Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 845
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 850

Îíëàéí ñåãà:
:: LioCasablanca
:: pinkmousy
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: malovo3

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÕóäîæíèêúò
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Remembrance




Ñúñ çëàòåí êëþ÷
îòêëþ÷èõ ñè ñúðöåòî –
äà íå ìîæå äà òå ïîæåëàâà,
íî âñåêè âúçìîæåí ìèã
äà òè äàâà
ñëúíöå, óñìèâêè
è îò êðèëåòå
èçõâðúêíàëî
íåæíî ïåðöåòî.


Ïðè íåãî áÿõà èäâàëè êðàñèâè æåíè.
Íî òàçè áåøå ðàçëè÷íà.
Îùå îò âðàòàòà óñåòè íåùî ñòðàííî âúâ âúçäóõà îêîëî íåÿ.
Òîé ïðàâåøå ñâîèòå âúëøåáíè ñìåñêè çàä ñòàòèâà ñ ïîäãîòâåíî ïàíî, êîãàòî òÿ ïî÷óêà è òèõî ïðîøóìîëÿ â ñòóäèîòî. Îãëåäà êðîòêî îáñòàíîâêàòà è ïîòúðñè ïðèñúñòâèåòî ìó èççàä ëàáèðèíòà îò ïëàòíà, öâåòîâå è ñâåòëèíà.
Èçãëåæäàøå êðåõêà, ëþáîïèòíà è áåøå íàèñòèíà ìíîãî ïðèâëåêàòåëíà. Íî íå ôèçè÷åñêèòå é ÷åðòè òîëêîâà ïðèâëÿêîõà âíèìàíèåòî ìó, à åíåðãèÿòà, êîÿòî èçëú÷âàøå. Îêîëî íåÿ ñÿêàø ñå ñòåëåøå àðîìàòà íà ñèíè ìîðñêè âúëíè.
Êîãàòî ñå ïðèáëèæè, à òîé íàäíèêíà, çà äà ÿ ïîçäðàâè, áúðçà óñìèâêà óêðàñè óñòíèòå é.
- Äîáúð äåí – êàçà òîé.
- Äîáúð äåí – îòâúðíà òÿ.
È äîòóê äà áÿõà ñïðeëè, äåíÿò ùåøå äà å ñúâúðøåí, òàêà äîáðå ñå ïî÷óâñòâà îò òàçè ñðåùà. Òîé îãëåäà ñåãà ìàëêî ïî-äîáðå ôîðìàòà íà ñúùåñòâîòî é è çàïèòà:
- Ïî êàêúâ âúïðîñ?
- Äîéäîõ, çàùîòî ìè êàçàõà, ÷å ìîæåòå äà ìå íàðèñóâàòå.
- Æåëàåòå äà âè íàðèñóâàì çíà÷è? – ïîâòîðè òîé, âðúùàéêè ñå êúì áîèòå. – À êàçàõà ëè âè êàê ðèñóâàì àç?
- Âñúùíîñò íå – ñêðîìíî ñïîäåëè ìîìè÷åòî è ïîòúðñè ñ ïîãëåä íàîêîëî çàâúðøåíè ïðîèçâåäåíèÿ. Ïîðòðåòè íå îòêðè íèêúäå. Ïåéçàæè è àáñòðàêòíè òâîðáè çàåìàõà ìÿñòî èç öÿëîòî ïîìåùåíèå, íî òîâà áå âñè÷êî.
- Àç íå áúðçàì è êîãàòî ðèñóâàì íÿêîãî, ìó ïîñâåùàâàì êîëêîòî âðåìå òðÿáâà. Ùå çàïî÷íåì ñëåä ìåñåö. À äîòîãàâà âèå ïîìèñëåòå äîáðå ïî âúïðîñà çàùî èñêàòå äà âè ðèñóâàì. Òîâà ùå áúäå ïúðâîòî, êîåòî ùå âè çàïèòàì.
Òÿ ìó áëàãîäàðè, ñáîãóâà ñå è ñè òðúãíà. Òîé ïîãëåäíà ñëåä íåÿ, äîêàòî òÿ èçëèçàøå è òèõî âúçäúõíà.

