокойствие го успокои. 4 километра за 80 минути, още съм в съзнание. Снимки, сонди, лекари - за час моята диагноза се поттвърди. Разкъсване между хранопровода и стомаха, вследствие на спонтанното повръщане. Изгубил съм над литър кръв и още 3-4 часа са оставали до „гушването на букета”. Хубава безболезнена смърт в съня, но уви. Последваха системи, ремонти – оцелях. След Нова година се прибрах в къщи. Бях решил специално да почерпя моят спасител гълъбът. С нетърпение исках да го видя, но него го нямаше.

        Много дни оставях зърна и го чаках. Повече не се появи. Няколко пъти радостно скачах, нещо чукаше по ламарината. Комшията над мен имаше отвратителния навик да си изхвърля цигарените угарки през прозореца.


Публикувано от administrator на 26.09.2009 @ 17:42:09 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   dedenze

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:47:15 часа

добави твой текст
"Гълъбът" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Гълъбът
от ggerin на 26.09.2009 @ 18:19:30
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво есе деденце!
Гълъбът е бил ангел-хранител, в живота нищо не се случва случайно.
Поздрав!
:))


Re: Гълъбът
от shtura_maimunka на 27.09.2009 @ 02:32:18
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Натъжих се в края на разказа, но си мисля, че гълъбчето може да е помагало на друг нуждаещ се.
Поздрави dedenze за хубавият разказ!:-)