***

Ñëåä ìåñåö òî÷íî, â ñúùèÿ ÷àñ, òÿ ïðåñòúïè ïðàãà íà ñòóäèîòî çà âòîðè ïúò. Áåøå òèõî è ïðàçíî. Òÿ âëåçå áàâíî è îãëåäà òîçè ïúò â äåòàéëè. Íàïðàâè é âïå÷àòëåíèå ïîäðåäåíîñò, áåç ïðåêàëåíî âìàíèa÷àâàíå, èçïîëçâàíå íà ìíîãî è âñÿêàêâè âèäîâå áîè, êàêòî è ðàçëè÷íè îñâåòëåíèÿ – ïðîæåêòîðè è ëàìïè, ðàçëè÷íè úãëè ñ îôîðìëåíèÿ è äåêîðàöèè. Ñåãà çàáåëÿçà è äîñòà âðàòè, âîäåùè íåçíàéíî êúäå, äî åäíà çàòâîðåíè. Òÿ ñå ïî÷óäè ìèã-äâà êàêâî äà ïðåäïðèåìå, òî÷íî êîëêîòî òîé äà âëåçå îò åäíîòî îò òåçè ïîòàéíè ïîìåùåíèÿ è äà ÿ âèäè òàì, ïî ñðåäàòà íà ñâåòëèíàòà, ïðîíèêâàùà îò îãðîìíèÿ ñòúêëåí òàâàí. Òîé ñå óñìèõíà ìèëî è åíåðãè÷íî ÿ ïîñðåùíà. Ïîêàíè ÿ â óþòíî úãúë÷å äî ïðîçîðåö. Ïîñî÷è ñ æåñò êúì äèâàíà, à ñàìèÿò òîé ïðèñåäíà íà ñòðàíè÷íàòà îáëåãàëêà íà ôîòüîéë.
Äîêàòî òÿ ñå íàñòàíÿâàøå, òîé íàáëþäàâàøå âñÿêî åäíî íåéíî äâèæåíèå. Ñòîÿ òàêà äúëãî â íåïîäâèæíà ïîçà, äîêàòî íàêðàÿ òÿ äîðè ìàëêî ñå ïðèòåñíè.
- Çàùî èñêàòå äà âè íàðèñóâàì – çàïî÷íà ðàçãîâîðà òîé.
- Çàùîòî èñêàì äà ñå îïîçíàÿ – êàçà òÿ ïðîñòè÷êî. – Èñêàì äà ñå âèäÿ ÷ðåç ÷óæäè î÷è.
- À çàùî èñêàòå äà ñå îïîçíàåòå? – ïîïèòà òîé, íå ñíåìàéêè î÷è îò íåÿ.
- Çà äà ñå ðàçáåðà ïî-äîáðå.
- Ïåðôåêòíî. Òîâà îçíà÷àâà, ÷å íÿìà äà èñêàòå ïðåôúðöóíåí èäåàëåí ïîðòðåò, ïîä÷åðòàâàù ñàìî âàøèòå ñúâúðøåíñòâà?
Òÿ ãî ïîãëåäíà ìàëêî îáèäåíî.
- Àç çíàì, ÷å íå ñúì íèòî ìîäåë, íèòî íàé-ãîëÿìà êðàñàâèöà. Íî îïðåäåëåíî áèõ èñêàëà äà âèäÿ è õóáàâèòå ñè ÷åðòè. Íåãàòèâèòå ìîãà äà âèäÿ è â îãëåäàëî, è â ïîãëåäà íà ñàìîäîâîëíèòå æåíè.
- Èçâèíåòå ìå, íå èñêàõ äà âè íàðàíÿ – ïðîòåãíà ñå òîé êúì íåÿ è äîêîñíà ðúêàòà é. – Çàùî ìèñëèòå, ÷å ÷óæä ÷îâåê ìîæå äà âè îáðèñóâà äîáðå?
- Çàìèñëèõ ñå íàä ïîñòàâåíèÿ âúïðîñ ïúðâèÿ ïúò, êîãàòî äîéäîõ. Ïðåç òîçè ìåñåö îñúçíàõ, ÷å âñúùíîñò èìàì íóæäà îò ïîìîù. Èñêàì äà ïðèäîáèÿ ðåàëíà ïðåäñòàâà çà òîâà, êîåòî ñúì.
- Õóáàâî, ìíîãî õóáàâî – óñìèõíà ñå òîé. – Áèõ ñå ðàäâàë äà ïîìîãíà. È ñúì î÷àðîâàí îò èñêðåíîñòòà è ñìåëîñòòà âè.

Òîé ñòàíà è çàêðà÷è íàïðåä-íàçàä.
- Êàêúâ öâÿò áèõòå íàðèñóâàëà äóøàòà ñè?
- ... Ñèíÿ...?
- À ñúðöåòî âè, òî êàêâî å?
- Èçñòèâàùà ëàâà.
- Ðúöåòå âè?
- Öåëèòå îäðàíè, çàùîòî ñà ãàëèëè ðîçè.
- À êðàêàòà?
- Óìîðåíè îò õîäåíå, íî áÿõà îáè÷àíè.
- Äà ñå ñïðåì íà êîñàòà.
Òîé ñå äîáëèæè è ÿ ïîãàëè ïî ãëàâàòà.
- Ìåêà å.
- Ìå÷òàÿ äà å ìíîãî äúëãà.
- À î÷èòå?
- Áèõ èñêàëà äà ñà òàêà òîïëè, ÷å êîãàòî ÷îâåê ìå ïîãëåäíå, äà ñå ÷óâñòâà ó äîìà ñè.
Òîé ñå âòóðíà êúì ñòàòèâà ñè. Òÿ ãî ïðîñëåäè ñ ïîãëåä, ñúçðÿ è ïðèãîòâåíèòå ìó áîè. Ïîâå÷åòî áÿõà òîíîâå íà ñèíüî. Òÿ àõíà è òîé ñå óñìèõíà.
- Íî êàê...? - åäâà ïðîìúëâè òÿ.
Òîé ñëîæè ïðúñò íà óñòíèòå ñè, êîåòî òÿ ðàçáðà äîáðå, è çàïî÷íà äà ðèñóâà. Òàêà èçìèíà äîñòà âðåìå – òÿ è íå óñåòè êîëêî âñúùíîñò. Êîãàòî òîé ïðèâúðøè, äîñòà èçìîðåí, ÿ èçïðàòè äî âðàòàòà è íåáðåæíî ÿ ïðåãúðíà.
- Ùå ñå âèäèì ñëåä ìåñåö – êàçà òîé, äîêàòî òÿ ïúðâî ãëåäàøå ìàëêî ñòúïèñàíî, ïîñëå êèìíà è ñè îòèäå.

***

Ñëåäâàùàòà èì ñðåùà áåøå áðóòàëíà.
Òÿ íàõëó áåç äà ïî÷óêà â íåãîâîòî ñè ñòóäèî, îãëåäà âñè÷êè îêà÷åíè êàðòèíè, ñÿêàø ñà ïèëåòà çà ïðîäàí íà ïàçàðà, ñëåä òîâà ñåäíà íà äèâàíà è çàïî÷íà äà ïëà÷å.
Ñëåä êàòî â íà÷àëîòî ÿ ïîçäðàâè, òîé ïðîñòî ÿ íàáëþäàâàøå è ïðîäúëæè äà çàáúðêâà ñêðîìíî áîèòå ñè.
- Ðàçáðàõ, ÷å ìîæå äà ìå íàðèñóâàòå – êàçà òÿ ïðåç âñè÷êèòå ñè ñúëçè.
Òîé ñïðÿ è ÿ ïîãëåäíà. Ïðèáëèæè ñå äî íåÿ, ñìóòåí, è ñåäíà íà îáëåãàëêà íà ôîòüîéë.
- Êàêâî èìà? – ïîïèòà.
Òîâà áåøå äîñòàòú÷íî, çà äà îòïðèùè îùå äåñåò ìèíóòè îïëàêâàíå çà æèâîòà é, èçöåäåíî â ñúùî òîëêîâà âðåìå ìîêðè î÷è.
- À âèå? Âèå êàêâî ðèñóâàòå? Ñèãóðíî ãîëè òåëà – êàçà ãî ïî÷òè öèíè÷íî, ïî÷òè ãðóáî, âñå åäíî áåøå íÿêàêúâ èçïîëçâà÷. Áåøå ëè îñúçíàëà âúîáùå êàêâî âèæäà, äîêàòî áåøå ðàçãëåæäàëà êàðòèíèòå?
Òúãàòà é ãî ñëîìè. Ïî÷òè ðàçíèùåí òîé îòèäå äî ñòàòèâà è äúëãî íàíàñÿøå ñâîèòå ùðèõè. Êîãàòî ïðèêëþ÷è, òÿ ñå ÿäîñà.
- Âèå äîðè íå ìè êàçàõòå åäíà áëàãà äóìà! À àç ñúì òîëêîâà íåùàñòíà!
Òîé ñå ñìóòè îòíîâî. Ïðèáëèæè ñå è õâàíà ðúöåòå é.
- Ìèëî äåòå. Âèå çàáðàâÿòå, ÷å àç ñúì ïðîñòî îãëåäàëî íà äóøàòà âè. Íèìà æåëàåòå è ëè÷íà ñúïðè÷àñòíîñò?
- Äà, ìîëÿ?
- Àêî ãî íàïðàâÿ, ùå çàãóáÿ ñâîÿòà íåïðåäóáåäåíîñò. Ùå âè ïðèâúðæà êúì ìåí, êîåòî å îïàñíî. Àç íå ñúì íèêîé â æèâîòà âè, ïðîñòî õóäîæíèê.
Òÿ èçâàäè ïîðåäíà êúðïè÷êà îò ÷àíòàòà ñè, ïîïè îòíîâî âñè÷êè õóêíàëè ïî ïúòÿ ñè êàïêè òúãà, ïðåãëúòíà è ëèöåòî é ñå âêàìåíè.
- Ïîðåäíèÿò ëåäåí ìúæ-åãîèñò – ïðîöåäè òÿ ïðåç çúáè.
Òîé äîðè íå ïðèìèãíà, íèòî ïúê îòâúðíà ñ íåùî.
Êîãàòî òÿ õëîïíà âðàòàòà, òîé âúçäúõíà.
Ãîðåùè óðàãàíè ñå ïîòóøàâàõà ñàìî ñ ëåäåíè ñâëà÷èùà – ïîìèñëè ñè òîé è îòèäå äà íàðèñóâà òîâà ñâîå ïðîíèêíîâåíèå. Îñòàòúêúò îò äåíîíîùèåòî ñè ïîñâåòè íà âúçñòàíîâÿâàíå îò èçòîùèòåëíàòà ñðåùà, íî è íà ìàëêî ìå÷òè.

***

Êîãàòî âëåçå, òÿ ðàçíåñå àðîìàòà íà ïðîëåò. Ìåêà êîñà, ïðåêðàñíà ðîêëÿ, ëåòÿùè ñòúïêè íà äúõîñïèðàùè òîê÷åòà. Íåæíîñòòà é îòíå çà ìàëêî ñòàáèëíèÿ ïîòîê íà ìèñëèòå ìó è òîé ñåäíà íà îáëåãàëêà íà ôîòüîéë.
Òÿ ïîçäðàâè, îãëåäà êàðòèíèòå ìó ñ àõ è îõ, óñìèõíà ñå è ñå ïðèáëèæè. Çäðàâèñà ñå ñ íåÿ è é ïðåäëîæè äà ñåäíå. Òÿ ïîîãëåäà, íî ñå ïîêîëåáà.
- Ðàçáðàõ, ÷å ìîæå äà ìå íàðèñóâàòå?
Ìàé òðÿáâàøå äà ñâèêíå ñ òîâà. Òÿ íàèñòèíà ëè íå ïîìíåøå?
Òîé êèìíà.
- Âëþáåíà ñúì – ñïîäåëè òÿ.
Òîé êèìíà îòíîâî. Ñòàíà, õâàíà ÿ çà ðúêà è ÿ ïîâåäå êúì åäíà îò ñâîèòå ìíîãîáðîéíè âðàòè. Êîãàòî ïðåêðà÷èõà ïðàãà, òÿ àõíà. Çèìíà ãðàäèíà – ïðåêðàñíè öâåòÿ, õðàñòè è ôîíòàíè ñå ïðåïëèòàõà â ðàéñêî êúò÷å. Çàâåäå ÿ äî ïîëåãíàë äúíåð, óäèâåíà, è ÿ íàñòàíè äà ñåäíå. Çà áðîåíè ñåêóíäè íàìåñòè ñòàòèâà ñè è áîèòå.
Òîé íå ïîïèòà â êîãî å âëþáåíà. Íèòî êàêâè ñà áåçñïîðíèòå êà÷åñòâà íà âúïðîñíèÿ ñóáåêò, ïðåäèçâèêàë íåéíîòî âúçõèùåíèå. Îïèòà äà ñå êîíöåíòðèðà âúðõó ðåçóëòàòà íà òîâà, êîåòî ÿ áåøå ïðåîáðàçèëî òàêà âíåçàïíî.
- Äâèæåòå ñå – êàçà òîé.
Òÿ ñòàíà è çàïî÷íà äà ðàçãëåæäà ðàñòåíèÿòà íàîêîëî. Åôèðíà è ñëúí÷åâà, òÿ ãî ïîêîðè ñ íåæíàòà ñè òèøèíà. Íàé-íàêðàÿ òîé ïî÷òè ñå ïðåñòðàøè äà çàïèòà íåùî ïî-êîíêðåòíî, íî òÿ ãî èçïðåâàðè.
- Íå å ëè ïðåêðàñíî äà îñúçíàåø ïðèçâàíèåòî ñè?
Òîâà áåøå íåî÷àêâàíî çà íåãî. Ïðåäè äà îòãîâîðè ïîäõîäÿùî, òÿ ïðîìúëâè:
- Ëþáîâòà å ïðåêðàñíî íåùî. Âëþáåòå ñå â ëþáîâòà!
È ñå èçïëúçíà íàâúí, äîêàòî òîé ñå âçèðàøå â ñèëóåòà é. Ïðèñåäíà íà íåùî íàáëèçî è íÿêîëêî ÷àñà ñúçåðöàâà îáðàçà é â ìèñëèòå ñè, ðàçìèøëÿâàéêè.

***

Ùå ïîìíè, íÿìà äà ïîìíè, ùå ïîìíè, íÿìà äà ïîìíè... È òàêà äî áåçêðàé... Èëè äîêàòî íà õàðòèåíàòà ìó ìàðãàðèòêà íå îñòàíà íèòî åäíî ïàð÷åíöå... à ïîñëåäíîòî íåãàòèâíî îñòàâè çà íàêðàÿ, íàðî÷íî.
Êîãàòî òÿ âëåçå, òîé ïîòðåïåðè. Òÿ èçëú÷âàøå íåçåìíî ñïîêîéñòâèå è õàðìîíèÿ. Ïðèáëèæè ñå è ìó ïîäàäå ðúêà. Êàêâî ãî íàêàðà äà ÿ öåëóíå, âìåñòî ïðîñòî äà ñå çäðàâèñà? Òÿ ñå óñìèõíà øèðîêî è îùå íå óñïÿëà äà êàæå è äóìà, òîé çàïî÷íà:
- Æåëàåòå äà âè íàðèñóâàì?
Òÿ êèìíà.
- Àç íå ðèñóâàì ãîëè òåëà – ïîäìåòíà òîé.
Òÿ ñå ðàçñìÿ. Òîé ñúùî.
- Êàêâî íàé-îáè÷àòå ó õîðàòà? – ïîïèòà òîé.
Òÿ ñå çàìèñëè çà ñåêóíäà.
- Òîïëèíàòà èì. Ìîæå ëè äà ñåäíà? Ìàëêî ñúì èçìîðåíà...
Òîé êèìíà è ñå èçâèíè.
- Ìàëêî ñå ðàçñåÿõ. Òîêó-ùî ñè íàïðàâèõ êàôå, æåëàåòå ëè?
- Î, äà – ïðîñâåòíà òÿ. – Áëàãîäàðÿ âè.
Òîé ñå çàïúòè íÿêúäå òàì êúì êàôåâàðêàòà ñè, òàíàíèêàéêè ñè çà êàíè÷êè, çâåçäè è êèôëè. Òÿ ñå ðàçâåñåëè è òîé ÷ó ñìåõà é. Êàòî ñå âúðíà, îòâîðè âñè÷êè âúçìîæíè ïðîçîðöè â ñòóäèîòî ñè.
- Òðÿáâà íè ñâåòëèíà, ìíîãî ñâåòëèíà!

Êîãàòî íàêðàÿ ñè òðúãâàøå, òÿ ãî ïîãëåäíà è êàçà:
- Âèíàãè ïàçåòå ñâåòëèíàòà â ñúðöåòî ñè.
Òîé ñå ïðåñåãíà çà ðúêàòà é è ÿ öåëóíà îòíîâî, à ïîñëå ïðîìúëâè:
- À ñè ìèñëåõ, ÷å àç ðèñóâàì âàñ.

***

Òÿ íå äîéäå.
Òîé ñåäíà íà îáëåãàëêà íà ôîòüîéë.
Ñèïà ñè êàôå.
Èçïÿ 2-3 ðåäà îò 3-4 ïåñíè.
Ïðèãîòâè âñè÷êè ñâîè ñïåöèàëíè áîè, ÷åòêè è òåõíîëîãèè.
Òÿ íå äîéäå.

***

Îáëåãàëêà.
Êàôå.
Ïåñåí.
Òîé èçëåçå äà ñå ðàçõîäè.

***

Êàôå íà îáëåãàëêà.

Òîé èçëåçå íà ðàçõîäêà. Îòèäå â ïàðêà è ñå íàñëàäè íà íåâåðîÿòíà ãëåäêà îò öúôòåæè, õîðà, äåöà, øóì è ïòèöè.
Çâúííà íà ïðèÿòåëè. Òå ïúðâî ñå îïèòàõà äà ñè ñïîìíÿò êîé å (âñúùíîñò íà øåãà), ïîñëå îãëóøèõà óøèòå ìó îò ðàäîñò, ÷å ãî ÷óâàò, à ñàìî ÷àñ ïî-êúñíî ñå íàäïðèêàçâàõà íàä ÷àøà áèðà è çàïîòåíè ïðèêàçêè çà êðàñèâè è íå òîëêîâà æåíè, êîèòî èçïúëâàõà ìå÷òèòå èì ñúñ çàòîðìîçÿâàùè èñêàíèÿ.

È òîé ÿ âèäÿ. Òÿ ìèíà òî÷íî ïðåä íåãîâàòà ìàñà è ñå çàïúòè êúì åçåðîòî. Ñåäíà íà ïåéêà è ñå çàãëåäà âúâ âîäàòà.
Ïðèìàëÿ ìó.
Òÿ ïîãîâîðè ïî ìîáèëíèÿ ñè òåëåôîí, ïîíàïèñà íåùî â òåôòåð è ñå óñìèõíà.
Òîé èçòðúïíà. Ïðèÿòåëèòå ìó âèäÿõà ïðîìÿíàòà, ïðîñëåäèõà ïîãëåäà ìó. Òîçè ïúò íå ñå ïîäèãðàõà, íå ñå çàñìÿõà. Åäèíèÿò ñàìî ãî ïîáóòíà ëåêî.
- Îòèâàé, âñåêè ìîìåíò ùå ñè òðúãíå.
È áåøå ïðàâ. Òÿ çàïî÷íà äà ñè ïðèáèðà íåùàòà è ñå èçïðàâè. Íî òîé âå÷å áåøå äî íåÿ. Òÿ ãî ïîãëåäíà. Âèäÿ â î÷èòå é îáúðêâàíå. Äàëè ãî ïîìíåøå?
- Èçâèíåòå ìå – çàïî÷íà òîé.
Òÿ êèìíà.
- Êàæåòå?
- Äîáúð äåí âñúùíîñò.
- Äîáúð äà å.
Òîé ñå óñìèõíà.
- Äà âè ñå ïðåäñòàâÿ è ïðîñòåòå, àêî âè ñå ñòðóâà íàõàëíî... ìîìåíò... – òîé ñå çàðîâè÷êà èç äæîáîâåòå ñè, îòêúäåòî èçâàäè èçòîðìîçåíè âèçèòêè è é ïîäàäå åäíà.
Òÿ ÿ ïîå è ñå âçðÿ â íàïèñàíîòî.
- Î, âèå ñòå õóäîæíèê! Êîëêî ïðåëåñòíî! – äàðè ãî òÿ ñ óñìèâêà – Çàùî èìàì ÷óâñòâîòî, ÷å ñúì âè âèæäàëà?
Òîé ëåêî ñå îáúðêà. Íå çíàåøå íà êàêâî ñå äúëæè ëèïñàòà é ïàìåò, çàùî íå ñè ñïîìíÿøå äîðè ëèöåòî ìó? Ðåøè â ìîìåíòà äà ïðåíåáðåãíå òîçè ôàêò.
- Äàíî íå âè ñå ñòîðè íàõàëíî...
- Êàçâàòå ãî çà âòîðè ïúò – ïðåêúñíà ãî òÿ ðàçâåñåëåíî.
- Äà, ïðàâà ñòå. Ùå ãîâîðÿ íàïðàâî. Áèõ èñêàë äà âè íàðèñóâàì. Íå ðèñóâàì ãîëè òåëà. Îáè÷àì êàôå è ìóçèêà. Óìåÿ äà ñìåñâàì öâåòîâåòå è èìàì íóæäà îò ïîäõîäÿù îáåêò – êàòî âàñ.
Òÿ ãî ïîãëåäíà çàìèñëåíî.
- Âèå, õóäîæíèöèòå, íå ñå ëè çàíèìàâàòå ïîâå÷å ñ ðàçíè êðàñàâèöè, ìîäåëè, ñúâúðøåíè òåëà? Çàùî èñêàòå äà ðèñóâàòå ìåí?
- Âèå ñòå êðàñèâà æåíà (êàê áè èñêàë òóê äà ïðèáàâè è ÷å ÿ ïîçíàâàøå âå÷å, è ÷å ïúðâî òÿ áå äîøëà ïðè íåãî)...
- Î, áëàãîäàðÿ, íî âñúùíîñò...
- Êàêâî îò òîâà? – ïðîäúëæè ìèñúëòà é òîé – Íåêà âè îáÿñíÿ. Àç ðèñóâàì äóøè. Êðàñèâè äóøè, à ïðè âàñ å êîìáèíèðàíî ñ âúíøíà êðàñîòà.
- Ïîçâîëåòå ìè äà ñå îáúðêàì. Êàê çíàåòå êàêâà å äóøàòà ìè?
- Ïîâÿðâàéòå ìè, çíàì. Óñåùàì òåçè íåùà îùå îò ïúðâèÿ êîíòàêò. À âèå... âèå ñòå óíèêàëíà.
Òÿ ñå çàñìÿ.
- Àç ñúì ïðîñòî åäíî ìàëêî ÷îâå÷å íà çåìÿòà...
- Âèå ñòå êîñìè÷íî ÷îâå÷å... àç âèæäàì òîâà...
- Âèæòå, ùå ïîìèñëÿ...
Òîé ñå íàòúæè.
- Êàæåòå ìè, çàùî ðèñóâàòå?
Òîé ñå ñòðåñíà ïðè òîçè âúïðîñ. Ïîðàçìèñëè ñåêóíäà è îòãîâîðè:
- Òîâà å ìîÿò íà÷èí äà îáè÷àì æèâîòà è õîðàòà. Àç ãè ðèñóâàì.
- Î, ïðåëåñòíî! – âúçêëèêíà òÿ (äàëè íå ñå ïîâòîðè?).
- Åäèí ÷îâåê âåäíúæ ìè êàçà: Âëþáåòå ñå â ëþáîâòà! Òîâà è ïðàâÿ. À ñåãà âè îñòàâÿì è ñå íàäÿâàì äà äîéäåòå íÿêîé äåí.
Òîé ïðèòèñíà âèçèòêàòà â øåïàòà é, äîêàòî òÿ ãî ãëåäàøå èçóìåíî (Äàëè ñè ñïîìíè?).
- Ìîëÿ âè, åëàòå.
Ïîñëå áúðçî ñå îáúðíà è ñå âúðíà íà ìàñàòà.
Òÿ ïîãëåäà îùå ìàëêî êúì íåãî, âèäÿ ïðèÿòåëèòå ìó, êîèòî é êèìíàõà, ïîìàõà èì ñ ðúêà è áàâíî ñè òðúãíà.

***

Òÿ âëåçå ïëàõî. Ïîòúðñè ãî ñ ïîãëåä. Íÿìàøå ãî. Îáèêîëè íàâñÿêúäå è çàøåìåòåíî âèäÿ îáðàçà ñè íà äåñåòêè êàðòèíè èç öÿëîòî ñòóäèî. Èçâèêà ãî ïî èìå è òîé ñå ïîÿâè âåäíàãà ñ êàíè÷êà êàôå. Òÿ èçâàäè ïàêåò ñ êðîàñàíè è ãî ñëîæè íà ìàñàòà.
Èçïèõà êàôåòî â òèøèíà è âçàèìíî ñúçåðöàíèå, à íàêðàÿ òîé ñòàíà, âçå ðàçíè íåãîâè ïàïêè è êóòèè è êàçà:
- Àç ñúì ãîòîâ. Çàâåäåòå ìå òàì, êúäåòî æèâåå äóøàòà âè.
Òÿ ñå çàñìÿ ùàñòëèâî.
- À ìîæå ëè äà îñòàíåì òóê?
Òîé ïîèçïóñíà äâå-òðè íåùà îò ïðåòðóïàíèòå ñè ðúöå, ïîñëå îñòàâè âñè÷êî íà ïîäà. Òðÿáâàøå äà ñåäíå, çà äà ñå ïîñúâçåìå. Íî òîçè ïúò íå áåøå îáëåãàëêàòà. Ñåäíà äî íåÿ íà äèâàíà, õâàíà ðúöåòå é è êàçà ïî÷òè çàäàâåíî.
- Àç íÿìà äà âè íàðàíÿ. Êîãàòî äîéäîõòå çà ïúðâè ïúò, àç âè îáåùàõ, ÷å ùå îòäåëÿ äîñòàòú÷íî âíèìàíèå, çà äà óñïåÿ äà âè íàðèñóâàì. Äîêàòî èäâàõòå ïðè ìåí, âèå íå óñïÿõòå äîðè äà ðàçïîçíàåòå ëèöåòî ñè íà êàðòèíèòå íàîêîëî... Çàáðàâÿõòå è ìåí ñëåä âñÿêà ñðåùà... Íî äîêàòî àç îòðàçÿâàõ âàñ, âèå îòðàçèõòå ìåí... Ðàçáðàõ, ÷å äóøàòà ìè èçáëåäíÿâà, èç÷åçâà îò ñúðöàòà íà õîðàòà... ÷å íå ìîãà äà îñòàâÿ íèêàêâà ïîëîæèòåëíà ñëåäà â æèâîòà èì... Íî ñåãà... ñåãà å òîëêîâà ðàçëè÷íî! Àç èñêàì äà îáè÷àì, èñêàì äà ðèñóâàì, èñêàì äà ñå ðàäâàì íà ïðèÿòåëèòå ñè... È ìèñëÿ, ÷å óñïÿõ äà âè ïðåñúçäàì íàé-íàêðàÿ â ñúðöåòî ñè, òàêà ÷å äà íàðèñóâàì îêîí÷àòåëíèÿ, íàé-èñòèíñêèÿ âàø ïîðòðåò.
Òÿ ñëóøàøå èçóìåíî èçëèÿíèåòî. Ïîñëå êèìíà, à òîé ïðîäúëæè.
- Òðîãàòåëíî å çà ìåí, ÷å èñêàòå äà áúäåì òóê è äà âè ðèñóâàì, íî àç îò÷àÿíî èñêàì äà èçëÿçà îò òîçè ñâîé çàòâîð è èñêàì äà îòêðèÿ âàøèÿ ñâÿò, àêî ïîçâîëèòå. À ïîñëå ìîåòî æèëèùå îòíîâî ùå ñòàíå ìîå ïðèáåæèùå è ùå ñå âúðíà.
Òÿ ïîìèñëè.
- Áèõ ìîãëà äà íàïðàâÿ òîâà. Íî áèõ èñêàëà è àç äà èäâàì âúâ âàøåòî ïðèáåæèùå, òàêà å óþòíî è âúëøåáíî... Íåêà ãè ðåäóâàìå!
- ×óäåñíî! – âúçêëèêíà òîé – Çíà÷è ñìå ãîòîâè çà öÿëî ïðèêëþ÷åíèå!
- Åäèí âúïðîñ èìàì ñàìî – êàçà òÿ. – Ïàê ëè ùå òðÿáâà äà èäâàì ïðåç ìåñåö?
Òîé ÿ èçãëåäà èçóìåíî.
- Âèå ñè ñïîìíèõòå?
Òÿ êèìíà.
- Íî íå çíàì êîëêî âðåìå å ìèíàëî, òóê âèæäàì òîëêîâà ìíîãî êàðòèíè ñ ìîåòî ëèöå...
Òîé ñâåäå ãëàâà ðàçâúëíóâàíî è òèõî êàçà:
- Âñúùíîñò íÿêîëêî ãîäèíè. Íî èìàøå è âðåìå, êîãàòî âè íÿìàøå.
Òÿ êèìíà.
- Å, àç ñúì ãîòîâà. Ùå ïðîäúëæèì ëè íàïðåä çà ñúâúðøåíàòà êàðòèíà?
- Çà íàé-ïúëíàòà è êîðåêòíà êàðòèíà - ïîïðàâè ÿ òîé. – Çàùîòî ùå âè ðèñóâàì ñ îáè÷.
- Ïðåëåñòíî! – âúçêëèêíà òÿ (íÿìà çíà÷åíèå çà êîé ïúò) – Äà òðúãâàìå!




Êàðòèíàòà Final Destination íà Iluviar



Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 17.03.2009 @ 09:21:30 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Remembrance

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
392 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 48190
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Õóäîæíèêúò" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (9 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Õóäîæíèêúò
îò nichija íà 17.03.2009 @ 15:20:25
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåéòå Remembrance,

Äíåñ, ñëåä "Õóäîæíèêúò" èç÷åòîõ âñè÷êèòå Âè òâîðáè è îñòàíàõ î÷àðîâàíà îò íàïèñàíîòî. Äîïàäíà ìè èçêàçà è ñòèëà íà ïèñàíå, íî íàé-öåííîòî ñïîðåä ìåí å, ìíîãîòî êàçàíî ìåæäó ðåäîâåòå!!! - íàêðàÿ, è äúëãî, îñòàíàõ ñ ÷óâñòâîòî, ÷å ñúì ïðî÷åëà ðîìàí îñåÿí ñ ðàçíîïîñî÷íè ðàçìèñëè çà èñòèíñêèòå ÷îâåøêè öåíîñòè.


Ìîèòå ïîçäðàâëåíèÿ è ñúðäå÷íè ïîçäðàâè!




Re: Õóäîæíèêúò
îò sineva íà 18.03.2009 @ 00:31:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñåãà íàìåðèõ âðåìå, äà òå ïðî÷åòà, Ðåì.
Ìîãà äà òè êàæà, ÷å èç÷åòîõ ìíîãî áúðçî è ìè ñå èñêàøå äà ïðîäúëæè...
Íåâåðîÿòíî ïèøåø.
Òîëêîâà âå÷íè ïðîáëåìè çàñÿãàø, òàêà óìåëî ðèñóâàø ñ äóìè !
È ìíîãî îòêúñ÷åòà ñè íàáåëÿçàõ íî ùå öèòèðàì òîâà

,,àç ðèñóâàì äóøè,,
,,âëþáåòå ñå â ëþáîâòà,,
è îùå, è îùå...

Áëàãîäàðÿ òè!
Êðàñèâà åìîöèÿ ïðåæèâÿõ!
Ñðåäíîùåí ïîçäðàâ!:)))


Re: Õóäîæíèêúò
îò drama íà 18.03.2009 @ 13:08:40
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñïîìíè ìè "Èçãóáåíèÿò ðàé" :)))
Êðàñèâî å íàïèñàíîòî îò òåá è òîïëî!
Ïîçäðàâëåíèÿ!